דני אולמו
צילום: טוויטר מונדודפורטיבו

נחשף: אלה סעיפי היציאה של כוכבי סיטי ולייפציג

?ברנרדו סילבה חתם על חוזה חדש באנגליה אבל הכניס סעיף יציאה עם רצון להגיע לברצלונה. גם כוכב לייפציג דני אולמו חולם על ריאל מדריד
מיכאל וייסרמן |

מועד ההעברות ברוב מדינות אירופה הסתיים לפני שבועיים ונראה כי המועדונים הגדולים כבר מסתכלים קדימה, לעבר החיזוק העתידי בחודש ינואר וגם בקיץ הבא. לא פחות מכך, גם שחקנים כבר חושבים על עתידם והבוקר (שלישי) נחשף בספרד על שני שחקנים מעניינים שעשויים לעזוב בקרוב.

חושב על ברצלונה? סילבה (צילום: טוויטר מנצ'סטר סיטי)

הראשון הוא קשר מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה. סילבה, 29, נחשב לאחד השחקנים הבולטים בסיטי בשנה האחרונה והיה מהאחראים לטרבל שבו זכתה הקבוצה. בקיץ הזה נשמעו לא מעט ידיעות לגבי השחקן והרצון שלו להצטרף לברצלונה וגם מספר הצעות מערב הסעודית. סילבה בחר להאריך את חוזהו בסיטי עד 2026. בתחילה חוזהו של סילבה היה אמור להסתיים בקיץ הבא, אך השחקן שודרג. הוא דאג להכניס סעיף בחוזהו כי יוכל להשתחרר תמורת תג מחיר של 59 מיליון אירו. בסביבתו של הקשר סיפרו על רצונו להצטרף לברצלונה וזה לא קרה הקיץ בשל הבעיות הכלכליות של הקבוצה הספרדית. סילבה מאמין שזה יכול לקרות ב-3 השנים הקרובות ולכן השאיר לעצמו אופציה למעבר.

אגב שווי השוק של השחקן הוא 100 מיליון אירו ושכרו מגיע לכ-9 מיליון אירו לעונה. סיטי רכשה את השחקן בעבר בכ-50 מיליון אירו ממונאקו.

שם נוסף שתפס עניין הוא הקשר דני אולמו. קשר לייפציג ונבחרת ספרד אומנם גדל באספניול וברצלונה אבל כבר בגיל נוער עבר לדינמו זאגרב, שם גם התחיל את קריירת הבוגרים שלו. בשנת 2020 עבר הקשר ללייפציג תמורת 35 מיליון אירו וזכה עם לייפציג בשני גביעי גרמניה ובסופר קאפ הגרמני. הקיץ זכה השחקן למספר רב של הצעות אבל לבסוף בחר להאריך את חוזהו במועדון הגרמני, עם שכר של כ-6 מיליון אירו לעונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.