טיאגו סילבה
צילום: טוויטר צ'לסי רשמי

הכוכב הברזילאי של צ'לסי יוותר על 6.5 מיליון אירו לעונה?

ראשי צ'לסי היו מעוניינים להיפרד מהבלם שזוכה להתעניינות מקבוצות פאר בברזיל, אבל לא יכולות לשלם לו. פוצ'טינו יקבע את עתידו

מיכאל וייסרמן |

קברניטי המועדון האנגלי, צ'לסי, צפויים להודיע בימים הקרובים לגבי מינויו של המאמן מאוריסיו פוצ'טינו לעונה הבאה. המאמן הארגנטינאי יקבל שכר גבוה במיוחד וזאת במטרה להחזיר את המועדון מלונדון למרכז הבמה של הכדורגל האנגלי והכדורגל האירופאי.

יחזור לברזיל? סילבה (צילום: טוויטר צ'לסי רשמי)

פוצ'טינו מתכוון לבצע לא מעט שינויים ואף קיבל כסף גדול לבצע שינויים בסגל השחקנים. המאמן יצטרך לקבל החלטה לגבי מספר השחקנים מהעונה האחרונה. אחד מהם יהיה הבלם טיאגו סילבה. סילבה, 38, חתם בחודש מרץ על הסכם חדש לעונה נוספת, משמע עד הקיץ הבא. הוא היה הבלם המשמעותי העונה גם תחת המאמנים גראהם פוטר ופרנק למפארד.

במהלך העונה האחרונה קיבל סילבה הצעות מקבוצות פאר מהליגה הברזילאית, בין השאר מפלומיננזה, אך בשלב זה נראה כי הוא לא ממהר לעזוב את אנגליה. העונה רשם סילבה 33 הופעות בצ'לסי והיה בין הבלמים המובילים לצד קלאודיו קוליבאלי.

סילבה עצמו התראיין לאחרונה ואמר: "אני לא יודע מאיפה הדיבורים על עזיבה כי יש לי חוזה בצ'לסי. מצד אחד מקללים אותי בעקבות הפרסום ברשתות החברתיות וחלק עודדו אותי בעזיבה. אני לא אשאר רק אם צ'לסי תרצה לשחרר אותי. בעיניי זה יוחלט רק כאשר יגיע מאמן חדש וייתן את דעתו. מבחינתי, אני אשלים את החוזה באנגליה".

עוד הוסיף: "אני עוקב אחרי פלומיננזה ונמצא בקשר עם גורמים שם. בכל פעם שאני בחופשה אז אני נוסע ומתאמן שם".

אחת הסיבות לכך שסילבה ככל הנראה לא יעזוב זה בשל שכרו הגבוה באנגליה שמגיע ל-6.5 מיליון אירו לעונה. בברזיל לא יוכלו לשלם לו שכר דומה.

סילבה גדל בברזיל ובין השאר שיחק בפורטו, דינמו מוסקבה, ולאחר מכן חזר לפלומיננזה. ב-2009 נמכר למילאן תמורת 10 מיליון אירו. לאחר שלוש שנים מוצלחות נמכר סילבה עם זלטאן איברהימוביץ' בעסקת ענק לפריז סן ז'רמן תמורת 65 מיליון אירו.

לאחר שמונה שנים בפריז ולאחר שחוזהו נגמר, עבר הבלם לצ'לסי. כעת הוא ממתין להחלטה לגביו שתיפול בקיץ הקרוב. בפריז שותף ב-204 משחקים וכבש 9 שערים. בנבחרת ברזיל שותף השחקן ב-113 מפגשים וכבש 7 שערים.

גם מייסון מאונט צפוי לעזוב את צ'לסי בקיץ הקרוב. כפי שפרסמנו, הוא מבוקש בליברפול שכאמור מוכנה לשלם על קשר נבחרת אנגליה כ-50 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".