הכוכב הברזילאי של צ'לסי יוותר על 6.5 מיליון אירו לעונה?
ראשי צ'לסי היו מעוניינים להיפרד מהבלם שזוכה להתעניינות מקבוצות פאר בברזיל, אבל לא יכולות לשלם לו. פוצ'טינו יקבע את עתידו
קברניטי המועדון האנגלי, צ'לסי, צפויים להודיע בימים הקרובים לגבי מינויו של המאמן מאוריסיו פוצ'טינו לעונה הבאה. המאמן הארגנטינאי יקבל שכר גבוה במיוחד וזאת במטרה להחזיר את המועדון מלונדון למרכז הבמה של הכדורגל האנגלי והכדורגל האירופאי.
יחזור לברזיל? סילבה (צילום: טוויטר צ'לסי רשמי)
פוצ'טינו מתכוון לבצע לא מעט שינויים ואף קיבל כסף גדול לבצע שינויים בסגל השחקנים. המאמן יצטרך לקבל החלטה לגבי מספר השחקנים מהעונה האחרונה. אחד מהם יהיה הבלם טיאגו סילבה. סילבה, 38, חתם בחודש מרץ על הסכם חדש לעונה נוספת, משמע עד הקיץ הבא. הוא היה הבלם המשמעותי העונה גם תחת המאמנים גראהם פוטר ופרנק למפארד.
במהלך העונה האחרונה קיבל סילבה הצעות מקבוצות פאר מהליגה הברזילאית, בין השאר מפלומיננזה, אך בשלב זה נראה כי הוא לא ממהר לעזוב את אנגליה. העונה רשם סילבה 33 הופעות בצ'לסי והיה בין הבלמים המובילים לצד קלאודיו קוליבאלי.
סילבה עצמו התראיין לאחרונה ואמר: "אני לא יודע מאיפה הדיבורים על עזיבה כי יש לי חוזה בצ'לסי. מצד אחד מקללים אותי בעקבות הפרסום ברשתות החברתיות וחלק עודדו אותי בעזיבה. אני לא אשאר רק אם צ'לסי תרצה לשחרר אותי. בעיניי זה יוחלט רק כאשר יגיע מאמן חדש וייתן את דעתו. מבחינתי, אני אשלים את החוזה באנגליה".
עוד הוסיף: "אני עוקב אחרי פלומיננזה ונמצא בקשר עם גורמים שם. בכל פעם שאני בחופשה אז אני נוסע ומתאמן שם".
אחת הסיבות לכך שסילבה ככל הנראה לא יעזוב זה בשל שכרו הגבוה באנגליה שמגיע ל-6.5 מיליון אירו לעונה. בברזיל לא יוכלו לשלם לו שכר דומה.
סילבה גדל בברזיל ובין השאר שיחק בפורטו, דינמו מוסקבה, ולאחר מכן חזר לפלומיננזה. ב-2009 נמכר למילאן תמורת 10 מיליון אירו. לאחר שלוש שנים מוצלחות נמכר סילבה עם זלטאן איברהימוביץ' בעסקת ענק לפריז סן ז'רמן תמורת 65 מיליון אירו.
לאחר שמונה שנים בפריז ולאחר שחוזהו נגמר, עבר הבלם לצ'לסי. כעת הוא ממתין להחלטה לגביו שתיפול בקיץ הקרוב. בפריז שותף ב-204 משחקים וכבש 9 שערים. בנבחרת ברזיל שותף השחקן ב-113 מפגשים וכבש 7 שערים.
גם מייסון מאונט צפוי לעזוב את צ'לסי בקיץ הקרוב. כפי שפרסמנו, הוא מבוקש בליברפול שכאמור מוכנה לשלם על קשר נבחרת אנגליה כ-50 מיליון אירו.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
