ראש הסגל של טראמפ: המטרה להגיע לתוכנית הרחבה פיסקלית תוך 48 שעות
מארק מדוז, ראש הסגל של הנשיא טראמפ, אמר היום לכלי התקשורת בארה"ב כי המטרה בשיחות שהבית הלבן מנהל עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, היא להגיע לתוכנית הזרמת כסף לכלכלה האמריקאית תוך 48 שעות.
השיחות בין סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר, לפלוסי אמורות להתחדש היום וכל הסכמה בין השניים תיאלץ לקבל את הסכמת הסנאט.
מנהיג הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, הזהיר את הבית הלבן מפני הסכמה גורפת לתוכנית של פלוסי והדמוקרטים שכוללת דרישה להזרמה של 2.2 טריליון דולר לכלכלה שתמומן, לפחות בחלקה, על ידי העלאת מסים ותשמש לממן טיפול רפואי חינם לנזקקים. מקונל מכוון לכך שהוא מעוניין בתוכנית כלכלית שתגובש ותפורסם רק לאחר הבחירות מתוך חשש שאם הבית הלבן יקבל את תנאיה של פלוסי, יחשב הדבר בעיני המצביעים כהישג של הדמוקרטים.
מדוז אמר עוד כי השיחות בין מנוצ'ין לפלוסי עלו שלב וכרגע יש מחלוקות שהן בעיקרן טכניות.
מכשול נוסף שעומד בפני הסכמות בין הבית הלבן לדמוקרטים הוא המועמד לשעבר לנשיאות, מיט רומני, שמתנגד לכל תוכנית בהיקף גדול מ-1.8 טריליון דולר וזאת למרות שטראמפ כבר הסכים לתוכנית בהיקף של 1.88 טריליון דולר.
מדוז הוסיף כי המחלוקות המהותיות נעוצות בהיקף הסיוע לממשלים המקומיים כשהבית הלבן מעוניין להזרים להם סדר גודל של 275 מיליארד דולר מתוך כספי הסיוע בעוד פלוסי דורשת לפחות 500 מיליארד דולר לממשל המקומי.
- מחיר הזהב בירידה מאז הבחירות ולמה אנחנו "בשבועות שישפיעו עשורים קדימה"
- האם הביטקוין יגיע ל-100,000 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טראמפ, יש לציין, רוצה שהרבה כסף יגיע בהמחאות ישירות לבתי האזרחים מתוך אמונה שאלה יודו לו בבחירות בעוד הדמוקרטים רוצים שהכסף יגיע דרך הממשל המקומי שיטייב אותו בהתאם להיכרות שלו עם המצוקות היום יומיות.
- 1.צי 22/10/2020 08:51הגב לתגובה זווהתוצאה היתה דומה. הבורה בארה"ב תרד בכל מקרה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן
החברה מציגה תוצאות טובות מהצפוי, אך סימני האטה במגזר הענן ותחזית מאכזבת מובילים לתגובה חדה בשוק
חברת אלסטיק Elastic -7.02% , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם,
ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.
על פי הדוחות שפורסמו
ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.
החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.
מעונן חלקית
עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה
היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.
הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב
הצמיחה העתידי.
