אמדוקס זינקה 14% לאור הדוחות: מריל לינץ' ממליץ לקנות - מאמין שהמניה תעלה ב-34%
"למרות החששות בוול סטריט, אמדוקס (סימול: DOX) הציגה רבעון שני פיסקלי חזק, העלתה את התחזיות לרבעון הפיסקלי השלישי והציגה חוזים חדשים המעידים על כך שישנו מקום להעלאת התחזיות לרבעון הרביעי". תשבוחות אלו מגיעים מבית ההשקעות מריל לינץ', אשר ממליץ למשקיעים לקנות מניות אמדוקס נוכח הדוחות הטובים שפרסמה בליל חמישי, דוחות אשר הקפיצו את המניה ביותר מ-14% ביום שישי בוול סטריט.
האנליסטים מציינים כי החברה עמדה בציפיות שלהם וכי התצוגה האיתנה הושגה הודות לעסקאות גדולות עם ענקית התקשורת AT&T (סימול: T), חוזה OSS חדש ולקוחות חדשים אותם השיגה אמדוקס.
"אנו חוזרים על עמדתנו החיובית כלפי המניה", אומרים האנליסטים, תוך שהם מעניקים לה מחיר יעד של 43 דולר - גבוה ב-34% ממחירה בשוק כיום. "אנו סבורים כי לאמדוקס יש יסודות כלכליים חזקים ומבנה דפנסיבי. בנוסף, התחזיות לטווח הקצר עשויות להתגלות כשמרניות, שכן העסקאות האחרונות עדיין לא מגולמות במלואן במודלים הפיננסים. בעקבות הדוחות, למשקיעים יש יותר אמון באמדוקס".

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
