מיטב-דש מתחילים לסקר את אשטרום קבוצה בהמלצת 'קניה' - עם אפסייד ענק
במחלקת המחקר של מיטב דש ברוקראז' החלו היום לסקר את אשטרום קבוצה בהמלצה קניה ובמחיר יעד של 12.5 שקלים, המשקף אפסייד של 45%. מרבית פעילותה של אשטרום הינה בתחומי הקבלנות בניה ותשתיות בישראל וכמו כן בתחום היזמות לנדל"ן למגורים בישראל. הקבוצה פתחה את היום בשווי של כ-710 מיליון שקלים.
האנליסט רז מוזר כותב כי "דווקא בתקופה של שיא בצבר ההזמנות, סובלת החברה מתוצאות חלשות יחסית כתוצאה משחיקה ברווחיות הפעילות הקבלנית בישראל. אנו מאמינים שמדובר במצב זמני וכי החברה תציג שיפור הולך וגובר בתוצאותיה בעתיד. אנו ערים לספקנות שמציג שוק ההון כלפי החברה ולכן במקרים שבהם היו לנו ספקות לגבי השווי בספרים, נקטנו מקדמי שמרנות לגבי שווי זה. מבחינתנו חובת ההוכחה היא על החברה, כאשר מימוש האסטרטגיה והחזון של מנהלי החברה יביא להצפת ערך משמעותית. עד אז אנו נוקטים בהערכת שווי שמרנית יחסית כאמור, ועדיין מגיעים לשווי ראוי המצדיק קניה של המניה."
נזכיר כי אשטרום קבוצה הונפקה בת"א במאי האחרון לאחר שמכרה לציבור 21.5% ממניותיה כאשר מחיר המניה נקבע על 15.7 שקלים. כבר ביום הראשון למסחר צללה המניה בכ-10% (אחרי החולשה במכרז המוסדי) ומאז המשיכה לצלול (איבדה 45% מאז מחיר ההנפקה).
גרף מניית אשטרום קבוצה מאז ההנפקה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 0% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)אלדו דחפה את הכנסות בריל, אבל בסיכום שנתי בריל הפסידה 2.9 מיליון שקל
הכנסות הרבעון השלישי עלו ב-11.6% ל-145.7 מיליון שקל בעקבות שילוב אלדו וגידול במכירות החנויות הזהות; מתחילת השנה ההכנסות ירדו ב-1.1% והרווח למניה שלילי - קיבלה פיצוי של 1.7 מיליון שקל מהמדינה וממתינה לתשלומים נוספים בעיקר על החנויות שסגרה בקרית שמונה
בריל בריל 0% פועלת בענף האופנה וההנעלה שזה תחום עם עונתיות גבוהה. מבצעי סוף עונה ברבעון הראשון והשלישי שוחקים בדרך כלל את הרווחיות, בעוד חגי תשרי ופסח מעלים את הביקושים. הרבעון הרביעי נשען על מכירות החורף. אבל בתוך כל זה התוצאות האחרונות מצביעות על רבעון של התאוששות, שהגיעו בעיקר בזכות שילוב פעילות רשת אלדו ועלייה במכירות החנויות הזהות. אבל אם מסתכלים מתחילת השנה, חברת ההנעלה מציגה הפסד נקי.
אפשר לראות את זה גם במניה שמתחילת השנה ירדה בכ-38%, וב-12 החודשים האחרונים איבדה כ-29%. ושווי השוק של בריל עומד על כ-88 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות
הכנסות קבוצת בריל ברבעון השלישי עלו ל-145.7 מיליון שקל לעומת 130.6 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-11.6%. עיקר השינוי נובע מכניסת פעילות אלדו ומהגידול במכירות החנויות הזהות. עלות המכירות עלתה ב-2.3% ל-65.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ל-80.2 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, עלייה של 20.6%. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-55% לעומת 50.9%.
הוצאות מכירה ושיווק עמדו על 73.4 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות על 4.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ל-6.8 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח הרבעוני נבע מגידול במכירות החנויות הזהות, מהעלייה בשיעור הגולמי ומפיצוי על המלחמה של כ-1.7 מיליון שקל שהוכר בתקופה. בריל מעדכנת כי הגישה תביעות פיצויים בהיקף כולל של כ-8.4 מיליון שקל במסגרת הוראות הביצוע שאושרו בתקנות מס רכוש וקרן הפיצויים ובחוק התוכנית לסיוע כלכלי. מתוך הסכום הכולל, פיצויים בהיקף של כ-3.3 מיליון שקל הוכרו כבר בדוחות 2024, ועוד כ-3.1 מיליון שקל הוכרו במהלך 2025. נכון למועד פרסום הדוח, תביעות נוספות בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל עדיין ממתינות להחלטת הרשויות.
- בריל עוברת להפסד של 7.4 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-18%, מגזר האופנה נחתך ב-30%
- בריל: ההכנסות עלו ב-5.5% ל-146 מילון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי ברבעון עומד על 355 אלף שקל לעומת הפסד של 0.5 מיליון שקל אשתקד.
בתשעת החודשים של השנה הכנסות בריל הסתכמו ב-426.5 מיליון שקל לעומת 431.3 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-1.1%. הרווח הגולמי עלה ל-232.6 מיליון שקל (עלייה של 3.7%), ושיעור הרווח הגולמי עלה ל-54.6%.
