תחרות גולדן דראם: פיינליסטים למקאן ו-M&C Saatchi

בינתיים, מבחינת אחוזי ההצלחה M&C Saatchi מוביל עם 2 שורטליסטים מתוך 2 הגשות. מקאן תל אביב הגיש 15 עבודות שמתוכן 3 העפילו לשלב הגמר
משה בנימין | (2)

תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם נפתחה היום ותיערך בין ה-17 ל-19 (רביעי עד שישי) בעיר פורטורוז. התחרות תיערך השנה בפעם ה-25 מאז היווסדה ולמרות שהיא נמנית על הדרג המשני של תחרויות הפרסום הבינלאומיות, היא מצליחה למשוך אליה סוכנויות רבות, בעיקר ממזרח אירופה אך גם ממדינות מערב היבשת כגון ספרד, איטליה, פורטוגל, אוסטריה ועוד. 

באופן מסורתי המשרדים מישראל ניגשים לתחרות הסלובנית וגם קוצרים בה הצלחה לאורך השנים. השנה ניגשו אליה 3 משרדים: מקאן תל אביב עם 15 הגשות, M&C Saatchi Tel Aviv עם 2 הגשות ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר עם 3 הגשות. מבחינת אחוזי הצלחה, M&C Saatchi מוביל עם 2 שורטליסטים, אחריו מקאן תל אביב עם 3 שורטליטסים ולצערו של שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, המשרד לא העפיל לגמר עם אף עבודה.

ההגשות של מקאן כללו את "קומסי קומסה" של yes שהוגש 7 פעמים לקטגוריות שונות, יקב 'טפרברג' (הפקות הסרטים - סיפורי יין) 4 הגשות, הגשה אחת ל'איקאה' ו'טיב טעם' - 3 הגשות. מתוכן העפילו לגמר 3 הגשות: yes, טפרברג ואיקאה, אחת לכל מותג. 2 ההגשות של M&C Saatchi היו לעבודה של 'יגואר' במסגרת תחרות 6 השניות של יוטיוב ובשמעוני הגישו את Hertz, 'סוזוקי' ו-Bridgstone.

28 מדינות (ו-196 סוכנויות) מתחרות השנה בתחרות ומתוכן המדינה שמובילה במספר ההגשות היא רומניה עם 188 ואחריה רוסיה עם 149. התחרות מחולקת לערוצי WHAT ו-WHY שתחתיהן נכללות תתי קטגוריות. פאנל השופטים כולל 22 בכירי קריאייטיב בינלאומיים, ביניהם אדריאן בוטאן, ראש תחום הקריאייטיב של רשת מקאן העולמית שעומד בראש מסלול ה-WHY, מה שעשוי להסביר את היקף ההגשות הגבוה של מקאן תל אביב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אז פתאום למקאן כן מתאים להגיש לתחרויות? (ל"ת)
    נועם 18/10/2018 10:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מעניין ללקוחות את ה... (ל"ת)
    א 17/10/2018 18:32
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.