גולדן דראם
צילום: יח"צ/ צילום מסך

תחרות גולדן דראם: פיינליסטים למקאן ו-M&C Saatchi

בינתיים, מבחינת אחוזי ההצלחה M&C Saatchi מוביל עם 2 שורטליסטים מתוך 2 הגשות. מקאן תל אביב הגיש 15 עבודות שמתוכן 3 העפילו לשלב הגמר
משה בנימין | (2)

תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם נפתחה היום ותיערך בין ה-17 ל-19 (רביעי עד שישי) בעיר פורטורוז. התחרות תיערך השנה בפעם ה-25 מאז היווסדה ולמרות שהיא נמנית על הדרג המשני של תחרויות הפרסום הבינלאומיות, היא מצליחה למשוך אליה סוכנויות רבות, בעיקר ממזרח אירופה אך גם ממדינות מערב היבשת כגון ספרד, איטליה, פורטוגל, אוסטריה ועוד. 

באופן מסורתי המשרדים מישראל ניגשים לתחרות הסלובנית וגם קוצרים בה הצלחה לאורך השנים. השנה ניגשו אליה 3 משרדים: מקאן תל אביב עם 15 הגשות, M&C Saatchi Tel Aviv עם 2 הגשות ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר עם 3 הגשות. מבחינת אחוזי הצלחה, M&C Saatchi מוביל עם 2 שורטליסטים, אחריו מקאן תל אביב עם 3 שורטליטסים ולצערו של שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, המשרד לא העפיל לגמר עם אף עבודה.

ההגשות של מקאן כללו את "קומסי קומסה" של yes שהוגש 7 פעמים לקטגוריות שונות, יקב 'טפרברג' (הפקות הסרטים - סיפורי יין) 4 הגשות, הגשה אחת ל'איקאה' ו'טיב טעם' - 3 הגשות. מתוכן העפילו לגמר 3 הגשות: yes, טפרברג ואיקאה, אחת לכל מותג. 2 ההגשות של M&C Saatchi היו לעבודה של 'יגואר' במסגרת תחרות 6 השניות של יוטיוב ובשמעוני הגישו את Hertz, 'סוזוקי' ו-Bridgstone.

28 מדינות (ו-196 סוכנויות) מתחרות השנה בתחרות ומתוכן המדינה שמובילה במספר ההגשות היא רומניה עם 188 ואחריה רוסיה עם 149. התחרות מחולקת לערוצי WHAT ו-WHY שתחתיהן נכללות תתי קטגוריות. פאנל השופטים כולל 22 בכירי קריאייטיב בינלאומיים, ביניהם אדריאן בוטאן, ראש תחום הקריאייטיב של רשת מקאן העולמית שעומד בראש מסלול ה-WHY, מה שעשוי להסביר את היקף ההגשות הגבוה של מקאן תל אביב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אז פתאום למקאן כן מתאים להגיש לתחרויות? (ל"ת)
    נועם 18/10/2018 10:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מעניין ללקוחות את ה... (ל"ת)
    א 17/10/2018 18:32
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.