מגיתם לברוקנר-יער-לוי: דרור טנקוס מצטרף למשרד לתפקיד המשנה למנכ"ל

לפני כחצי שנה סיים טנקוס את דרכו בגיתם לאחר 7 שנים במשרד. הוא שימש כסמנכ"ל לקוחות שתחתיו נוהלו תקציבי דגל כגון הפועלים, סלקום ושופרסל
משה בנימין | (13)

כחצי שנה לאחר שסיים את דרכו בגיתם BBDO חוזר דרור טנקוס לענף הפרסום, היישר לכיסא המשנה למנכ"ל במשרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי בבעלותם של טל ברוקנר, עופר יער ויורם לוי.

המשרד המתחדש שצירף אליו את יורם לוי על המשבצת של יגיל נטע הפורש, גייס לשורותיו את טנקוס, מאנשי ניהול הלקוחות הבכירים בענף הפרסום לתפקיד שלא היה קיים לפני כן בברוקנר-יער-לוי ולמעשה נתפר לפי מידותיו.

זמן לא רב לאחר מינויה של מיכל המאירי למנכ"ל גיתם BBDO (ב-2004) טנקוס הצטרף למשרד הפרסום גיתם, אליו הגיע מבאומן בר ריבנאי. בתחילת דרכו הוא הגיע למשרד למלא את משבצת סמנכ"ל הפיתוח העסקי ובמרוצת השנים חזר ל"שורשיו" ונכנס לתפקיד סמנכ"ל לקוחות במסגרתו ניהל אשכול לקוחות מרכזי במשרד. עם פרישתו קשה היה שלא להבחין ב"מחזור החיים" הברור - הפרישה של טנקוס המשיכה את סיום הפרק הקודם של גיתם תחת המאירי וכניסה לעידן החדש תחת המנכ"לים עידו הרטוב ועמית לבני.

טנקוס נחשב לאחד מסמנכ"לי הלקוחות הוותיקים והבולטים בענף. במהלך הקריירה הוא הוביל בעבר את תהליך המיתוג המחודש של פלאפון בבאומן בר ריבנאי, וניהל בשנים האחרונות בגיתם את התקציבים של 'מפעל הפיס', 'ריגלי', 'בנק הפועלים', 'דלק מוטורס', 'סלקום', 013 נטוויז'ן , קבוצת 'אלדד פרי' ו'שופרסל'. בברוקנר יער לוי הוא צפוי לקחת חלק בניהול השוטף של כל לקוחות המשרד.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אלדד יניב 14/01/2015 18:45
    הגב לתגובה זו
    שיתרכז בעבודה, כי מדובר בפרסומאי דגול !!! בהצלחה גבר!
  • 12.
    וואוו! (ל"ת)
    שמחה בשביל טנקוס 13/01/2015 22:08
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מקנאת בעובדי ברוקנר, בטוחה בהצלחה של דרור. (ל"ת)
    מירי 13/01/2015 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    בהצלחה טנקוס!!!!!!!! (ל"ת)
    קרן 12/01/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה מלך (ל"ת)
    יגאל 12/01/2015 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    כולם עוברים ממקום למקום והכל נשאר אותו דבר. (ל"ת)
    מתקרר מתקרר 12/01/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    סתם אחד 12/01/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    the most interesting man in the world בקמפיין של dos equis
  • 6.
    בהצלחה גדולה איש מוכשר (ל"ת)
    הדס 12/01/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עמית 12/01/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
    שיהיה בהצלחה
  • 4.
    מסתבר שהוא גם מוכשר 12/01/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    שיהיה בהצלחה!
  • 3.
    רמי לוי 12/01/2015 13:31
    הגב לתגובה זו
    כשעוד ידעו לנהל לקוחות
  • 2.
    גיל 12/01/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    בחור טוב וזה מצרך נדיר, מגיע לך, בהצלחה
  • 1.
    תותח! 12/01/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    תותח!!!
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.