החיים המושלמים בהרוד'ס: מאלתרת על קלישאות מוכרות בטביעת אצבע ייחודית
בשורה התחתונה: סוף סוף מותג בתי מלון שמצליח להתגבר על הפיתוי להציג קולאג' של צילומי נוף ונופש, ומצליח לספר בפשטות מהי התועלת המרכזית שהוא מציע לאורח: אשליה זמנית כי הכל מושלם.
התגובה הראשונה שלי כשראיתי את הפרסומת להרוד'ס (פתאל) היתה "איך לא חשבו על זה קודם?". בית מלון, כמושג, מיועד לתת לאורחיו הרבה יותר ממצרף של שירותי לוקסוס נוחים ומפנקים. הוא מיועד להפוך את הביקור למהנה במיוחד, ואת יומו של האורח - למושלם.
כל מה שסודק את השלמות הזו עבור אדם שמשלם ממיטב כספו - אמור להיות באחריותו של המלון, המחויב לשלמותה של החוויה. ההזדמנות הגדולה של הרוד'ס היא ששום מותג לפניו לא אמר את זה ככה. לפחות לא בקטגוריה. כל בתי המלון שואפים להנעים את זמנו של האורח אבל עד כה נעשו מאמצים לבטא את זה באופן קונקרטי באמצעות צילומים קלישאיים של אנשים יפים, מאוהבים, ששותים יין בג'קוזי, מקבלים מסג'ים על רקע שקיעה ומגיעים לארוחת הערב בלבוש אלגנטי. אפילו הרוד'ס בעצמו חטא בסרטוני פרסומת או תדמית שנראים כמו כל בית מלון אחר כשהוא השיק את הרוד'ס ים המלח.
תפקידה של פרסומת אינה להציג את המוצר עצמו ואת יכולותיו אלא את הסיבה לקיומו לצד מוצרים דומים לו המתחרים בו על נתח השוק. פרסומת אמורה לצלם לא את המוצר אלא ללכוד בשפה יצירתית את התפקיד הרגשי שהוא נוטל בחיי הצרכן.
למעשה, המחוייבות של המותג היא לייצר תמורה רגשית בקרב קהלי היעד שלו. כדי לצלם את זה נדרשת מידה מסויימת של עיוות המציאות לטובת יצירה של סמליות. לסמליות הזו קוראים מיתוג. הפרסומת הנוכחית למותג הרוד'ס מצליחה להעביר רעיון שמתנוסס מעל לתיאורים הפיזיים והמובנים מאליהם של המוצר. הרעיון מדבר על השליחות הייחודית לרשת, הלא היא לייצר ימים מושלמים.
כדי לבטא, קריאטיבית, את הנרטיב הזה, צריך להציג את האתגרים איתם מתמודדת הרשת כדי להפוך יום פחות מושלם ליום מושלם. כדי לעשות את זה חוזרת הפרסומת לקלישאות (בחורה קופצת לבריכה, זוג מתעורר בבוקר) אך מאלתרת עליהן עם טביעת האצבע היחודית לה.
פרחים זה דבר יפה אבל פרחים שניערו מהם את כל האבק - הם יותר מושלמים. ג'קוזי זה דבר נפלא אבל כשהחדר מלא בועות, חווית הג'קוזי מושלמת. כנ"ל לגבי העננים בשמי היום והכוכבים בשמי הלילה, ואדוות הגלים הקלה בבריכת השחיה - כל אלה יכולים לקבל שדרוג קל כי תפקידו של המלון להשלים את המקומות בהם אין בו שלמות אפילו כשמדובר בטבע עצמו.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מדובר במטאפורה כמובן, ולא באמירה קונקרטית. אף אחד לא באמת חושב שצריך לזרוע כוכבים בשמים, אך הסוריאליזם או הבדיה הכרחיים כדי לעבור מעולם של הדגמה לעולם של סיפור. ממנגנון 'מוצרי' למנגנון נפשי.
אנחנו האנשים עושים בחירות באופן לא רציונאלי. הערך המוסף עליו נסכים לשלם פרמיה הוא ערך רגשי. הרוד'ס מציע בדיוק את הערך הזה ואומר לנו בפשטות: "אנחנו מצפים לתת לך יותר משירות, מתקנים ועיצוב. אנחנו מצפים שתאמין, ולו לסוף שבוע אחד, שהחיים מושלמים, ונעשה הכל כדי לעמוד באשליה הזו".
- 2.ירון 22/08/2014 12:14הגב לתגובה זוכמו לקט של פרסומות מלון מהעולם.
- 1.רוני 14/05/2014 05:54הגב לתגובה זופרסומת עשויה היטב. כמו גם הביקורת של עטרה בילר - נעימה, קולחת, בולטת בשקט שהיא מייצרת.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.