הפרומואים ל'מיזם' ו'האח הגדול 6': מי עושה את זה טוב ומי מסובך ומכביד?
בשורה התחתונה: תפקידו של פרומו לא רק לקדם צפייה כפי שתפקידה של פרסומת לא רק לקדם מכירות. בכל אקט של תקשורת שיווקית יש שאיפה לחרוט את הנחיצות הרגשית לצפות בתכנית או במלים פשוטות - למתג אותה.
שני פרומואים בולטים משודרים בערוץ 2. האחד של תכנית 'המיזם' והאחר של 'האח הגדול 6', כאשר השיא עוד לפניו בדמות 2 פרומואים שעומדים לעלות ולבשר את תאריך העליה לאוויר של תכנית הבכורה. לבשר את תאריך העליה לאוויר כאילו שאין דבר יותר חשוב מבשורה זו.
הפרומו ל'מיזם' עושה מה שמיתוג טוב צריך לעשות. מיתוג טוב מתרגם את ה'מוצר' לרעיון דרכו אנחנו מבינים מדוע אנו חושקים בו. אם התכנית עומדת להיראות כמו תכנית ריאליטי בה יתקיימו אודישנים או פרזנטציות של רעיונות חדשניים, מלווים כפי הנראה בשופטים מחד ומנטורים מאידך, דוגמת ה'אקס פקטור' ושאר תכניות הריאליטי שבוחנות כשרון וביצוע, אזי הפרומו חוסך מאיתנו פרטים מייגעים אלה.
הפרומו מפריד את המוץ מהתבן ומדמה את החוויה הטהורה עצמה. הנרטיב. הפרומו מציג עולם עתידני דמיוני רווי פטנטים יומיומיים כמו יד מכאנית שמנדנדת את עגלת התינוק, יד שמעבירה זקנה את הכביש, נעלי בית שמאירות את הדרך, רובה שיורה עיתונים לקומה גבוהה ועוד. העולם המשופר הזה מסמל את השאיפה של כל אחד מאיתנו לחיות חיים נוחים יותר ובאותו רוח - להיות זה שממציא את ההמצאה הבאה ולזכות בתהילת עולם.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פשרו של המשל האוטופי המשורטט בפרומו מופיע בסצנת הסיום בה הגיבורה נעמדת על במה מול שופטים ששואלים אותה "ומה הרעיון שלך?", ואנחנו מבינים שהיינו בפרומו לתכנית החדשה "המיזם". לא משאירים אותנו תוהים אלא מגישים את ה'פתרון' הקונקרטי. אם יורשה לי אסתכן ב-reverse planning ואומר: רעיון המותג אומר "קח חלק פעיל בבניית עתיד מפתיע בקלות". הפרומו עצמו הוא ביצוע מושלם של אסטרטגית מותג.
לעומת פרומו המיזם זה שמציג בפשטות וחן רעיון הליבה של התכנית, אנו פוגשים את האח הגדול שלוקח את קונספצית 'האצילות מחייבת' למקום מסובך ומכביד.
תכנית האח הגדול מרגישה שהיא חייבת להיות שונה ולהוביל חדשנות כדי לא לבייש את הפירמה של שש שנים של רייטינג שיא. אז נכון, כבר פחות צריך לספר לעם ישראל על התכנית אבל אמרנו כבר שמטרתו של פרומו אינה בהכרח לשדל אותנו לצפות בתכנית אלא להזכיר לנו כל פעם מחדש מדוע נחשוק בה ונצפה לה. בדיוק כפי שעדיין, אחרי מאה ועשרים שנה, יש עדיין הצדקה לפרסם את קוקה קולה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
מהבחינה הזו הפרומו לא עושה עבודה מספיק טובה. אנו עדים ל'קולאג' קולי' שמבהיר לנו באופן חוזר ונשנה שהוא מבשר על תאריך שידור הבכורה: אר-בע-אה-ע-שר-ל-ח-מי-שי. יש כמה ורסיות כאלו וההרכבה הקולית מייגעת וחופרת בשכל עד שהאסימון נופל, וכשהאסימון נופל כבר אי אפשר לראות את זה שוב. החזרתיות מתישה ולא נעימה ובשורה התחתונה הקולאג' מאולץ ומתאמץ ופחות נחמד מהפרומו של לפני שנה שפנה לאנשים וביקש מהם לייצר מספרים מכל חמר שהוא ולהפוך את זה לסרטון אנימציה - כאשר קשת ביקשה לבצע countdown לקראת תשדיר הסיום של האח הגדול. לפחות שם היתה מעורבות של הצופים ביצירה.
כשראיתי את המורה נכנסת לכיתה ואומרת לתלמידים "היום נלמד את האות R", קיוויתי שהפרומו יעסוק בנושא האמיתי של האח הגדול, שהוא הוא נראה לי רעיון הליבה של התכנית. קיוויתי שאנחנו נראה איך אנשים נשלפים בברוטאליות מהיומיום שלהם. המורה- מתלמידיה, הישר מתוך השיעור. וכן הלאה. זה היה הפרומו שקיוויתי לו, כי אחת מהזוויות הכי מעניינות וייחודיות לתכנית הזו, מעבר לעובדה שקבוצה קטנה של אנשים ננעלת בתוך כור היתוך קטן ואינטימי, היא הריק המוזר שכל אחר מהם מותיר בסביבתו הטבעית. משפחות שלמות, עמיתים לעבודה, שכונות שלמות מתבוננים דרך הטלוויזיה באדם שחי עד לפני רגע בתוכם וכעת הוא שבוי בתוך המסך. אפשר לראות אותו והוא לא רואה אותנו. אפשר להתבונן ולא לגעת. לטעמי זהו "שפיץ" של התכנית לא פחות מסוגית היחסים בתוך בית האח בין האנשים לבין עצמם - שהיא הסוגיה הברורה מאליה של התכנית.
ולכן, כדי לבשר על בואה של עונה חדשה, הייתי בוחרת לעסוק דווקא ב"שליפות" מהמציאות כנרטיב אפשרי של פרומו התכנית. כשהבנתי שהמורה אינה אלא ההברה הראשונה בתאריך השידור התאכזבתי והרגשתי שמדובר לא רק בפרומו מזיע אלא במכירת יתר של תכנית. לעשות מאסטרפיס מתאריך בכורה של תכנית מבוקשת מאליה זה כמו לעשות מאסטרפיס ממבצע הוזלה ל-BMW.
- 5.יעל 29/04/2014 10:06הגב לתגובה זועד הכתבה הזאת דווקא הערכתי את הכותבת. זכותה כמובן לא לאהוב אבל הניתוח שלה מביך. אני חושבת שחייבים לרומם ולציין לשבח קריאייטיבים יוצאי דופן ומקוריים. גם אם זה לא קולע בול לטעמו של מישהו.
- 4.ע. לציון 28/04/2014 14:54הגב לתגובה זוטעות חמורה עשו יוצרי הפרומו של "האח הגדול" בכך שלא פנו לפלנרית המהוללת ולפיכך החמיצו את קונספט "השליפות" שהיא מציעה כאן. אלא שלרוע המזל, נכשלת הפלנרית בהבנה בסיסית של הקונספט המתהווה מול עיניה: מאחר ואין טעם להכביר מילים על התכנית עצמה (בשונה מ-"המיזם" שהיא חדשה לחלוטין) בחרו יוצרי הפרומו להציג סידרה (שימי לב: סידרה, שאנו רק בתחילתה) של סרטונים שבהם מוטמע תאריך העליה לאוויר באמצעות שילובי הברות (אר-בה-עה-שר-לה-חה-מי-שי) הלקוחות מחיתוך והדבקה של סיטואציות שונות. עכשיו, כשהבנו שמדובר ב- 14.5 (מה שהיה גלוי כבר מהתשדיר הראשון), נשאר לנו להתמודד כל פעם עם השאלה "איך הם יעשו את זה הפעם", וכך אנחנו ממוקדים בפרומו, וחשופים שוב ושוב לתאריך היעד - 14.5. במילים אחרות: אנחנו לא מחכים לפתרון (כמו ב- "המיזם"), כי אם בדרך אליו (איך זה יבוצע הפעם). לטעמי זה מבריק.
- 3.אמיר 28/04/2014 14:24הגב לתגובה זוכל שניה הסרטונים נתקעו
- 2.בעברית יש לומר "ארבעה עשר במאי" (ל"ת)לירון 28/04/2014 12:16הגב לתגובה זו
- או "במאי" או "לחמישי" שניהם תקניים (ל"ת)עטרה 28/04/2014 13:55הגב לתגובה זו
- 1.28/04/2014 11:47הגב לתגובה זויש הבדל בין פרומו לתכנית שזוהי עונתה הראשונה לתכנית שזוהי עונה שישית שלה. זה כמו השקה של מותג חדש לעומת קמפיין למותג מוביל שכולם מכירים וכולם צורכים. המטרות שונות, הכלים שונים. הרעיון שלך של מורה שנשלפת מהחיים שלה חוטא לאותנטיות של התכנית כי הרי המורה הזאת היא רק שחקנית ולא באמת אחת המשתתפות בעונה של האח הגדול. וכן, אפשר לעשות מאסטרפיס גם ממבצע הוזלה ל-BMW
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
