סטלה ארטואה בכוכב נולד: אגואיזם מוצדק בשירות השלמות
בשורה התחתונה: הפרסומת החדשה של סטלה ארטואה לוקחת לקיצוניות חדשה את הקונספט הקלאסי שסוגד לשלמות ונכון לשלם עבורה כל מחיר.
הסיסמא משתנה כל כמה שנים. פעם זה היה reassuringly expensive, אחרי זה - perfection has its price ובפרסומת האחרונה - she is a thing of beauty
אולם תמיד היה הסיפור של סטלה ארטואה אותו סיפור שמדבר על פולחן חסר פשרות לשלמות שחושף בנו צדדים אפלים, כאלה ששום מותג מתחרה לא היה חושד בהם אפילו...
באחד הסרטים הראשונים משנות התשעים המוקדמות רואים דמות גבר המזכיר את מרטין גר הולך בשדות ונתקל על כל צעד ושעל באנשים המשוועים לעזרה: אשה הרה שגלגל הכרכרה שלה שבור, זקן שצריך לחצות נהר גועש, איכר שחייב ליילד את העז שלו. מרטין גר שלנו מציל את כולם ומופיע בפאב המקומי בו ישובים כל האנשים שהציל. אנחנו, הצופים, בטוחים שהנה יהפוך לגיבור הכפר או לפחות לגיבור היום. אבל איש לא מוכן לשלם על הסטלה שנמזגת לו, והסרטון מסתיים בסצנה בה הוא מתקן את רעפי הפאב בגשם כדי לשלם עליה. הסיפור שובר את מוסר ההשכל שאנחנו רגילים אליו, כי התפקיד של סטלה הוא להשחית אותנו, ואנחנו, מאידך, מאמינים שהיא שווה את זה.
באסטרטגיה של סטלה יש "שבירה" של ציפיות. בירה לרוב ממוצבת כמשקה חברתי שמקרב אנשים, מחבר חיבורים רומנטיים ומהדק לכידות גברית עם או בלי ספורט. אבל סטלה ארטואה לא מתנהגת כמו בירה רגילה. היא משקה אישי שאדם מפרגן לעצמו, לרוב על חשבון אחרים, שהופכים לא חשובים כשסטלה נכנסת לתמונה.אגואיזם מוצדק בשירות השלמות.
בסרט נוסף אנו רואים נזירים חסודים מחליקים על קרח. בדומה לסרט מרטין גר, אנו מתומרנים לחוש כלפיהם חמלה וסימפאטיה, בהיותם תמימים ומאמינים. גם פה אנו מתבדים. כשהנזיר שמביא להם את ארגז הבירה נופל לסדק בקרח - הם נוטשים אותו ללא רחם. הטובע מוקרב לטובת הארגז, ואילו הדת וערכיה מפנים מקום לטובת "דת הסטלה".
נזירים מחליקים
לאורך השנים עלילות סטלה ארטואה מסתתות את נאראטיב המותג - אדם שמוכר את חזיר המחמד המאולף שלו לטובת כוס בירה, מוזג שמנתק את קרון המזנון של הרכבת כדי למזוג מזיגה ללא רעד הקרונות. בכולם מתקיימת אותה נוסחא. קונפליקט בין הצד החברתי שבאדם - לבין הצד האנוכי שמבקש לעצמו יוקרה ומעמד, לחם ושעשועים. בכולם, אגב, ישנה הקפדה על כיכובה של כוס סטלה בודדת שמחוללת את הדראמה כולה.
בסרט האחרון, בחור שמפגין אבירות כלפי בחורה יפה כשהוא זורק את מעילו על שלולית למרגלותיה כדי שנעליה לא יירטבו - הופך לקורבן התעללות חיננית של אותה בחורה. היא לא מסתפקת במעיל והתיאבון שלה לדרוך על בגדיו של הבחור הוא כמספרן של השלוליות ברחוב. כשהבחור מציע אולי לשוחח על אהבה היא מבטלת אותו "כי אנחנו בפרסומת"...גם פה, אחרי שהגיבור נותר כשרק תחתוניו לגופו, אנחנו, הצופים חושבים שהפרסומת סימנה לנו קו אדום. אלא שקו אדום הוא לא קו שסטלה מכבדת..וכשהשניים נכנסים לבר, התחתונים מוסרים כדי לספוג טיפת סטלה שהמוזג טפטף על הבר.
RESPECT
מעבר לעובדה שסטלה מסמנת את הטריטוריה של היקר, היוקרתי והנדיר, היא באופן מסוים מגרדת את תקרת הזכוכית של הבירה שמעליה יושבים משקאות יקרים ונחשבים יותר לסוגיהם, ומעבירה את המסר שהיא לא רואה בבירות אחרות מתחרות שלה כי היא מעבר לכך. ככה בונים מותג פרימיום שהשוק משוכנע שהוא שווה את המחיר.
ועוד משהו:
הפרסומת האחרונה לסלקום טוטאל עסקים סופסוף מביאה סיפור עם תוכן ולא רק אווירה כשברקע oldie עברי טוב. הסיפור (על רקע "אני אצבע את השלכת בירוק") מביא את הים למוכרת הגלידה ברחוב העירוני ופותח בפניה הזדמנויות עסקיות שלא הכירה קודם. פשוט ומדויק בכלל, ועל רקע הנטייה של סלקום לייצר מסרים מנופחים - בפרט.
- 2.אברהם פורת 17/09/2012 21:33הגב לתגובה זוהסיפור הנדוש בסלולר על עסק כושל שמסביב מתקבצים לעזור לו (כמו הילד עם הסופגניות ואינספור דוגמאות) שבינו לבין המציאות פעור בור נחשב אצלך לסיפור עם תוכןפשוט ומדויק? סבתי הפולניה הייתה אומרת - נו, עטרה, באמת ...
- 1.שירית 13/09/2012 15:02הגב לתגובה זופשוט מטופש לתת במה לפרסומת שכזו, בתכנית המתיימרת לחנך את הנוער "נגד" שתיית אלכוהול.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.