ניתוח קמפיין

נביעות הפשילה סוף סוף שרוולים ומתנגחת בשוק מסנני המים

במשך שנים המטרה של נביעות הייתה להיכנס במי עדן. לדעתה של עטרה בילר, אחרי שהמסננים השתלטו על השוק, בנביעות שינו קונספציה, ובהצלחה
עטרה בילר | (20)

בשורה התחתונה: סוף סוף התעשתה נביעות והבינה שהכלל העתיק "לא מתאים לשחקן מים מינרליים משמעותי להגיב לשוק המסננים", מזמן לא עומד במבחן המציאות, ויצאה מהקיפאון הקטטוני אל זירת החבטות כשאגרופיה מונפים באוויר.

ועכשיו להתחלה: אפשר לומר שמי עדן, נביעות וערוץ 2, התפתחו ונסקו באותה תקופה. נביעות, שהייתה בזמנו מספר שתיים קלאסי, הייתה עסוקה במחשבות כיצד להתקיים רעיונית לצד מי עדן שסיפחה לעצמה את רעיון "השמפניה של הטבע" שבזמנו נראה היה שבלתי אפשרי להתחרות בו.

הרבה מים זרמו מאז בירדן, כמו גם במעיינות סלוקיה ועין זהב. שוק המים המינרליים ידע מלחמות פנימיות עקובות מדם, כניסה ויציאה של מתחרים וניסיונות אינסופיים לייצר ערך ובידול באמצעים אלה ואחרים - החל במים בטעמים, בקבוקי ספורט עם פקקים יצירתיים, מהדורות מיוחדות, חסויות, פסטיבלים, מארזים, שירות כדים עד הבית, מים בגזוז עדין ועוד ועוד חזיתות.

דבר אחד היה ונותר ברור לשחקני המים המינראליים: הודאה בקיומם של המסננים מוקצה מחמת מיאוס. המסננים הישנים (באריטה, תמי 4 עם המנגנון תחת הכיור ונורית ה-UV) נחשבו לפתרונות סוג ב' של אנשים חסרי מודעות. הסיבה העיקרית נבעה מהנביעה. מים מסוננים הם מי ברז רגילים מהכנרת או ממקורות אחרים, שעוברים הכלרה ושאינם בעלי הרכב משובח כמו מי מעיינות תהום שממלאים את הבקבוק או הכד ללא מגע יד אדם.

במלים אחרות: המים המסוננים מוצבו כפשרה בעוד שמים הממולאים במקור נחשבו לקרם דה לה קרם של המים. מנהיג לא יכול להרשות לעצמו להיבהל מנשרך. בזאת נסגרה האופציה להגיב למסנני המים או למותגי מים מטופלים. מותגי המים היו עסוקים בעצמם ובמלחמות שלהם, כשהמשימה של נביעות הייתה אחת ויחידה: להיכנס במי עדן.

בעוד המלחמה בתוך שוק המים המינראליים גועשת, מסמאים ענני הקרב את העין מהאויב העצל והנחות שהתחזק לאיטו. בגלל שהמסננים זיהו את כללי המשחק, הם התעללו במים המינראליים במשך שנים כשהם מתבססים על איכות חיים ולא על איכות המים: כבד לסחוב בקבוקי מים מינראליים הביתה, כבד להרים כד מים כדי להתקין אותו. המסננים הלכו והשתלטו על השוק. לאחרונה שאלה תמי 4 את הציבור "מה, אין לך תמי 4?!". הדבר העיר נורה אדומה ולא נורת UV אצל נביעות.

הפרסומת של נביעות: "אנשים בעלי בעיות בריאות יתייעצו עם רופא"

עוד פרסומת של נביעות: להזרים מים 15 דקות

בקמפיין החדש של נביעות ישנה הרגשה שמישהו תפס את הראש ב-2 ידיו והבין שהוא נרדם בשמירה. הוא הורג 2 צפרים במכה אחת. הראשונה - את מטהר המים. אורי גוטליב קורא את המדריך למשתמש של מסנן מים מפוקסל שזהותו שמורה במערכת (תמי? אלקטרה?), וחושף תילי תילים של אזהרות והתרעות מייגעות ולא סימפאטיות סביב מניעת הצטברות בקטריות ומזהמים על פי ברז המכשיר, ההכרח להזרים מים לאורך זמן במצבים מסוימים, הצורך להיוועץ ברופא כמו בהוראות לנטילת תרופה. "למה לחשוב פעמיים לפני ששותים כוס מים?", הורג הפרזנטור את המכשיר שעד לפני דקה נחשב לפתרון הקל והמתקדם יותר.

הציפור השנייה היא המיצוב הטהור של נביעות - ללא קשר למלחמה במסננים. מאז "השמפניה של הטבע" של מי עדן לא מצאה נביעות את מקומה האמיתי. הקונספט של "מים מבטן האדמה" כל כך נכון שכאילו חיכה שם, בדיוק כפי שנביעות תמיד הייתה שם במים של עין זהב, בבטן האדמה. המשפט מחזיק בעת ובעונה אחת גם את האמת הפונקציונאלית של מי התהום וגם את הפוריות, הצמיחה והאמהות - המתקשרות למושג הבטן.

ועוד אחת: מומלץ לסגור את הברז ולהזרים מים במשל דקה כשמחברים מחדש...

ואחרונה: הסנן נרטב ועלול להוות מצע למזהים ולחיידקים

ברור לחלוטין ש"מים מבטן האדמה" זו מדרגה שעליה יטפס המותג לגבהים כדי לסמן טריטוריה ולבנות מחדש את ממלכתו. זאת - רק לאחר שיסגור את החשבון עם הבריונים שהכפישו אותו שנים רבות.

ועוד משהו:

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    יהודה 01/09/2012 16:51
    הגב לתגובה זו
    פרסומת לא מוצלחת לא מצליחה לתת מענה מול תמי 4 ,לצטט הוראות שימוש בנוגע סה"כ להחלפת פילטר לא עושה את זה מוצלח . בזבוז של פרסומת
  • 13.
    קרן 30/08/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    אם עטרה רצתה להעביר מסר הרי שלא עשתה זאת.גם העובדות היו לוקות בחסר,אם היה צורך לחדד את העובדות לאשורם, הייתי עושה זאת במשפט אחד תמי4 ברז דקורטיבי המוציא מים יקרים.למען ההגינות אומר אישית אני לא שותה לחלוטים מים מינרלים.
  • 12.
    ערן 30/08/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
    תני לי לנחש עטרה שיש לך תמי 4 בבית... תני לי לנחש שהקמפיין הזה לא גרם לך לחזור לנביעות... הצרכן לא מטומטם הוא יודע שמכשירים חשמליים מגיעים עם כל מיני אזהרות והערות. ועדיין זה לא יגרום לאף אחד להחליף את הבר הנוח עם המתקן המסורבל. הקמפיין לא גרוע אבל האפקטיביות שלו תהיה אפסית
  • עטרה בילר 01/09/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    וזה לא קשור בכלל כי המנדט הוא לנתח מסרים, אבל במקרה, ולגופו של עניין ואולי כקוריוז: אישית לא התחברתי למסננים. אני סוחבת או ששליח מביא לי בקבוקי מים מינראליים לקומה שניה בלי מעלית סתם כי אני מאמינה במי תהום. האלטרנטיבה מבחינתי זה מתקן מים מינראליים!
  • 11.
    אין על נביעות :)) 27/08/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    אין על נביעות מים מינרליים טבעיים פחות נתרן יותר סידן מבטן האדמה אני קוראת בקפידה את התוית שלהם ובנוסף יש להם אחלה שרות
  • 10.
    שולה? 27/08/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    למה לא אמרו: כולם עזבו אותנו, הבינו שזה יקר ולא אקולוגי. אנא אנא חיזרו...
  • 9.
    רוני 27/08/2012 12:20
    הגב לתגובה זו
    איזה יופי של קמפיין. גוטליב הגדול כל כך מתאים כאן. רק מה יהיה עם כל הבקבוקים עכשיו?
  • 8.
    כל הכבוד לצוות בנביעות. תותחים אחד אחד! (ל"ת)
    אני-אחת שיודעת:-) 27/08/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    די נו 27/08/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    פרפורי הגסיסה של הבקבוקים. זה לא תמי 4 או אלקטרה , זה טרנד עולמי. אז נביעות במקום להכנס בקיר צריכה להבין שהגבינה זזה ולזוז בהתאם. קמפיין נחמד שלא יציל את הקטגוריה ממוות.
  • נו... 27/08/2012 11:07
    הגב לתגובה זו
    אחרת לא היית מגיב ככה
  • לקוחה נאמנה לנביעות 28/08/2012 16:02
    בקבוקים? איפה באמת אתה חי? עם הטרנזיסטור על האוזן?? לא שמעת על המתקן של נביעות ועל אספקת מיכלי המים עד הבית?
  • 6.
    מיכל 27/08/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    וישבתי מול המרקע וצחקתי אך אני נשארת נאמנה למי עדן. לא נכנסת לתוך מי אומר אמת, מי משקר, מי שילם יותר לפרסומת אלא בוחרת לפי המים שטעימים לי ולמשפחתי ובעיניי הם המים האיכותיים ביותר.
  • 5.
    רונן גלבוע 26/08/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    נביעות עשו חצי עבודה. נכון שטוב שהם התחילו לתקוף את היריבים שלהם וזאת בטח בגלל כמות האנשים שעברו מנביעות למתקני המיים אבל מה יש להם להציע? בנביעות באמת חושבים שאני אתחיל לסחוב את השישיות שלהם שהידית שלהם נקרעת כל הזמן בדיוק באמצע הדרך. או שאני אמשיך לסחוב כדים של 20 ליטר? אני עזבתי את נביעות בשנה האחרונה רק בגלל השירות הגרוע שלהם. אלמלא היו מציעים לי בסרט הזה תחליף ראוי למכשירים עוד אולי הייתי חושב לחזור אליהם. במקום לחדש בנושא הזה הם בחרו רק לתקוף את המתחרים ולכן עשו חצי עבודה. ד"א למה תמיד נראה לי שאת (עטרה) נמנעת מלתקוף חברות מסוימות.. האם זה בגלל יחסי היכרות עם אנשים שעובדים שם?
  • 27/08/2012 11:10
    הגב לתגובה זו
    בשביל מי מהמכונות אתה עובד? לפחות תהיה הגון ותגיד במקום סתם לתקוף. אני משוק הפרסום ובעיניי דווקא נביעות שיחקו אותה אני ממש אהבתי וגם את הפופקורן ואני לא מכירה את עטרה לידיעתך
  • 4.
    יגאל 26/08/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    לדעתי נביעות עשו מהלך חכם לאללה. להיכנס חזיתית במתחרים מהמים המסוננים, בלי להזכיר שמות ועם ציון הסעיפים. המהלך חזק
  • 3.
    נועה 26/08/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    לגבי ההערה בסוף, הקונספט של חי בסרט וחיבור לקולנוע, שנראה לך, עטרה, כחכם ושונה (לא בנאלי) הוא מובן מאליו וכל קופי מתחיל היה חושב עליו כרעיון ראשון. קופי חכם, חריף וחד היה פוסל אותו על הסף כמתבקש ומאוד לא מפתיע.
  • 2.
    אני רק הערה 26/08/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    הבעיה הגדולה של נביעות היא שאין אמת בקמפיין שלה, היום יותר מתמיד חשוב להביא אמת לשולחן כי הצרכן לא אידיוט. ולמה אין אמת? כי אף אחד לא חושב פעמיים לפני שהוא שותה מ"מכונת המים" שלו. יקירתי אף אחד גם לא יחשוב פעמיים... הקמפיין קטנוני ואנשים לא טמבלים, לבנות מהלך על שורות משפטיות זה חלש וקלוש. לנביעות אין את התקציבים של תמי 4 כדי לנצח. ראינו מה קרה למי עדן שניסו להתנגח...
  • יקי 30/08/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    הוצאת לי את המילים מהפה - לבנות מהלך על שורות משפטיות זה חלש וקלוש. זה כמו מוצרי מזון שכתוב עליהם - עשוי להכיל שאריות בלה בלה בלה... אז זה שם ואפשר לנסות לעשות מזה סיפור גדול אבל אף אחד לא עושה מזה סיפור גדול כי כולם יודעים שהצרכן לא אידיוט
  • ל-2.5.7 28/08/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    אתה כזה מתחזה רואים שאתה עובד באחת מהמסננים בגלל זה אתה מלכלך על נביעות ורק להזכיר לך לנביעות יש את הגב של קוקה קולה מה יש לתמי 4 שטראוס לך תישן על האף
  • 1.
    אילן 26/08/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    זה אולי נחמד, אבל המרוויחים הבטוחים הם רק ערוצי המדיה...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.