ניתוח קמפיין

pay pass בעייתי: צורת תשלום ישנה, וקל לגנוב לנו את הכסף

הפרסומת של ישראכרט מדגימה כמה קל לשלם עם הסלולארי. הקראייטיב נפל לאופנת המאפיונרים, ו"ויזה טוב מכסף" אנחנו כבר יודעים משנות ה-80
עטרה בילר | (1)

בשורה תחתונה: מאד מאד קל לא רק לשלם, אלא בעיקר לאבד כסף באמצעות ה-pay pass של ישראכרט.

ועכשיו להתחלה: אם הכוונה של הפרסומת החדשה של ישראכרט הייתה להדגים עד כמה קל ונגיש לשלם באמצעות הסלולארי עם ה-pay pass של החברה, אז מדובר בחרב פיפיות. מצד אחד המסר ברור ונכון: הפתרון החדשני הופך את התשלום במזומן למסורבל ומיושן. ונכון, המאפיונר שמגיע לחנות עם 'סטיפה' שקשורה בגומייה והחבר שלו ששופך את כוס הטיפים של המוכרת - מעמיקים את הסטריאוטיפ של העולם הישן והפרימיטיבי אל נוכח הפתרון החדשני.

אולם יש 3 בעיות עם הפרסומת:

א. אנחנו יודעים ש"ויזה יותר טוב מכסף" כבר משנות ה-80 המוקדמות. המלחמה צריכה להיות עם פתרונות תשלום מתקדמים יותר כגון כרטיס האשראי - והתשובה צריכה להינתן אל מולם. כדי לייתר את כרטיס הפלסטיק ולשכנע אותנו שאשראי שיושב במכשיר הנייד טוב יותר - צריך לחשוב קצת יותר קשה. היתרון המוחץ של אשראי על הנייד חייב לנבוע ממקום אחר.

ב. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו מוקפים בז'אנר של אנשי מאפיה כפרזנטורים בפרסומות. הדמויות מ'הבורר' ומ'עספור' מככבות בפרסומות של HOT מזה זמן רב, סטיב בושמי כנאקי טומפסון וטוני סופראנו מככבים בפרסומות של yes. אנחנו עדים ל"אופנות" בקרייאטיב המשרת מסרים שיווקיים, ולא תמיד נכון ליפול שבי באופנה קריאטיבית, במיוחד כאשר המוצר בקדמת הפרסומת מיועד לבשר חדשנות פורצת דרך ברמה הטכנולוגית וברמת סגנון החיים.

ג. כאמור - יש כשל בעלילה של הסרטון. הוא מדגים את קלות התשלום, ויחד עם זאת שופך את התינוק עם המים כאשר ניכר עד כמה קל לגנוב כסף סלולארי. הסמארטפון והענן שיחררו אותנו מאובססיית פחד הגניבה. הפיתוחים הכי מתקדמים מאפשרים לנו לאבד מינימום מידע כשהסלולארי נגנב או הולך לאיבוד. ה-Pay pass כנראה מחזיר אותנו אחורה במובן זה והופך את הנייד לארנק עם כסף. אמנם ברור לכולנו שתמיד אפשר לבטל את כרטיס האשראי, אך זה תמיד מבאס להיכנס לפרוצדורה של ביטול כרטיס, מעקב אחר עסקאות שאולי לא אנחנו ביצענו וכיוצ"ב.

מישהו לא חשב עד הסוף כשהוא התלהב מהמוצר והלך על הפתרון הקל ביותר - השוואה לצורת תשלום נושנה והדגשת קלות התשלום בפועל באמצעות הסורק שעושה "ביפ".

ועוד משהו:

שאפו לבמבה שחזרה למימדיה הטבעיים ולזהותה כתינוק אלמותי! סופסוף יש לנו שוב תינוק שהוא גרגרן, מרוכז בעצמו, לא הגיוני ורוצה לטרוף את העולם! ככה אנחנו אוהבים אותו ואין כמו קונספט של במבה במילוי במבה כדי לבטא זאת. כך הוא צריך להישאר וזה אומר לוותר על תפקידים מוסריים, חינוכיים, לאומיים וחגיגיים!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 19/08/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    מי ייתן עכשיו לילד שלו להסתובב עם סוללארי טעון ב-1000 ש"ח, כשכל איזה חבורת ילדים מעט מאיימת תעשה עליו סיבוב ואז לך תוכיח שזה לא הוא. איזה שטות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.