DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

pay pass בעייתי: צורת תשלום ישנה, וקל לגנוב לנו את הכסף

הפרסומת של ישראכרט מדגימה כמה קל לשלם עם הסלולארי. הקראייטיב נפל לאופנת המאפיונרים, ו"ויזה טוב מכסף" אנחנו כבר יודעים משנות ה-80
עטרה בילר | (1)

בשורה תחתונה: מאד מאד קל לא רק לשלם, אלא בעיקר לאבד כסף באמצעות ה-pay pass של ישראכרט.

ועכשיו להתחלה: אם הכוונה של הפרסומת החדשה של ישראכרט הייתה להדגים עד כמה קל ונגיש לשלם באמצעות הסלולארי עם ה-pay pass של החברה, אז מדובר בחרב פיפיות. מצד אחד המסר ברור ונכון: הפתרון החדשני הופך את התשלום במזומן למסורבל ומיושן. ונכון, המאפיונר שמגיע לחנות עם 'סטיפה' שקשורה בגומייה והחבר שלו ששופך את כוס הטיפים של המוכרת - מעמיקים את הסטריאוטיפ של העולם הישן והפרימיטיבי אל נוכח הפתרון החדשני.

אולם יש 3 בעיות עם הפרסומת:

א. אנחנו יודעים ש"ויזה יותר טוב מכסף" כבר משנות ה-80 המוקדמות. המלחמה צריכה להיות עם פתרונות תשלום מתקדמים יותר כגון כרטיס האשראי - והתשובה צריכה להינתן אל מולם. כדי לייתר את כרטיס הפלסטיק ולשכנע אותנו שאשראי שיושב במכשיר הנייד טוב יותר - צריך לחשוב קצת יותר קשה. היתרון המוחץ של אשראי על הנייד חייב לנבוע ממקום אחר.

ב. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו מוקפים בז'אנר של אנשי מאפיה כפרזנטורים בפרסומות. הדמויות מ'הבורר' ומ'עספור' מככבות בפרסומות של HOT מזה זמן רב, סטיב בושמי כנאקי טומפסון וטוני סופראנו מככבים בפרסומות של yes. אנחנו עדים ל"אופנות" בקרייאטיב המשרת מסרים שיווקיים, ולא תמיד נכון ליפול שבי באופנה קריאטיבית, במיוחד כאשר המוצר בקדמת הפרסומת מיועד לבשר חדשנות פורצת דרך ברמה הטכנולוגית וברמת סגנון החיים.

ג. כאמור - יש כשל בעלילה של הסרטון. הוא מדגים את קלות התשלום, ויחד עם זאת שופך את התינוק עם המים כאשר ניכר עד כמה קל לגנוב כסף סלולארי. הסמארטפון והענן שיחררו אותנו מאובססיית פחד הגניבה. הפיתוחים הכי מתקדמים מאפשרים לנו לאבד מינימום מידע כשהסלולארי נגנב או הולך לאיבוד. ה-Pay pass כנראה מחזיר אותנו אחורה במובן זה והופך את הנייד לארנק עם כסף. אמנם ברור לכולנו שתמיד אפשר לבטל את כרטיס האשראי, אך זה תמיד מבאס להיכנס לפרוצדורה של ביטול כרטיס, מעקב אחר עסקאות שאולי לא אנחנו ביצענו וכיוצ"ב.

מישהו לא חשב עד הסוף כשהוא התלהב מהמוצר והלך על הפתרון הקל ביותר - השוואה לצורת תשלום נושנה והדגשת קלות התשלום בפועל באמצעות הסורק שעושה "ביפ".

ועוד משהו:

שאפו לבמבה שחזרה למימדיה הטבעיים ולזהותה כתינוק אלמותי! סופסוף יש לנו שוב תינוק שהוא גרגרן, מרוכז בעצמו, לא הגיוני ורוצה לטרוף את העולם! ככה אנחנו אוהבים אותו ואין כמו קונספט של במבה במילוי במבה כדי לבטא זאת. כך הוא צריך להישאר וזה אומר לוותר על תפקידים מוסריים, חינוכיים, לאומיים וחגיגיים!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 19/08/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    מי ייתן עכשיו לילד שלו להסתובב עם סוללארי טעון ב-1000 ש"ח, כשכל איזה חבורת ילדים מעט מאיימת תעשה עליו סיבוב ואז לך תוכיח שזה לא הוא. איזה שטות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.