DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

pay pass בעייתי: צורת תשלום ישנה, וקל לגנוב לנו את הכסף

הפרסומת של ישראכרט מדגימה כמה קל לשלם עם הסלולארי. הקראייטיב נפל לאופנת המאפיונרים, ו"ויזה טוב מכסף" אנחנו כבר יודעים משנות ה-80
עטרה בילר | (1)

בשורה תחתונה: מאד מאד קל לא רק לשלם, אלא בעיקר לאבד כסף באמצעות ה-pay pass של ישראכרט.

ועכשיו להתחלה: אם הכוונה של הפרסומת החדשה של ישראכרט הייתה להדגים עד כמה קל ונגיש לשלם באמצעות הסלולארי עם ה-pay pass של החברה, אז מדובר בחרב פיפיות. מצד אחד המסר ברור ונכון: הפתרון החדשני הופך את התשלום במזומן למסורבל ומיושן. ונכון, המאפיונר שמגיע לחנות עם 'סטיפה' שקשורה בגומייה והחבר שלו ששופך את כוס הטיפים של המוכרת - מעמיקים את הסטריאוטיפ של העולם הישן והפרימיטיבי אל נוכח הפתרון החדשני.

אולם יש 3 בעיות עם הפרסומת:

א. אנחנו יודעים ש"ויזה יותר טוב מכסף" כבר משנות ה-80 המוקדמות. המלחמה צריכה להיות עם פתרונות תשלום מתקדמים יותר כגון כרטיס האשראי - והתשובה צריכה להינתן אל מולם. כדי לייתר את כרטיס הפלסטיק ולשכנע אותנו שאשראי שיושב במכשיר הנייד טוב יותר - צריך לחשוב קצת יותר קשה. היתרון המוחץ של אשראי על הנייד חייב לנבוע ממקום אחר.

ב. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו מוקפים בז'אנר של אנשי מאפיה כפרזנטורים בפרסומות. הדמויות מ'הבורר' ומ'עספור' מככבות בפרסומות של HOT מזה זמן רב, סטיב בושמי כנאקי טומפסון וטוני סופראנו מככבים בפרסומות של yes. אנחנו עדים ל"אופנות" בקרייאטיב המשרת מסרים שיווקיים, ולא תמיד נכון ליפול שבי באופנה קריאטיבית, במיוחד כאשר המוצר בקדמת הפרסומת מיועד לבשר חדשנות פורצת דרך ברמה הטכנולוגית וברמת סגנון החיים.

ג. כאמור - יש כשל בעלילה של הסרטון. הוא מדגים את קלות התשלום, ויחד עם זאת שופך את התינוק עם המים כאשר ניכר עד כמה קל לגנוב כסף סלולארי. הסמארטפון והענן שיחררו אותנו מאובססיית פחד הגניבה. הפיתוחים הכי מתקדמים מאפשרים לנו לאבד מינימום מידע כשהסלולארי נגנב או הולך לאיבוד. ה-Pay pass כנראה מחזיר אותנו אחורה במובן זה והופך את הנייד לארנק עם כסף. אמנם ברור לכולנו שתמיד אפשר לבטל את כרטיס האשראי, אך זה תמיד מבאס להיכנס לפרוצדורה של ביטול כרטיס, מעקב אחר עסקאות שאולי לא אנחנו ביצענו וכיוצ"ב.

מישהו לא חשב עד הסוף כשהוא התלהב מהמוצר והלך על הפתרון הקל ביותר - השוואה לצורת תשלום נושנה והדגשת קלות התשלום בפועל באמצעות הסורק שעושה "ביפ".

ועוד משהו:

שאפו לבמבה שחזרה למימדיה הטבעיים ולזהותה כתינוק אלמותי! סופסוף יש לנו שוב תינוק שהוא גרגרן, מרוכז בעצמו, לא הגיוני ורוצה לטרוף את העולם! ככה אנחנו אוהבים אותו ואין כמו קונספט של במבה במילוי במבה כדי לבטא זאת. כך הוא צריך להישאר וזה אומר לוותר על תפקידים מוסריים, חינוכיים, לאומיים וחגיגיים!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 19/08/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    מי ייתן עכשיו לילד שלו להסתובב עם סוללארי טעון ב-1000 ש"ח, כשכל איזה חבורת ילדים מעט מאיימת תעשה עליו סיבוב ואז לך תוכיח שזה לא הוא. איזה שטות.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.