סרטון הפרסומת של בטר פלייס - הברקה או סתם רעיון שחוק?
שורה תחתונה: ההברקה של הפרסומת היא בגניבת הרעיון המוכר של המועדון הסגור "לא לכל אחד", לטובת אג'נדה שונה. אג'נדה של אחריות סביבתית.
בהתחלה הפרסומת מתריסה, אפילו קצת מעליבה. בא לך להגיד "אל תנסו לפתות אותי לנסות להתקבל למועדון הסגור. אני מהעם, וטוב לי כך. לכו תחפשו פלצנים אחרים".
במבט שני אנחנו מבינים שההזמנה היא לא מה שחשבנו. יש פה שימוש בתבנית המוכרת של עולמות הסנוביזם האקסקלוסיבי לטובת סיפור שונה. סיפור האחריות והמודעות לסביבה.
Better place מציע לצרכניו להיות אלה שיהפכו את העולם למקום טוב יותר ובכך אפילו מוחל על הכבוד להכתיר את עצמו כזה שמתקן את העולם.
רעיון האקסקלוסיביות שמתבטא במשפט "לא לכל אחד" מגויס לחלוקת העולם לשני סוגי אנשים: אלה שאכפת להם ואלה שלא. האדישים שמוכנים לקבל את הדברים כפי שהם - ואלה שלא. אלה שנמאס להם ממחירי דלק משתנים ומאוויר מזוהם - ואלה שלא. אלה שרוצים להפוך את העולם מקום טוב יותר וכמובן - אלה שלא.
ה-subtext שואל אותך אם אתה שייך לקבוצה הנאורה, זו שצועדת קדימה לעולם טוב יותר, או לקבוצה שנותרת מאחור. השאלה הופכת יותר ויותר רטורית ככל שהקליפ מתקדם. קליפ שמתחיל כמו פרסומת לשעון רולקס או מוצר יוקרה אחר, מסתבר כסרט חינוכי עם מסר של מנהיג שינוי.
ועוד משהו:
מפריע לי השימוש במין נקבה she. מכונית, בעברית, היא נקבה. באנגלית לא. באנגלית מכונית זה לא זכר ולא נקבה. זה It. זה מגויר ולכן פרובינציאלי. ממליצה לוותר על האסוציאציה (הסקסית כביכול) עם ה'אשה שאינה לכל אחד', לטובת שפה אוניבסאלית. It's not for everyone.
- 9.עטרה 23/07/2012 23:46הגב לתגובה זוהאנגלית לכשעצמה לא מפריעה כי גם השם בטר פלייס עצמו באנגלית והוא מתעתד להפוך לא רק את ישראל למקום טוב יותר אלא את העולם. בשל כך בטר פלייס אמנם ישראלי אך מותג ייצוא לכל דבר. בתור כזה, ועוד בתקופת האינטרנט, אין הכרח להפריד שפות ולייצר גרסא בעברית. נהפוך הוא: הנחת היסוד שאנחנו בישראל יודעים מספיק אנגלית, בעוד שאף אחד אחר לא מבין עברית... כשאגסי אומר היא לא לכל אחד הוא בוודאי לא רוצה לפנות רק לישראלים, למרות שהברייק הוא בערוץ ישראלי...
- 8.פרסומאים אעלק 23/07/2012 21:47הגב לתגובה זוערך אנושי.. נקרא האנשה.. פרסומת יפה מאוד
- 7.באמת לא לכל אחד 23/07/2012 16:59הגב לתגובה זואחרי 100-160 ק"מ הסוללה מתרוקנת ויש להחליף אותה (כחמש דקות בתחנה שמחליפה סוללות). כלומר מי שנוסע מרחקים גדולים יצטרך להחליף סוללה יותר מפעם ביום. זה מבאס, בייחוד כאשר ממהרים.
- 6.רן 23/07/2012 08:55הגב לתגובה זועטרה פספסה פה את הנקודה המרכזית - בטר פליס הוא מותג ישראלי - כנראה המותג הישראלי הכי מסקרן של השנים האחרונות. שי אגסי הוא מותג ישראלי - דוגמא וסמל להצלחה של עולם הטכנולוגיה והסטארטאפים הישראל. והפרסומת? עוד פרסומת שחוקה באנגלית עם מסר שחוק. חבל חבל חבל
- 5.רובי גורדון 22/07/2012 15:32הגב לתגובה זווזה שהפרסומת באנגלית, לא מפריע לאף אחד? לדעתי זה הדבר הכי פרובנציאלי ומיושן בפרסומת. כאילו משהו עם ניחוח של שפה זרה ישדר כמיהה ותשוקה.
- 4./ 22/07/2012 15:16הגב לתגובה זואינני תומכת באסטרטגיית "המועדון הסגור" שבטר פלייס מציעה, לא רק בגלל הסיבות שעטרה הביאה - לטעמי לא רק שזה לא מזיז לאף אחד, זה בעיקר שגוי ואפילו עושה נזק למותג. להלן ההסבר: אגסי פיתח והשקיע בטכנולוגיה נהדרת שאכן יכולה לעשות שינוי מהותי בעולם. הוא מציע עולם ירוק, נקי ובעיקר עולם שהצרכן חוסך כמה (אלפי) שקלים על הדרך (הבנתם, כי זה רכב)... אך יש בעיה: הטכנולוגיה חדשנית, מתקדמת, לא לחלוטין נגישה, בהחלט לא פופולארית ובעיקר פנטסטית (נטעין מכוניות כמו אי פונים?!) אז מה עושים? הופכים אותה לעוד יותר לא נגישה. "היא לא מתאימה לכל אחד". מעולה. מה השגתם בזה? הרחקתם את המותג והטכנולוגיה עוד יותר ובמקום לייצר הזמנה פתוחה לבדוק, לראות, לגשש ואפילו לרכוש את המוצר אמרתם למעט הצרכנים שהיו מוכנים לנסות – לא, לא, היא לא מתאימה לכל אחד. אני לא אומרת שהצופה לא הבין שמדובר בהפוך על הפוך, שתרצה אותה כי אתה כזה יצור מדהים, מתקדם, נאור אבל זה לא נכון בהשקת מוצר, ועוד מוצר כ"כ חדשני, מהפכני, חלוצי. זה מוקדם מדי! האסטרטגיה לא נכונה כאן לא (רק) בגלל שהיא קלישאתית ומעייפת אלא בגלל שהיא פוגעת. היא מפספסת. היא לא קוראת נכון את הקהל ואת המוצר. חבל. יכולנו להציל כמה דובי קוטב...
- ערן 25/07/2012 15:32הגב לתגובה זושי אגסי הבין את מה שכל הציבור ניסה להסביר לו מהיום הראשון. אתה מבטיח הבטחות שלא תהיה מסוגל לקיים. אגסי שינה עד היום פעם אחר פעם את היעדים, כשהוא מקטין בכל פעם עוד יותר את צפי המכירות של המכונית. בזמן הזה היו אמורות להסתובב בארץ עשרות אלפי מכוניות של בטר פלייס ובפועל יש כמה מאות. הוא הבין, רק מאוחר. לכן הוא מלכתחילה מדבר כעת על "לא לכל אחד", למרות שבמקור הוא בפירוש הסביר שזה יהיה האוטו הכי נמכר - משמע מאד לכל אחד. הכי פשוט שיש
- 3.עידן 22/07/2012 15:10הגב לתגובה זופרסומת שמכוונת להיכנס למדד הזכורות והאהובות של גלובס.
- 2.מאוכזבת 22/07/2012 13:52הגב לתגובה זובטח לא מרגישים כמו מתקני עולם, אפילו לא כמו מי שתורמים לו רעיון יצירתי. הטוויסט-עלק של מועדון אלה שאכפת להם גם כבר נדוש טילים וכל הפרסומת מרגישה כמו מיש-מש שנוצר מהיעדר רעיון
- 1.הגיוניזם 22/07/2012 12:59הגב לתגובה זומעבר לזה שהשפה כבר שחוקה לטעמי, ושאין פה שום חידוש מעניין, וזה כבר מתחיל להעליב את האינטיליגנציה - אני רוצה להתייחס לעניין מיר הרכב. לעולם ייגזר מינו של הרכב ממהותו - המיני תהיה קטנה וזריזה,הסופר-מיני תהיה סקסית ומעוצבת, מכונית המנהלים תהיה מפנקת, רכב השטח יהיה (בזכר) עוצמתי, וכמוהו גם הטנדר ("בא לעבוד" וכו'). גם באנגלית אמנם הפרסום מתייחס לרכבים ב-IT (לא קיימת מקבילה הולמת אצלנו, ו"זה" זה לא פתרון), אבל התייחסות של אנשים לרכביהם תמיד תהיה עם ציון מין הרבכ - לרוב נקבה, כמשהו שמשלים את הגבר. לא צריך להיות פמיניסטית בכוח, זה עולם הרכב.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
