ניתוח קמפיין

המילואימניק של מזרחי: הקבלה שנועצת חץ - בלב העניין

"למה אני צריך לרדוף אחריכם יותר מחודש, לא לא - אל תעבירי אותי!!" ככה בסצנת מילואימניקים נפתחת הפרסומת, אז מה עטרה מצאה שם?
עטרה בילר | (12)

שורה תחתונה: בזכות הטקסט המבריק, ההקבלה המושלמת בין סצנת המילואים להוויית השירות הבנקאי, מגיע לקליפ הזה שאפו!

הסרטון...

האסטרטגיה

מכל הקליפים של להעביר את דביר ושל בנקאות היברידית, לרבות גידי אתה מתעלם ממני, משכנתא רק אצל המומחים ועוד ועוד זהו הקליפ שנועץ את החץ בלב העניין. הבנקים הרגילים הם כמו מילואימניקים סמרטוטים שפעם היו לוחמים וכיום רוצים פטור משירות. תרתי משמע וסחטיין שוב על ההקבלה החכמה. לעומתם: טפחות הוא מותג המסמל קידמה, שירותיות, וינריות (מהמילה winner).

ההקבלה, שוב, בין "סוגרים חשבון" הצהל"י, שמסמל נקמה (גולנצ'יקית) לבין סגירה של חשבון בבנק אחר גם היא הברקה. כנ"ל לגבי "רותח" ו"מריר" המתייחס לקפה וכמובן ל"אל תעבירי אותי".

האסטרטגיה? קשה להפריד את המוץ מהתבן ואת הקריאטיב מהאסטרטגיה. מושג הבנקאות ההיברידית הוא חרב פיפיות. מצד אחד אורז במילה אחת בולטת, שקשה להתעלם ממנה הרבה מסרים על חדשנות וקידמה. מצד שני, המילה שתומה ומטרידה כי היא מגיעה מתחום הרכב ומסמלת רכב שחוסך אנרגיה באמצעים מכאניים. אין לה פרשנות מיידית. אני לא פוסלת שימוש בקונספציה פרובוקטיבית כדי לייצר תשומת לב וסקרנות, אבל עדיין חושבת שאפשר היה לצקת משמעות יותר פשוטה למושג הזה.

בסך הכל מהלך טפחות עושה עבודה מעולה והקליפ האחרון צריך ללמוד מעצמו איך לארוג את עצמו באופן יותר אלגנטי וחכם אל תוך ההוויה הישראלית. הנוסחא צריכה להיות, לעולם, אייקונים מעולם שלא רוצה לעבור, שוויתר, שהפך לקורבן - לבין עולם של שינוי, התעקשות על הזכויות שלי, אומץ לעבור.

ואם לפרגן עוד קצת - יש הקבלה מבריקה לא רק בין מושגים צהל"יים לבנקאיים אלא הקבלה בין מחאת המשרתים בצבא לפרסומת שמוחה עקרונית נגד מי שמחפש פטור משירות בכלל... גם רוב האנשים בעמוד הפייסבוק של אייס חשבו כך..

ועוד מילה בעניין אחר לגמרי

נכון ש'היי-קיו' (High Q) החליטו להתקוטט עם קידום? מספר שבועות אחרי שקידום יצאה עם "לעפרונות הכי חדים בקלמר" יצא 'היי-קיו' עם הצעה ללכת למחדד הכי טוב אם רוצים להיות עפרון חד. לא קצת נמוך בשביל שם שיש בו את המילה "היי"?

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    רון 17/09/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    הפציצו בקליפ ! שחקן מלך ! מדהים ונגע ללב של כל אחד,של כל לקוחות בנקים... יניב חיים? אוהבים אותך !
  • 10.
    ההערה על ההיי קיו מבריקה, אוהבת אותך כועסת :) (ל"ת)
    / 17/07/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחד 16/07/2012 23:28
    הגב לתגובה זו
    אפס ברעיון, אפס בכתיבה, אפס בקריאייטיב. אנחהו לא באייטיז די עם משחקי מילים מעייפים
  • 8.
    מישהו שמבין 16/07/2012 21:04
    הגב לתגובה זו
    קמפיינים נמדדים מול אסטרטגיה והשלב הראשון הוא בחירת קהל המטרה. זה שהקמפיין עובר ליד בחורות שלא עושות מילואים בדרך כלל, זה ברור. זה שעטרה דוקא כן מצליחה לשים לב לפרסומת שמכוונת ופוגעת, זה יפה. עכשיו תשמעו - בנק מזרחי עובר פרה פרה וגונב לכולם את הלקוחות מתחת לאף. גברים בני שלושים ומשהו ומשפחותיהם, עכשיו תורכם
  • 7.
    הפרסום של מזרחי מצוין! (ל"ת)
    לקוח בנק הפועלים 16/07/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סתם סיסמאות של בנקים 16/07/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    עטרה, עם כל הריספקט לפירסומאים בסוף יש מוצר, חברה ותוכן. מה לעשות שאנשי השיווק החדשים של הבנק לא עומדים בסטנדרט של קודמיהם. מגבת כתומה ודאחקות קרש על קפה זו לא אסטרטגיה. אפילו הווי המילואים כטענתך (רואים שאף פעם לא עשית מילואים) לא רלוונטי להווי הבנקאות הישראלית. במילואים המח"ט לא מקבל מענק אי תחרות של מיליוני שקלים ואין עמלת שורה... בקמפיין המקור "להעביר את דביר" היתה סיבה שבגינה דביר עבר. היה שינוי אמיתי בבנק. מה הסיבה לסגור הפעם את החשבון? שפעם היית לוחמת? ועכשיו נהיית סמרטוט? כאילו שבבנק מיזרחי אין עמלת שורה? ג'ינג'י צודק - הפעם זו סתם סיסמא. משומשת. (וד"ש לדינה)
  • 5.
    מיכלטקסט יכל 15/07/2012 22:40
    הגב לתגובה זו
    מכל הסדרה הכי פחות מוצלח, לא מצחיק, לא מתוחכם, ובטח שלא מענין הדבר היחיד שמחזיק אותו זה הפרזנטור. בלעדי השפה החזקה שלהם זה עוד פרסומת שעוברת לידך ואתה לא שם אליה לב. בדרך כלל את קולעת- הפעם פיספסת!
  • 4.
    את לא מתעייפת מעצמך 15/07/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    זה שאת לא מבינה באסטרטגיה, לא צריך לגרום לך להראות גם כמה את לא מבינה בקריאטיב. משחקי מילים מהסוג הנחות ביותר.
  • 3.
    יותר מדי טקסט!!!! (ל"ת)
    קופי 15/07/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עוקב1 15/07/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    איך לא ראית את המיני התקוטטות של טפחות עם איגוד? את בעצמך סיקרת את הקמפיין של השיחות סלון ושיחות רחוב של בנק איגוד. יש שם גם את הדאבל מינינג של הקפה הפוך והחשבון הפוך ועוד כמה דאחקות כאלה וזה ברור שמישהו מבין הפרסומאים של טפחות ניסה לעקוץ
  • עטרה 15/07/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    נכון. בשני הקמפיינים יש דאבל מינינג - האם זה הופך את איגוד לפחות רשלני? לא. בטפחות הדאבל מינינג יושב על סיפור הליבה והוא מרתק, אינטליגנטי, לא מאולץ ומאד מאד ברור! באיגוד הטענה היתה שהטקסט מתאמץ ולא מעורר.
  • 1.
    אהבתי! מעניין... (ל"ת)
    ירון 15/07/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.