DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

השוטרת עושה את העבודה לפרסומת של מקדונלד'ס

בניגוד למה שחשבנו, מותג המבורגרים יכול לשמור על פרופיל גם תחת משטר דיאטה - אם רק מצליחים לשמור על ההומור הנכון. עטרה בילר על מקדונלד'ס
עטרה בילר | (18)

כחלק ממסעה של רשת מקדונלד'ס לשנות את כל מה שחשבנו עליה, ממשיך המותג לדבר אלינו בשפת ההיפוכים. סצנה מוכרת בה שוטרת עוצרת נהג בצד הדרך, הופכת להיות לא מה שאנחנו חושבים.

מאז שהתגנב הצבע הירוק כמשב רוח רענן אל העולם האדום והמטוגן של מקדונלד'ס, הרי שהתחילה היסחפות לקונספציה של "לא מה שחשבת". הסרט עם הדוגמנית שאוכלת מק רויאל כי יש בו הרבה פחות קלוריות ממה שחושבים, היה אחת הסנוניות הראשונות של הז'אנר. אחרי כן נחשפנו לסדרה עם האסטרונאוט ושאר הדמויות המוזרות שגם היא המחישה את "לא מה שחשבנו" בהקשר לדילים זולים במיוחד. בשונה ממה שאנו חושבים: הדיל מפתיע יותר מאסטרונאוט מרחף, שגם הוא למעשה אלמנט לא צפוי לכשעצמו.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

סרטון השוטרת הוא הסלמה של רעיון ה"לא מה שחשבתם". היא מדברת כמו שוטרת קשוחה, אבל היא חוקרת את הנהג באשר לערכים קלוריים ואיכויותיו התזונאיות של בשר ההמבורגר המיתולוגי, מאבדת סבלנות כמו כל שוטר שנמאס לו לשמוע תירוצים מהוססים של עברייני תנועה - אלא שסבלנותה פוקעת נוכח הבורות של הנהג באשר לסגולות ארוחת המקדונלד'ס.

וכשקצה נפשה בדיאלוג, היא דורשת מהנהג - כמו ששוטרת צריכה - לצאת מהרכב ולהיכנס לניידת. ואז היא נכנסת בטבעיות, אך בניגוד למה שאנחנו חושבים על שוטרים, לרכב הרודסטר של הגיבור, ודוהרת במכונית הפתוחה אל עבר האופק.

הפרסומות של מקדונלד'ס מוכיחות שרעיון נכון אין לו תקרה ואפשר לפתח אותו מזוויות שונות. הנונסנס מספיק מצחיק כדי לבדר אותנו אבל מספיק מדויק כדי לבנות את המותג מההריסות ההן, כשבועת השומן הרווי התנפצה והירוק השתלט, כולל על החלקות הטעימות והמנחמות ביותר כגון ארוחת מקדונלד'ס עם צ'יפס ומיונז.

הקונספציה של שוטרת שמדברת בתקיפות קצרת רוח כמו שרק שוטרת יודעת - על דברים שלמעשה תזונאית יפת נפש אמורה לדבר בנחת ובנימה בריאותית מטיפה, היא קונספציה מעניינת שעושה טוב גם ל מקדונלד'ס שאנו אוהבים, וגם לפן הבריאותי החדש שהפציע באופק הממלכה ומבקש להתאזרח.

אז זהו שבניגוד למה שחשבנו, מותג המבורגרים יכול להמשיך לשמור על פרופיל גבוה גם תחת משטר דיאטה מחמיר - אם רק מצליחים לשמור על ההומור הנכון. ההומור העצמי מרמז לנו שבין כל 2 עלי חסה, במקדונלד'ס כנראה יש גם בשר, ושהתשובה לשאלה האלמותית where's the beef? היא חיובית.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אסתר כהן 10/07/2012 21:54
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לדוד כהן שעומד מאחורי הפרסומות של מקדונלדס. מבריק!
  • 12.
    נעמה 05/07/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    ...
  • 11.
    דורון 04/07/2012 01:31
    הגב לתגובה זו
    זה לא המקרה לנגח את יהושע. הפרסומת מצוינת והיא עושה חשק לצפות בה שוב ושוב. חיבור של רעיון , הומור , בימוי ומשחק מצוינים. תדעו לפרגן כשצריך או שתמשיכו ללקק לעצמכם את הביצים בשקט
  • 10.
    מור 03/07/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    שם בדוי
  • 9.
    אמיתי 03/07/2012 07:49
    הגב לתגובה זו
    פירסומת שמאבדת את החשק לאכול המבורגר
  • 8.
    פעם היה רעיון היום כלום (ל"ת)
    קופי פוטי פון 02/07/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דייויד 01/07/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    אחלה פרסומת. קלילה מבדרת והכי חשוב - מעבירה את המסר!! ולא, אני לא עובד ביהושוע
  • ערן 01/07/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
    לכתוב בסוף טוקבק הערה "לא, אני לא עובד" ולכתוב את שם המשרד בשגיאת כתיב, עדיין לא משנה את העובדה שאתה כן עובד שם. just saying...
  • וואלה ערן אתה מה זה מתוחכם (ל"ת)
    דייויד 02/07/2012 15:29
  • 6.
    שלומי 01/07/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    לטעמי חסרים פה סקסיות של המוצר וכמובן איך אף אחד לא עלה על זה.... הרי אם הוא זכה ברכב אזי הוא אמור לדעת את כל השאלות שהשוטרת שאלה אותו כי הרי כך זוכים...עונים של שאלות ונכנסים להגרה פשוט טיפשים
  • 5.
    ערן 01/07/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    זווית? הסלמה? אין גבול? מצחיק? את רצינית?!
  • 4.
    בטח עוד סרט שהועתק (ל"ת)
    חומוס אש 01/07/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רן 01/07/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    עטרה, מה קרה? את סגורה על איזה חוזה עם יהושע? בשבוע שעבר את משבחת את הפרסומת הגרועה של כאל והשבוע את משבחת את הפרסומת הגרועה עוד יותר של מקדונלד'ס? מוזר... זה מריח באופן חריף מאינטרס כלשהו
  • 2.
    רני 01/07/2012 11:01
    הגב לתגובה זו
    שהצרכן הקטן מממן את האוטו ואת הפרסומת כמובן, ומשלם יותר כשהוא בא לקנות מקדונלד. כאילו שרוב הצרכנים לא יודע על מקדונלד והתזונה הנבונה המזורגגת שלהם. מספיק שישימו שלט בסניף : "לאור המחאה החברתית, החלטנו להפסיק לפרסם כדי להוזיל את המוצרים ב 7 ש"ל לכל מוצר.תהנו"
  • ערני 01/07/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    מקדונלדס זולה יותר מבורגר ראנצ'. מחיר הביג מק למשל, הוזל לאחרונה ב-5 שקלים לארוחה. תהנה.
  • 1.
    / 01/07/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    הפרגון הבוטה לעבודות של יהושע לאחרונה מעלה תהיות... כבר הרבה זמן שהמשרד מציע עבודות בינוניות מינוס ואת לא מפסיקה לשבח את האסטרטגיה והמסרים ועכשיו גם את הקריאייטיב הטיפשי. אל על עם פרסומת חדשה, הוט מובייל עם כיוון ומשרד חדש, פלאפון, 9 מיליון, כולם בעבודות ששווה להתייחס אליהן ואת דווקא בסרט מקדונלדס המיותר הזה, בוחרת להתמקד. מתחיל לשעמם הפוקוס על יהושע. תחזרי להיות רלוונטית בבקשה.
  • יהושע 01/07/2012 11:44
    הגב לתגובה זו
    מצחיק. אתה נותן כאן רפרנסים לקמפיינים כל כך קריאייטיביים ומעוררי השראה...
  • / 01/07/2012 12:43
    מצחיק שאתה חושב שאפשר להשוות... אתה מוזמן לחשוב שאתם מתחרים בסרטים האלו. אתה אפילו מוזמן לחשוב שכל החומרים שיהושע הציעו בשנה האחרונה ביחד יכולים להתחרות בסרט הכי גרוע ברשימה שציינתי. אני מצטערת שאיבדתם את זה, אבל הגיע הזמן להכיר בעובדה שהתרומה שלכם לעולם הפרסום לא שווה התייחסות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.