סגירה צורמת: אפל התרסקה 10%, הנאסד"ק איבד 3%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות חדות של עד 3%. ברקע למסחר, החששות מהאטה בפעילות הכלכלית בעולם ממשיכים להתגבר בעקבות אזהרת הרווח שפרסמה אפל (סימול:AAPL) לאחר סיום המסחר אמש. שוקי המט"ח נמצאים במוקד ברקע למספר "פלאש קראש" שהתרחשו לפנות בוקר.
נציין כי הנזילות בשוק האמריקני ממשיכה להיות ברמה נמוכה במיוחד, ולכן התנודתיות בשווקים צפויה להימשך גם היום.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 -0.09%
דאו ג'ונס -0.38%
נאסד"ק 0.13%
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האטה בפעילות הכלכלית בעולם מתחילה להשפיע על רווחי החברות. אמש הדהימה ענקית הטכנולוגיה אפל את השווקים כאשר פרסמה אזהרת רווח לדו"חות ברבעון הקרוב. "בעוד שצפינו מספר אתגרים בשווקים המתעוררים העיקריים, לא חישבנו נכון את גודל ההאטה הכלכלית, במיוחד בסין", טענו בחברה אמש (לכתבה המלאה). מניית החברה הגיבה בצניחה של 10% דבר שמעיב על השווקים.
הירידות האחרונות מביאות את אפל לרדת למקום ה-4 מבחינת שווי שוק, אחרי מייקרוסופט, אמזון וגוגל.
ההודעה של אפל השפיעה היום על סקטור המוליכים למחצה, שכן חברות רבות מסתמכות על ההזמנות שמבצעת ענקית הטכנולוגיה. תעודת הסל העוקבת אחר הסקטור (סימול:SOXX) מאבדת 5.8%. בגזרת הישראליות, טאואר (סימול:TSEM) מושפעת מהסנטימנט, והשילה 5.5%. בנוסף, ההודעה של אפל צפויה להפעיל לחץ גם חברות אמריקניות המסתמכות על השוק הסיני. מניית מיקרון (סימול:MU) ירדה 5.3%.
בנוסף, ההודעה החסרת תקדים של אפל אמש הצליחה לגרום לזעזוע חד בשוקי המט"ח, שכן פוזיציות רבות בשוקי המניות מגודרות ע"י מסחר במט"ח. בין השעות 00:35 ל-00:42 שעון ישראל רשמו מספר רב של צמדי מטבעות התרסקויות. בלטו במיוחד היין היפני, הלירה הטורקית, הדולר האוסטרלי, והלי"שט הבריטית.
הדולר האוסטלרי מול היין היפני גרף 15 דק': ירידה של קרוב ל-9% בזמן קצר
התנודתיות בשוקי המט"ח נמשכת גם כעת, אך בעוצמה פחותה יחסית . היין היפני מתחזק ב-1.2% מול הדולר , ונסחר ברמה של 107.5 יין לדולר. הלירה הטורקית ירדה 1.3%
בסוגיית תמיכה הממשל בשווקים, גם הערב בדומה לאתמול צפויה תמיכה יחסית גדולה, כאשר הממשל האמריקני מחזיר כסף לשווקים. החל ממחר התמיכה בשוק צפויה להתחיל לרדת, ולהגיע לשפל לקראת אמצע ינואר (לכתבה המלאה).
בגזרת המאקרו, סקר התעסוקה המקדים של ADP הפתיע בגדול, והצביע על תוספת של 270 אלף משרות חדשות בשוק האמריקני בחודש האחרון, גבוה משמעותית מהתחזית המוקדמת שעמדה על תוספת. מדובר בנתון החזק ביותר בשנתיים האחרונות. הנתון עשוי להוריד במעט את החששות מהאטה בשוק האמריקני.
מנגד, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב הצביע כי ההאטה בכלכלות העולם הגיעה גם לארה"ב בחודש דצמבר. המדד ISM נפל בחודש האחרון מרמה של 59.3 נק' לרמה של 54.3 נק'. מדובר בצניחה החודשית החדה ביותר מאז 2008 (לכתבה המלאה).
החששות בשווקים מביאים את המשקיעים לרוץ אל הנכסים הבטוחים - אגרות החוב של החוב של ארה"ב. התשואה לתקופה של 10 שנים נפלה לרמה של 2.56%. התשואה לשנתיים יורדת לרמה של 2.37%.
במרכז
טבע (סימול:TEVA) קפצה 4.4% בניגוד למגמה בשוק. ברקע לעלייה היום, בנק אוף אמריקה מפרסם המלצת קנייה לחברה, וטוען כי מדובר ב""נקודת כניסה אטרקטיבית, לטבע צנרת מוצרים חזקה" (לכתבה המלאה).
- 13.רק פוטים,אוסף לאט לאט (ל"ת)ריקו 04/01/2019 08:32הגב לתגובה זו
- 12.תמשיכו לצרוח מפולת מ 04/01/2019 00:52הגב לתגובה זותזכרו טוב טוב הגרף לטווח ארוך עולה עולה הירידות כולה מהמורות מי שיצליח לעבור לצלוח בלי ייאוש עם אמונה הגרף למעלה ירקוד מישמחה ויתעשר
- 11.כחו נשימה שוק משקאות הקנביס והמוצרים הנילוים (ל"ת)kobes 04/01/2019 00:27הגב לתגובה זו
- 10.דובי 03/01/2019 22:56הגב לתגובה זוהחורף הזה הדובים לא הולכים לישון,ההפך הם התעוררו לחיים,אדון טראמפ,לא יעזור לך כל הציוצים והחארטות,בסוף החודש דאקס ב 8000 ונאסדק יהיה יותר דק 4500.כאמור,כדאי שתתפנה לטפל בחוב של 21 טריליון במקום לצייץ ולהתערב במסחר בצורה בוטה ואולי גם על גבול הפלילי, ולדעתי גם ללא תקדים לאדם במעמד נשיא העולם.אז תן לכלכלה לעשות את שלה,אחרי עשור שנים של מינוף וריביות אפסיות,הגיע יום הדין הבלתי נמנע.זמן להפסדים אם לא יצאת עד עכשיו !!!! וכנראה שלא,אחרת למה לצייץ...
- 9.חכם 03/01/2019 22:39הגב לתגובה זויצרכו יותר ויותר אנשים תרופות בגלל הבורסה
- אש 04/01/2019 08:30הגב לתגובה זוהכל נאמר מראש, הרוב בחר לא להקשיב. גם משקיעי הטווח הרחוק הלא מיקצועיים ישברו ויימכרו, זה יהיה קרוב יותר לתחתית
- 8.אין בן דוד בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס (ל"ת)סימני המשיח 03/01/2019 21:17הגב לתגובה זו
- 7.בירידות קנו soxl.... בעליות קנו sqqq.בהצלחה (ל"ת)שושנת יריחו 03/01/2019 20:31הגב לתגובה זו
- איזה קלוץ אתה (ל"ת)הפוך גוטה הפוך!!! 04/01/2019 00:45הגב לתגובה זו
- וששתיהם ביחד מה לעשות (ל"ת)לשושנת 03/01/2019 22:07הגב לתגובה זו
- .זה משחק שעובד.צריך רק מעקב יומי.בהצלחה (ל"ת)בהתאם ליום. 03/01/2019 23:38
- 6.מפולת ממשיכה 03/01/2019 18:55הגב לתגובה זוקיבלתם קצת אוויר מספיק
- 5.פרופ'אבירם(איצ100) 03/01/2019 17:54הגב לתגובה זואפל וגוגל וחברותייהן שהו אצלנו שנים רבות ואפילו כאחיזה אסטרטגית... תופעת S&S+מומחינו+מחשבי העל שלנו הורו בגובה רום על באזור שיא לעבור במיידית צד ובמינוף גדול ואכן כך נעשה והשאר הסטוריה.דווח כאן ובהרבה מדיות בעולם. מומחים רבים כולל ש.ג המכובד מכאן התפלאו ואף כעסו כנראה על "פגיעה" בכבוד המלכות... תודה וערב טוב.
- כל כך שקוף שהוא ממציא את הדברים (ל"ת)קראו את השטויות שלו 03/01/2019 19:59הגב לתגובה זו
- 4.לא לדאוג לעולם כי איצ 100 נופל ולא קם (ל"ת)ירוק ירוק ירוק 03/01/2019 17:21הגב לתגובה זו
- איציק100 03/01/2019 18:06הגב לתגובה זובעשרות שנות שרות כבכירים במערכת על כל מה שעם ישראל עבר..יצא לא פעם ולא פעמיים שכמעט אכן נפלנו ולא קמנו..אך..היושב במרומים שמר עלינו ואנו על עצמנו(כיפותינו הסרוגות לא הזיקו)ובאנו ליום שבו אנו נהנים ומצליחים בכל מעשה ידיינו וכמובן כמצויין בשווקים. אנו לא מודים לך על איחוליך אך באמת סולחים לך.
- 3.חכם 03/01/2019 17:12הגב לתגובה זואמרתי לכם שימו לב לפרוטליקס כיטוב פלוריסטם טבע פריגו רדהיל קומפיוגן ולכל שאר הביופארמה יעלו השנה במאות אחוזים
- Roi Druker 04/01/2019 06:32הגב לתגובה זועל סמך מה? כל הסקטור במגמת ירידה.
- 2.100 03/01/2019 16:39הגב לתגובה זויש טיפול הולם לכל בעיה בכל מצב שוק עולה או יורד או מדשדש. מוכיחה עצמה שנים רבות בלי תקלות ..עם עוצמות אדירות ומנצחת כל בעיה וכל אויב...שנה זאת תעלה על קודמותיה וגם על 2018 ותביאנו לשיאים..של רווח עם כמעט שאיפה ל 0 תקלות ו 0 הפסדים. בהצלחה.
- מה שם החברה שלכם ואיפה המשרדים בבקשה (ל"ת)אפשר להשקיע דרכיכם 03/01/2019 18:40הגב לתגובה זו
- הוא לא ירשום לך כי זה לא קיים (ל"ת)נראה לך שזה אמיתי? 03/01/2019 19:57
- 100 03/01/2019 19:33ויועצים ויושבים בועדות מקבלי החלטות של מספר גופי ענק.
- אבירם תוספת 03/01/2019 17:59הגב לתגובה זוחברה לייצור פלטות מתכת. שבת טובה.
- 1.כל העולם ירוק ומלהיב.אופטימיות בשווקים ושירים (ל"ת)מעלה מעלה מעלה 03/01/2019 16:30הגב לתגובה זו
העתיד מבטיח, אבל כרגע עדיף להקטין חשיפה
שוק המניות, אני חייב לציין, מגלה עצמה שכמותה לא זכורה לנו בעבר. הנאסד"ק שבר שיא כל הזמנים בסוף אוגוסט ואילו ה-S&P עשה זאת בשבוע השלישי של ספטמבר. מאז ולאור כל האירועים השליליים עליהם התבשרנו בתקשורת, ציפינו לתיקון לפחות בנוסח תחילת השנה. על איזה אירועים שליליים אנחנו מדברים? בחודש האחרון חוזרים אנליסטים ומומחים רבים וטוענים שוב, כפי שטענו בכל הרבעונים מזה שנים, שהרבעון (שתוצאותיו יתפרסמו באוקטובר-נובמבר) יאכזב, בעיקר מניות הטכנולוגיה שנסחרות במחירים אבסורדיים. הריבית תמשיך לעלות, הבנק הפדרלי ימשיך לצמצם את המאזן ושוב מאיימות הכותרות על משבר בנקים ו"חזרה ל-2008", במיוחד באירופה שם נשמעות שוב הזמירות על פירוק האיחוד. "השווקים המתעוררים מתדרדרים וכלכלת סין נסוגה שוב", כך זועקות הכותרות. מלחמת הסחר גוברת ועל כל אלו תוסיפו את ספטמבר ואוקטובר הנוראיים שגם עמדו בפתח בזמן שבירת השיאים והרי לכם סיבות לתיקון. הו, שכחנו את המצב הפוליטי הגלובלי הדפוק שאליבא הכותרות טראמפ מוביל וכל סיפורי האימפיצ'מנט. על סמך כל אלו ציפינו שבספטמבר/אוקטובר יבוא סוף סוף התיקון המיוחל. בינתיים זה לא קרה וספטמבר מסתיים. מה שמתחיל להטריד את המצפים לתיקון הוא שמתחילים להופיע סימנים שמאותתים שהרפובליקאים (כמובן "באשמת" טראמפ) הולכים ומתחזקים בסקרים ומהר, וזה סימן רע לאלו שיושבים על מזומן ומצפים ל"תיקון משמעותי". הכותרות נשענות על משאלת לב במקום על עובדות הקטע הזה הוא תולדה של שיחה שהתנהלה בין הפרשנית הוותיקה מריה ברטירומו מפוקס-ניוז עם טריידר וותיק שהעלה את פליאתו לגבי התיקון שאינו מגיע ומאותן הסיבות שרשמנו וגם סיפק תשובה, "כל הדברים הללו, שצריכים להביא לתיקון, חוזרים על עצמם שוב ושוב מידי רבעון מאז נכנס טראמפ לבית הלבן ומה קורה? כלום. למה? כי התקשורת, בשנאתה לטראמפ, נבנית על כותרות רעות שברובן נשענות יותר על משאל-לב ופחות על עובדות. אבל המשקיעים, שמתבוננים בעובדות, רואים תמונה לגמרי אחרת שאותה מבטא טראמפ מצויין בנאומיו התכופים ובציוציו...". לאור מה שקורה גם בסקרים בישראל נראה לנו שהטריידר צודק אבל לקנות אמזון במכפיל 110? אנחנו, אולי בגלל הגיל, לא בנויים לכך. אגב, 9 אנליסטים סקרו במהלך ספטמבר את אמזון (סימול AMZN) וכולם העניקו המלצת קניה!!!. מעדיפים השקעה בסלים? מאז היציאה ממשבר 2008 אנחנו מעדיפים השקעה בסלים על הניסיון לבחור "מניה מנצחת". המחשבה הזו הולכת ותופסת במהירות והשנה יגיעו ההשקעות בסלים לקרוב ל-6 טריליון דולר (לעומת כ-0.7 טרילון דולר ב-2008 וכ-4.4 טריליון דולר ב-2017). זה עדיין חלק זעיר מסך ההשקעות בניהול בעולם, שיגיעו השנה למעל 101 טריליון דולר, אבל זה צומח מהר כיוון שהתקדמות המהפכה הטכנולוגית משנה תעשיות ותיקות, מייצרת נישות חדשות לבקרים, מייעלת ומשנה תהליכים ומקלה ומוזילה מאד את תהליך ההשקעה (לבטח בהשוואה לקרנות נאמנות) מה שמקשה על המשקיע את הבחירה במניה המנצחת שלא לדבר על הקטנת הסיכונים. בסוף יולי 2018 עמדו, לרשות משקיעי ארה"ב, 1,923 סלים, 815 מתוכם במניות אמריקאיות, 641 במניות גלובליות, 336 באגחי"ם, 96 מתמחים בסחורות והשאר היברידיים. יש עדיין נישות רבות חדשות שאינן "מכוסות" בסלים מתאימים ומאידך יש הרבה סלי נישה שבגלל השינויים המהירים שמייצרת מהפכת הטכנולוגיה אינם משקפים את הנישה בצורה יעילה (וחשוב לבדוק זאת לפני שנכנסים לסל שנראה כמייצג נישה). תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה, העתיד נראה מבטיח אבל מה עם אמזון? דוגמה לכך היא תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה עליה אנחנו כותבים היום. התעשייה עוברת, בגלל מהפכת הטכנולוגיה, שינויים דרסטיים והחברה שמאותתת על כך ומובילה את השינויים הגדולים בתעשייה היא אמזון שעד היום ולמרות שמומחים רבים בטוחים שהיא תוביל התעשייה הזו, אינה כלולה כלל (מבחינת ההגדרות) בתעשייה ולא נמצאת בשום סל או קרן נאמנות שמוגדרים כמייצגי התעשייה הזו. התעשיה, שבשנת 2017 גלגלה 4 טריליון דולר ברמה הגלובלית וכ-1.5 טריליון מתוכם בארה"ב, מתחלקת ל-5 חטיבות גדולות: הובלה אווירית, רכבות, רכב ותנועה בכבישים, הובלה במים ולוגיסטיקה. המעניין בתעשייה הזו הוא שהיא אחת מאותן תעשיות בהם הביקוש לעובדים הולך וגדל למרות ההתמזגות המהירה של הטכנולוגיה. הביקוש הגדול הוא בעיקר לנהגים מורשים ובמיוחד לנהגי משאיות מורשים וגם לעובדים ברמות הביניים, טכנאים בעיקר. האמנם הטכנולוגיה תגדיל את האבטלה? תהליך זה עשוי להפתיע את כל אלו שמאמינים שבין המכונית האוטונומית לרחפנים ולרובוטים תעלה האבטלה. מסתבר שהביקוש לנהגים מורשים למשל מרקיע שחקים והציפיות הן שבארה"ב לבדה יחסרו 175 אלף נהגים כאלו בחמש השנים הקרובות ומי הכי מודאג מהחוסר הזה? דווקא אמזון שמובילה את השינויים בתחום ושמקדימה את המתחרים בתחום שינוע הסחורות בעזרת כל "מחליפי האנוש" החדשניים. אמזון, למרות כל מאמצי האוטומטיזציה שהיא מפתחת מודאגת ביותר ממחסור בנהגים ובכוח אדם שיוכשר לעבוד בבתי האריזה והשילוח הגדולים שהיא מקימה. אמזון נמצאת בשלבים אחרונים של הקמת כמה "מרכזי הגשמת שינוע" ("Fulfillment Centers") ענקיים. Randall Park למשל באוהיו שמוקם על חורבות קניון ענק שהוקם בשנות ה-60 וננטש לחלוטין בין 2000 ל-2015 (בגלל העזיבה המסיבית של תעשיות הפלדה, הפחם והטקסטיל מארה"ב) עובר, מאז הגיע הנשיא טראמפ, החייאה מדהימה ואמזון מקימה שם מרכז לוגיסטיקה ושילוח ענק על שטחים שרכשה בזול. זו הסיבה שטראמפ זכה בבחירות ההחייאה של Randall Park (כדאי לכם לעיין בעלילה) מסבירה מדוע זכה טראמפ בבחירות. רק שני המרכזים החדשים האלו, שאמזון מקימה באוהיו, יעסיקו עד 2024, למעלה מ-10 אלף עובדים מהסוג שהוזכר. אמזון הזמינה, בתחילת החודש, 20 אלף מסחריות/משאיות ממרצדס ויש לה סיבה לדאגה. תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה צריכה לעניין את המשקיע כי כתוצאה ממהפכת הטכנולוגיה היא עוברת שינוי קיצוני שכתוצאה ממנוה תתרחב משמעותית. המעבר לדיגיטאליות, כניסה מסיבית של שחקנים חדשים, שינוי בהרגלי הצריכה ובמודל העסקי הישן מצביעים על צמיחה עתידית חזקה. התהליכים שכופים את השינויים אוטומטיזציה שנכפית על התעשיות בגלל חוסר בעובדים מחד והצמיחה בביקוש מאידך. התעשייה חווה כניסה של רובוטיקה, בינה מלאכותית, למידת מכונה (Machine Learning) ממשק תכנות יישומים (Application Programming Interface) וכמובן המכונית האוטונומית. בנוסף לכל אלו נכנסות לתעשייה הזו חברות ייעוץ רבות בנושא הלוגיסטיקה מה שמקדם את כניסת הטכנולוגיות השונות. שינויים במנהגי המסחר: המסחר ברשת, ה-Ecommerce, דורש שינוי במודלים העסקיים הישנים, כאשר אמזון היא בפועל מקדמת השינויים הגדולה בתעשייה. אמזון בונה את מערכת ההובלה-לוגיסטיקה הייחודית שלה ומאתגרת לפיכך את כל המתחרות. זה מקדם כניסה של יועצים ויצירה של מה שקרוי Third-party logistics. שינויים באמצעי שילוח מטענים: יש למשל מעבר מאניות למטובים עקב יכולתם של מטוסים חדשים לשאת יותר. יש גם מעבר לאוניות בעלות קיבול גבוה יותר שיגרום להורדת מחירים בהמשך התחרות מול מטוסים ורכבות שלא לדבר על שיפור/שיפוץ מערכות התחבורה של כבישים ומסילות. טראמפ: שינויי המיסוי והחקיקה של ממשל טראמפ, במקביל לגידול המהיר של התעשייה גלובלית והצורך בהתאמות וכן הליך קונסולידציה, כמו בכל התעשיות ועל כך הרחבנו מספר פעמים. חברות הלוגיסטיקה המובילות חמשת חברות ההובלה/לוגיסטיקה המובילות בעולם נכון ל-2017 הן: United Parcel Service (סימול UPS) חברת FedEx (סימול FDX) חברת DHL Express, Japan Railways (חברת בת של הדואר הגרמני שנסחר כ-DPW) ו-Union Pacific (סימול:UNP) כאשר מאחוריהן נשרכות עוד כ-50 חברות גדולות, למעלה מ-250 בינוניות וקטנות ומאות רבות של חברות מתמחות למיניהן. הבעיה בבחירת "השקעה מנצחת" בתחום הבעיה הגדולה למשקיע היא, "איך להתייחס לאמזון?". אמזון הקדישה שנים לבניית תשתיות ופלטפורמות להובלה וללוגיסטיקה הקשורה בכך. אם תחליט, כפי שרבים צופים, להשתמש במערכות משלה ולוותר בכך על השירות שכרגע היא מקבלת מענקיות ההובלה, מצבת "החברות המובילות" בתחום ישתנה לחלוטין. החלטה כזו גם תפגע כלכלית במספר לא קטן של חברות בתחום. למרות שגם FDX וגם UPS מבטלות את הסכנה הזו יש הרבה אנליסטים שמאמינים בהתפתחות זו. כל הצעדים שאמזון עושה (הזמנות רכב, מטוסים, בניית מרכזי שילוח וכו') מצביעים שההובלה/לוגיסטיקה היא מרכיב רציני ביותר באסטרטגיה שלה כך שהמשקיע בתחום צריך להביא את אמזון בחשבון. "התרומה" של כניסת אמזון לתעשיית ההובלה יכולה, מצד אחד, להגדיל משמעותית את ההכנסות והרווח של ענקית הרשת ומאידך להכות קשה בהכנסותיהן של ענקיות המשלוח האחרות אשר חלק מהכנסותיהן מגיע מאמזון. סלי ההשקעה שמתמקדים בתחום הם XTN ו-IYT ואלו, כמו כל האחרים שקשורים לתעשייה, אינם כוללים את אמזון ועולה השאלה כאמור, "איך צריך המשקיע המעוניין לנהוג?". לקוראי האנגלית בינכם כדאי להתחיל עם הסקירה, "ההשקעה בהובלת משאות והלוגיסטיקה שקשורה בכך". לקנות סלים וקצת אמזון במקביל המאמר אינו מכוון למשקיע במניות אלא למשקיע הפוטנציאלי שמעוניין להכנס לתעשייה אבל כאן תקבלו תמונה מקיפה של התעשייה ותבינו שאם חברה כאמזון נכנסת אז כל נסיון להשקיע בתעשיית ההובלה/לוגיסטיקה ללא אמזון תהיה טעות. ההחלטה לכן, דעתנו, היא ללכת על אחד הסלים וגם לקנות "קצת" אמזון. אלא שהערכתה הנוכחית של אמזון, מכפיל חזוי של למעלה מ-110 ל-2018 וגם של המניות בשני הסלים, "מפחידות". ראינו אגב, בסוף השבוע, את ג'ף בזוס בבלומברג בראיון עם דייויד רובינשטיין, יו"ר קרלייל ואפשר להבין למה וול סטריט מאוהבת בו. לגבי הסלים אז למרות שהסל Transportation Average (סימול IYT) הוא סל ההובלה/לוגיסטיקה המוביל והגדול (כמיליארד דולר) אנחנו מעדיפים את הסל SPDR S&P Transportation (סימול XTN) וזאת בעיקר בשל מספר החברות שכלולות בו (44 לעומת 22 ב-IYT) ובגלל חלוקת המשקולות. חמשת המניות המובילות ב-IYT שוקלות 43.7% מהתיק כאשר FDX לבדה שוקלת 12.9% ובימים בהם כל כותרת מטופשת יכולה לגדוע אחוזים רבים ממחיר מניה (גם כשהכותרת היא פייק) עדיף המבנה של XTN שכול 22 המניות של IYT כלולות בו אבל במשקלות יחסית זהות, כאשר חמשת המניות המובילות ב-XTN שוקלות 14.9%. שני הסלים דומים בחלוקת האחזקות בין התחומים כאשר הובלה אווירית, הובלה ברכבות והובלה בכלי רכב שוקלות בשניהם 41%, 28% ו-10% בהתאמה. הובלה אווירית אגב נחשבת כחטיבה המובילה של התעשייה, שתלך ותגדיל את נתח האחזקות שלה בתעשייה וזאת בשל היכולות שמעניקה לה מהפכת הטכנולוגיה לצד גורם הזמן. כרגע עדיף לצבור מזומנים הדעה שלנו לגבי העיתוי הנוכחי ידועה, עדיף לנצל את השיאים, לשחרר חלק מהאחזקות ולצבור מזומנים על מנת להיכנס במחירים נוחים יותר. הסלים, לבטח AMZN, מרחפים במחירי שיא כל הזמנים והתקופה בה אנחנו נמצאים כרגע עמוסה בחששות וחוסר וודאות. במצב כזה עולה הסיכוי לתיקון. אלא שעל כך כתבנו בקטע הפתיחה וכיוון שנער הייתי וגם זקנתי אני יודע שכאשר מגיע התיקון דווקא אלו שציפו לו מוכרים אז כל אחד שיעשה לפי תחושות הבטן שלו. ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
