ברק בכר
צילום: באדיבות מכבי חיפה

ראש בראש: ברק בכר פוגש את פפ גוארדיולה

?לאחר ההפסד בליגה תנסה כוכב האדום בלגרד להפתיע באחד ממגרשי החוץ הקשים בעולם. מה שווי השוק של הקבוצות?
מיכאל וייסרמן | (1)

שלב הבתים של ליגת האלופות ייפתח הערב (שלישי, 22:00) ואחד המשחקים המסקרנים יהיה הקרב בין הכוכב האדום בלגרד למנצ'סטר סיטי. על הנייר זה נראה כקרב קצוות - כאשר מדובר ביתרון חד משמעי לקבוצה האנגלית. עבור האוהדים הישראליים מדובר בקרב מרתק בין ברק בכר שמאמן את הקבוצה מבלגרד לבין פפ גוארדיולה שבעיני רבים נחשב למאמן הטוב בעולם.

יופתע מבכר? גוארדיולה (צילום: טוויטר מנצ'סטר סיטי)

הקבוצה של בכר מגיעה למשחק הזה לאחר הפסד מפתיע בליגה מול צ'וקאריצ'קי בתוצאה 2:1 - זה היה הפסד הליגה השני העונה ובתקשורת המקומית כבר מדברים על מעמדו של בכר. מצד שני, סיטי תגיע למשחק הזה לאחר ניצחון חוץ על ווסטהאם.

בכר כבר הוכיח בעונה שעברה כי הוא מסוגל להפתיע יריבות גדולות כאשר מכבי חיפה גברה בבית על יובנטוס בתוצאה 0:2. רק בכדי להמחיש את ההבדל בין המאמנים - אפשר לשים לב לשכרם. שכרו של בכר הוא 1.2 מיליון אירו לעונה - הרבה מאוד ביחס למאמן ישראלי, ואילו שכרו של גוארדיולה הוא 22.44 מיליון אירו לעונה.

גם שווי השוק של שני המועדונים רחוק מאוד. שווי השוק של כוכב האדום בלגרד הוא 71.23 מיליון אירו ואילו שווי השוק של מנצ'סטר סיטי הוא 1.18 מיליארד אירו.

השחקן היקר ביותר בקבוצה הסרבית הוא אוסמן בוקארי ששווי השוק שלו הוא 6.5 מיליון אירו. אחריו ברשימה נמצא פילים קראסו ששווי השוק שלו הוא 6.5 מיליון אירו ואת השלישייה סוגר פיטר אולאינקה ששווי השוק שלו הוא 5 מיליון אירו. שווי השוק של השוער הישראלי, עומרי גלזר הוא 1.4 מיליון אירו.

מהצד השני סיטי תגיע למשחק בהרכב חסר ללא מתאו קובאצ'יץ', ג'ק גריליש וסטיב ג'ונס הפצועים ולפיכך שלישיית השחקנים היקרים כוללת את ארלינג הולאנד, פיל פודן וברנרדו סילבה. שווי השוק של הולאנד הוא 180 מיליון אירו, שווי השוק של פודן הוא 110 מיליון אירו ואילו של ברנרדו סילבה הוא 80 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    "ראש בראש" איזו כותרת פתאטית (ל"ת)
    עידן 19/09/2023 09:56
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.