כמה כסף חסכה מכבי חיפה בעקבות הפרידה מהכוכבים שלה?
רגע אחרי משחקי הנבחרת הבוגרת ורגע לפני אליפות אירופה של הנבחרת הצעירה, מכבי חיפה תשתתף היום (שלישי, 13:00) בהגרלה של סיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.
מתחילים בחיפה בלעדיו. אבו פאני (צילום: באדיבות מכבי חיפה)
לאחר שהגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה שעברה והייתה גם הקבוצה הראשונה שזכתה באליפות באותה עונה, כעת ינסו הירוקים לשחזר את ההישג. חיפה תהיה מדורגת מהסיבוב הראשון שישוחק ב-11/12 ביולי. אם מכבי חיפה תודח בסיבוב הראשון של האלופות אז היא תעבור לשלב השני של הקונפרנס ליג ואם היא תודח בסיבוב השני אז תעבור לסיבוב השלישי של הליגה האירופית.
הירוקים יגיעו בסגל פחות טוב משמעותית מהסגל של העונה שעברה ועם לא מעט סימני שאלה - הן בגזרה המקצועית על הקווים והן על כר הדשא. הקבוצה איבדה שלושה גורמים משמעותיים שהיו אחראים גם לשלוש אליפויות ברציפות. בין השאר מדובר במאמן ברק בכר ובצמד הקשרים מוחמד אבו פאני ועומר אצילי.
- כמה כסף תפסיד מכבי חיפה אם תודח הערב מאירופה?
- הסיבה שמונעת ממכבי חיפה להחתים את אצילי ולביא: רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירוקים אומנם נחלשו לכאורה מבחינה מקצועית אבל רשמו רווח משמעותי העונה. בכר עזב ועבר לאמן את כוכב האדום בלגרד. המאמן השתדרג משמעותית בשכרו כאשר במקום שכר של 350 אלף אירו לעונה אצל הירוקים הוא יקבל 1.2 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים. הירוקים נפרדו מהמאמן וקיבלו 600 אלף אירו. רוב הצוות של בכר שאימן בחיפה עבר עמו לבלגרד.
השני ברשימה הוא הקשר, מוחמד אבו פאני, שנמכר לפרנצווארוש ההונגרית ששילמה לירוקים 1.5 מיליון אירו. בנוסף, הירוקים השאירו לעצמם גם 20 אחוזים ממכירה עתידית. אבו פאני יכפיל משמעותית את שכרו כאשר בחיפה הוא עמד 250 אלף דולר לעונה וכעת ירוויח כ-550 אלף אירו בחוזה לארבע שנים.
העזיבה המשמעותית יותר היא של השחקן הטוב בישראל בשנתיים האחרונות, עומר אצילי. האחרון הפך ליהודי הראשון שישחק באמירויות, שם חתם בקבוצת אל עין ששילמה למכבי חיפה תג מחיר של שני מיליון אירו. אצילי עצמו ירוויח 1.8 מיליון אירו לעונה וישדרג את שכרו מדי עונה בחוזה לשלוש שנים.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
ראוי לציין, כי שחקנים משמעותיים נוספים עזבו אבל זאת כי סיימו חוזה בכרמל כמו הבלם דילן בטובינסיקה, ניקיטה רוקאביצה וגם בן שהר. גם עתידו דיא סבע צפוי להיות מוכרע בחודש הקרוב.
- 5.אוהד מכבי 20/06/2023 11:48הגב לתגובה זואצילי בכלל לא היה צריך להגיע, בכר מאמן מזליסט. עם כזה תקציב גם אני יכול לאמן, אבו פאני זה שם של מלצרית...בקושי זז...אז, שלא יעבדו עליכם.
- 4.תוך כדי, היא גם מוותרת על המקום הראשון... (ל"ת)מרקו 20/06/2023 10:18הגב לתגובה זו
- 3.מתן צור 20/06/2023 09:51הגב לתגובה זוכולם עוזבים
- 2.יאללה מתכוננים להגרלה תביאו פופקורן (ל"ת)חיפאי 20/06/2023 09:51הגב לתגובה זו
- 1.קודם ליגה אירופית ואחכ קונפרנס ליג. (ל"ת)אדום 20/06/2023 08:36הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
