בעקבות "מסמכי פנמה": רשות המסים מגבירה אכיפה; נעצרו 2 חשודים בהעלמת מס
רשות המסים מקבלת בשנה האחרונה מידע על ישראלים עם חשבונות בחו"ל מרשויות אחרות בעולם ובנקים זרים; התוצאה: עלייה באיתור מעלימי מס. משה אשר, יו"ר רשות המיסים מנסה בקדנציה שלו להילחם בהעלמות מס (שנמצאות בחו"ל), ובמקביל מאפשר למעלימים להחזיר את הכסף הביתה בתהליך שנקרא גילוי מרצון (תהליך שבו סולחים לנישום על העבירה הפלילית).
הרשות מדווחת היום כי נעצרו חשודים שהעלימו הכנסות של מיליוני שקלים באמצעות חברות וחשבונות בנק שנפתחו במקלטי מס.
בית המשפט העליון התיר לפרסם כי שני חשודים נעצרו ושוחררו בערבות בחשד שהקימו חברות במקלטי מס ברחבי העולם ולא דיווחו על הכנסות של כמיליוני שקלים בגין הפעילות בחברות אלה. החקירה בעניינם התבצעה כבר בתחילת חודש יולי 2017 על ידי מחלקת חקירות מס הכנסה מרכז אולם בית המשפט נתן איסור פרסום על פרטי החשודים עד לתחילת חודש דצמבר. מעצרם של החשודים בוצע בעקבות חשיפת "מסמכי פנמה", ופעילות מודיעינית שבוצעה אודות ישראלים שפתחו חברות במקלטי מס.
כמפורט בבקשת המעצר, שרון גינזבורסקי (57) מכפר הנגיד הינו דירקטור ובעל מניות במספר חברות בארץ ובחו"ל, אשר חלקן נרשמו על שמו של מעורב נוסף בפרשה ששמו עדיין אסור בפרסום. במסגרת פעילות מודיעינית שביצעה יחידת החקירות אודות ישראלים שפתחו חברות וחשבונות בנק במקלטי מס, עלה חשד לכאורה, כי שני החשודים מסווים פעילות עסקית החייבת בדיווח בישראל, באמצעות חברות וחשבונות בנק זרים.
- 5.שמוליק לוי 15/12/2017 17:58הגב לתגובה זוחבר שלי סיפר שהלך לכמה עורכי דין עד שמצא מישהו מירושלים, נראה לי קראו לו סרחיו והוא עזר לו בבעיות שהיו לו במס הכנסה
- 4.פעילותו של משה אשר רב הנזק על התועלת (ל"ת)חיים 13/12/2017 13:33הגב לתגובה זו
- 3.פילוסוף 13/12/2017 12:55הגב לתגובה זובן ניתאי זה בחור ישראלי כנראה שמתחזה
- 2.נחמן 13/12/2017 12:17הגב לתגובה זוהון / שלטון - לא לפחד מאף אחד יש כאן משטרה חזקה ואיכותית שיכולה לעשות עבודה טובה
- 1.האם מדובר על שרון גינזבורסקי הבעלים של טלנירי? (ל"ת)אריק 13/12/2017 11:56הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
