זה קורה: איחוד בת-ים עם ת"א יוצא לדרך ויש תאריך יעד ברור להשלמת התהליך

שר הפנים אריה דרעי: "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק"
יוסי פינק | (16)
נושאים בכתבה תל אביב

שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב כי הוא שוקל לאמץ את המלצת הועדה בעניין איחוד הערים בת ים תל אביב יפו וזאת החל משנת 2023. נזכיר כי בשנת 2014 עתרה עיריית בת ים נגד שר הפנים דאז בדרישה כי ימנה ועדת חקירה לחלוקת הכנסות בין עיריית בת ים, עיריית ראשון לציון חולון ועיריית תל אביב. הוועדה אכן הוקמה והמליצה על איחוד העיר בת ים עם העיר תל אביב- יפו.

ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה עם הקמת מנהלת ממשלתית לעניין האיחוד, כשהאיחוד יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת בשנת 2023. בחירות לראש עיר אחד לעיר המאוחדת. עד שנת 2023 בת ים תהיה תחת תכנית הבראה מיוחדת - צופה פני איחוד.

שר הפנים אריה דרעי: "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק. אני שוקל לאמץ את המלצות הוועדה המקצועית שבחנה את הנושא ולאחד את הערים בת ים תל אביב-יפו, שיצא לפועל ב2023, בתום תהליך ארגוני סדור. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לבצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים. במהלך האיחוד ידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות, לקראת איחוד. נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך , ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    תל אביבי מלידה 12/06/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    ואחרי זה נדבר
  • 13.
    ג.גשר 05/06/2017 09:26
    הגב לתגובה זו
    אין שום סיכוי לדבר כזה לקרות במדינת ישראל במבנה הנוכחי שלה. זה לא קשור לדרעי או לאישיות כזו או אחרת. ההגיון אומר שזה מהלך מבורך השכל אומר שזה לא יהיה. חד וחלק
  • 12.
    עמית 05/06/2017 09:12
    הגב לתגובה זו
    לבת ים יש רצועת חוף מדהימה יותר מתל אביב ואם ימתגו אותה בתור תל אביב זה ימשוך המון תיירים וצעירים טובים ולא יגרום להם להרגיש שהם גרים בפרפירייה אומנם יש שם הרבה ערסים אבל היום יש ערסים בכל מקום במיוחד בצפון תל אביב
  • 11.
    משה 05/06/2017 08:31
    הגב לתגובה זו
    יאוחדו ב 2023 או כשבת ים תועבר למאדים... המועד המאוחר מבין השניים.
  • 10.
    שי 05/06/2017 08:00
    הגב לתגובה זו
    רק כסף יש לו בראש לנוכל הזה...
  • 9.
    מני 05/06/2017 07:39
    הגב לתגובה זו
    עיר מנוהלת מטוקטקת מסודרת נקיה עם הרבה אירועי תרבות. שאר הממשלה לא מסוגלים לקבל החלטות,
  • 8.
    זוהי הירושה של שלומי לחיאני שאתם כל כך אוהבים - שרף הכל (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/06/2017 07:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תושבי תל אביב 05/06/2017 06:03
    הגב לתגובה זו
    באזור. הכסף נגנב מכל אזרח ואזרח. התירוץ של חולדאי היה המסתננים בדרום. ועל זה בדיוק יש לנו את המשרד לבטחון פנים עם המון כסף. לדרוש מתושבי תל אביב למממן את המחדלים של הממשלה עם המסתננים זה גניבה מהצבור. גם ככה חולדאי עף בבחירות הבאות.
  • 6.
    דרעקי 05/06/2017 06:00
    הגב לתגובה זו
    כל תושבי תל אביב. עכשיו הארנונה תעלה פלאים כדי לממן את המסכנים של בת ים. שיעשה לבת ים איחוד עם החשבון בנק שלו
  • 5.
    בטוח שבראש שלו למנות ראש עיר חרדי כך לבטל החילוניות ... (ל"ת)
    יצחקי 05/06/2017 00:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דרעי הפושע חזרה לכלא!!! גנב ממשפחת גנבים (ל"ת)
    א 04/06/2017 23:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ישראל999 04/06/2017 23:28
    הגב לתגובה זו
    כתבה היתה בערוץ 2 בעניין נכסים שלא השתנו פתאום עירית בת ים "הגדילה" אותם בצורה דרמתית ושינתה להם את הסיווג
  • 2.
    אשר 04/06/2017 23:18
    הגב לתגובה זו
    השאלה כמה כסף ישלמו התל אביבים בשביל שנקבל אותם כבת ימים ?
  • 1.
    ממי 04/06/2017 23:00
    הגב לתגובה זו
    אתה באמת חושב שתהיה בסביבה ב 2023??
  • אני 04/06/2017 23:53
    הגב לתגובה זו
    הועדה המליצה והוא מקבל את ההמלצההלא אם לא היה מקבל את ההמלצה הית כותב בול אותו הדברכך זה כששונאים אתה לא אשם זה אצלך בפנים מלידה
  • הוא צריך להיות בסביבה, הוא רק צריך להתחיל את התהליך. (ל"ת)
    בן אהרון 04/06/2017 23:15
    הגב לתגובה זו
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?