איגוד הדוברים מברך על השעיית השידור של "תיק שיווק"

ותוכנית "המועדון", זאת בשל תוכן שיווקי. לדעת האיגוד יש לקבוע בדחיפות כללי אתיקה ברורים וחד משמעיים בנושא זה על מנת לשמור על האיזון העיתונאים בתוכן השיווקי ועל ההזדמנות השווה
שרות Bizportal |

"אנו מברכים את הנהלת הערוץ השני ואת המנכ"ל מוטי שקאלר על החלטתו להשעות את שידורי התוכניות "תיק שיווק" ו"המועדון" בשל התוכן השיווקי בתשלום שמאפיין את שידוריהן, ויותר מזה על החלטתו להרחיב את הבדיקה גם לתוכניות אחרות המשודרות על ידי זכייני הרשות השניה" כך אמרה היום סילביה בית הלחמי יו"ר האיגוד בתגובה להחלטה.

לדברי האיגוד, אופי המימון של תכניות אלה ואחרות והשפעתו על התכנים מטרידה מזה זמן את ראשי ענף יחסי הציבור שנתקלים באחרונה בתופעה לפיה שיבוץ חומרים מערכתיים בחלק מהתוכניות במדיות השונות אך בעיקר בטלויזיה מותנית בתשלום מצד מפרסם זה או אחר או שהיא כפופה להעדפת יצרנים להם הסכמי תוכן שיווקי בתשלום עם מפיקי התוכנית.

לדעת האיגוד יש לקבוע בדחיפות כללי אתיקה ברורים וחד משמעיים בנושא זה על מנת לשמור על האיזון העיתונאים בתוכן השיווקי ועל ההזדמנות השווה.

האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות יוצא נגד מכירת אייטמים מערכתיים בתקשורת תמורת כסף מבלי ליידע את הציבור שמדובר בתוכנית פרסומית. לדוגמא: אחת מתכניות הטלויזיה העוסקת בבריאות מאפשרת לראיין בתוכנית אך ורק רופאים הקשורים לקופת חולים ספציפית לה יש הסדר תוכן שיווקי בתשלום עם המפיק ואילו תוכנית אחרת מאפשרת לאזכר בשידוריה תוספי מזון וויטמינים המשווקים רק על ידי אחת מרשתות השיווק.

כל זאת בלי ליידע את הציבור על הקשר העסקי שבין התוכנית למפרסם כפי שמקובל ומובן מפרסום קונבנציונלי. באיגוד יחסי הציבור רואים טעם לפגם בזה שהציבור סבור שמדובר במידע מערכתי אובייקטיבי בעוד שהיצרן משלם לערוץ עבור הופעתו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה