מדד סנטימנט הצרכנים בארה"ב ירד באופן מפתיע
מדד סנטימנט הצרכנים שנערך פעם בחודש על ידי אוניברסיטת מישיגן ומצביע על מצב הרוח של הצרכן האמריקני בנוגע למצב העכשווי ולגבי העתיד קצר הטווח פורסם היום בשעות פתיחת המסחר בארה"ב. המדד, שהיה צפוי להראות עלייה קלה בסנטימנט הצרכנים, הצביעה על ירידה קלה ל-75.4 מ-76.9 בחודש שעבר. זוהי הירידה השלישית הרצופה של המדד אשר מביאה אותו לרמתו הנמוכה ביותר ב-13 השנים האחרונות. החשש העיקרי של הצרכנים נותר מחירי האנרגיה הגבוהים. עוד סיבות לירידה, לטענת עורכי הסקר, היתה המראות הקשים ששודרו מאיזורי האסון של הוריקן "קתרינה" שהעיבו על תחושת הביטחון הכללית של הצרכן. הדעה הרווחת בקרב כלכלנים הייתה לעלייה קלה ל-79.4. הצרכן האמריקני מתמודד כעת עם מחירי דלק הנעים בטווח ה-3 דולר לגאלון. החורף הקרב מביא עמו עוד חששות למחסור בנפט לחימום. אנליסטים מסויימים טוענים כי ייתכן והצרכן האמריקני יצטרך להתמודד עם עלייה של 100 דולר לחודש במחירי החימום. "אני לא יודע למה מישהו חשב שמדד הסנטימנט יעלה" אמר היום איש עסקים בכיר "הצרכן מוציא 50 דולר למילוי טנק הדלק שלו ומוצב בפני האפשרות שמחירי החימום החורף יעלו באופן קיצוני"