יו"ר דיימלר: "בישראל מאגר כישרונות מהגדולים בעולם"
"תל-אביב תשולב ברשת מרכזי החדשנות שלנו - ויש לנו תוכניות גדולות. אנו מאמינים שנקבל מכאן הרבה" - כך אמר יושב ראש קבוצת דיימלר ומנכ"ל מרצדס, ד"ר דיטר זטשה, שהגיע לתל אביב לכבוד פתיחת מרכז מחקר וחדשנות של מרצדס. "ישראל היא בין המובילות בדירוג העולמי בכל הקשור לחדשנות ולטכנולוגיה. מרכז הפיתוח בתל אביב יאפשר לדיימלר לחזק את הרשת הגלובלית שלה בכישרון וביצירתיות המאפיינים את תרבות ההיי-טק בישראל. ישראל מדורגת בין חמש המדינות המובילות בחדשנות וטכנולוגיות דיגיטליזציה, שירותי ניידות ומחשוב של מכוניות, ומחזיקה באחד מארבעת מאגרי הכישרונות הגדולים בעולם בתחום".
למרצדס 25 מרכזי מחקר ופיתוח שפרושים על פני 11 מדינות. "יש לנו מרכזי פיתוח בכל איזור זמן בעולם - דיימלר לא ישנה לעולם ואנחנו רוצים לזהות מגמות בכל מקום" - הוסיף אולה קליניוס, חבר הנהלה האחראי לנושאי מחקר ופיתוח, שהגיע לארץ לכבוד האירוע. המרכז הישראלי של מרצדס יעסיק בשלב הראשון צוות של כ-25 עובדים, שמלבד פיתוח ובדיקת פרויקטים, יטפח שיתופי פעולה עם קהילת ההי-טק הישראלית. "אנחנו עובדים תקופה ארוכה עם חברות ישראליות ולפני כמה חודשים הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להיות כאן. אחת המטרות היא לבחון מה קורה כאן מקרוב - משיתופי פעולה מסוימים ועד רכישת חברות. יש כאן הרבה פוטנציאל".
"המדינה הזו מובילה מבחינת מיזמי סטאטראפ לנפש. יש כאן חשיבה חדשנית ואנחנו חושבים שהפרויקט הזה יביא תרומה גדולה למרצדס" מוסיף זטשה, שמסביר שהנושאים העיקריים לפיתוחים יהיו אבטחת סייבר, חיישנים, ניידות ובטיחות.
והעתיד
זטשה סיפר במפגש עם עיתונאים שעד 2025, נתח של 25% מהייצור של מרצדס יהיה של מכוניות חשמליות. גם יתר המבחר יהיה מחושמל במידה זו או אחרת, מ"היברידי עדין" עם מערכות של 48V ועד היברידי נטען-רשת. זטשה אינו חושב שמכירת המכוניות תרד עם המהפיכה האוטונומית. "כשדיימלר המציא את המכונית היא החליפה את הסוס, אבל יש היום הרבה יותר סוסים מאשר אז. אני מצפה שזה יהיה הסיפור של המכוניות".
- שוק ההימורים רותח: מה הסיכויים שחמאס יגיד "כן"?
- תוכנית השלום של טראמפ: החטופים ישוחררו תוך 72 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרצדס מדברים רבות על תת-המותג הסביבתי-טכנולוגי EQ שיוביל את השינוי החשמלי במותג. לשאלה האם בשלב מסוים יהיה תת-המותג EQ גדול ממבחר המכוניות הרגילות של מרצדס, עונה קליניוס באופן מעניין. "זה לא משהו שיקרה בהדלקת מתג אלא באופן הדרגתי. בינתיים דיברנו על 4 דגמי EQ ועד 2022 נציג עשר מכוניות כאלה. במרצדס המבחר שלנו עומד על 40 אז הוא גדול בהרבה. והמעבר הגדול שאנחנו רואים יקרה אחרי 2030". בהקשר זה, קליניוס מאמין שפריצת הדרך הבאה בתחום המצברים תתרחש באזור 2025.
עוד רומז קליניוס כי EQ לא תציג מכוניות נפרדות לגמרי, אלא תתנהל כמו AMG - עם מכוניות שהינן קרובות למרכבים המוכרים. "הראנו את EQC, מכונית עם מראה אבולוציוני שרומז לאן הקו שלנו מתפתח. שפת העיצוב תהיה דומה ויהיה ברור שזה מרצדס".
אחת השאלות שחוזרות היא מתי נראה מכוניות אוטונומיות שיוכלו לחצות מרכזי ערים גדולות וסואנות. "מצד אחד המכונית הקונבנציונאלית הולכת ונהיית יותר חכמה, ומצד שני אנו עובדים על הרובו-טקסי שיהיו בתפישה שונה", מסביר זטשה. "הכלים הראשונים כבר עובדים בניסוי באזורים "מוגבלים". בתחילת העשור הבא הם יתחילו לעבוד ממש בערים מסוימות באזורים מוגדרים. אנחנו משוכנעים שהרובו-טקסי יהיו יכולים להסיע מספר כפול של אנשים עם אותו מספר מכוניות וזה ישנה את התנועה. אבל מכונית אוטונומית מלאה לגמרי נראה אולי בעשור שאחרי (כלומר מ-2030 א.ש.)".
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
על ההצלחה
מרצדס נמצאת באחת התקופות המוצלחות בתולדותיה. היא ממשיכה לגדול במכירות ורשמה שיא חדש באוקטובר. "מכרנו יותר מ-1.9 מליון מכוניות עד כה השנה, ואנחנו מובילים את שוק היוקרה" מספר זטשה.
מה סוד הקאמבק של מרצדס בשנים האחרונות?
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
