יו"ר דיימלר: "בישראל מאגר כישרונות מהגדולים בעולם"
"תל-אביב תשולב ברשת מרכזי החדשנות שלנו - ויש לנו תוכניות גדולות. אנו מאמינים שנקבל מכאן הרבה" - כך אמר יושב ראש קבוצת דיימלר ומנכ"ל מרצדס, ד"ר דיטר זטשה, שהגיע לתל אביב לכבוד פתיחת מרכז מחקר וחדשנות של מרצדס. "ישראל היא בין המובילות בדירוג העולמי בכל הקשור לחדשנות ולטכנולוגיה. מרכז הפיתוח בתל אביב יאפשר לדיימלר לחזק את הרשת הגלובלית שלה בכישרון וביצירתיות המאפיינים את תרבות ההיי-טק בישראל. ישראל מדורגת בין חמש המדינות המובילות בחדשנות וטכנולוגיות דיגיטליזציה, שירותי ניידות ומחשוב של מכוניות, ומחזיקה באחד מארבעת מאגרי הכישרונות הגדולים בעולם בתחום".
למרצדס 25 מרכזי מחקר ופיתוח שפרושים על פני 11 מדינות. "יש לנו מרכזי פיתוח בכל איזור זמן בעולם - דיימלר לא ישנה לעולם ואנחנו רוצים לזהות מגמות בכל מקום" - הוסיף אולה קליניוס, חבר הנהלה האחראי לנושאי מחקר ופיתוח, שהגיע לארץ לכבוד האירוע. המרכז הישראלי של מרצדס יעסיק בשלב הראשון צוות של כ-25 עובדים, שמלבד פיתוח ובדיקת פרויקטים, יטפח שיתופי פעולה עם קהילת ההי-טק הישראלית. "אנחנו עובדים תקופה ארוכה עם חברות ישראליות ולפני כמה חודשים הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להיות כאן. אחת המטרות היא לבחון מה קורה כאן מקרוב - משיתופי פעולה מסוימים ועד רכישת חברות. יש כאן הרבה פוטנציאל".
"המדינה הזו מובילה מבחינת מיזמי סטאטראפ לנפש. יש כאן חשיבה חדשנית ואנחנו חושבים שהפרויקט הזה יביא תרומה גדולה למרצדס" מוסיף זטשה, שמסביר שהנושאים העיקריים לפיתוחים יהיו אבטחת סייבר, חיישנים, ניידות ובטיחות.
והעתיד
זטשה סיפר במפגש עם עיתונאים שעד 2025, נתח של 25% מהייצור של מרצדס יהיה של מכוניות חשמליות. גם יתר המבחר יהיה מחושמל במידה זו או אחרת, מ"היברידי עדין" עם מערכות של 48V ועד היברידי נטען-רשת. זטשה אינו חושב שמכירת המכוניות תרד עם המהפיכה האוטונומית. "כשדיימלר המציא את המכונית היא החליפה את הסוס, אבל יש היום הרבה יותר סוסים מאשר אז. אני מצפה שזה יהיה הסיפור של המכוניות".
- מודי'ס: דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי - Baa1 - התחזית שלילית
- וושינגטון מאותתת: הסכמי אברהם מתרחבים - מי המדינות שעשויות להצטרף לנורמלזיציה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרצדס מדברים רבות על תת-המותג הסביבתי-טכנולוגי EQ שיוביל את השינוי החשמלי במותג. לשאלה האם בשלב מסוים יהיה תת-המותג EQ גדול ממבחר המכוניות הרגילות של מרצדס, עונה קליניוס באופן מעניין. "זה לא משהו שיקרה בהדלקת מתג אלא באופן הדרגתי. בינתיים דיברנו על 4 דגמי EQ ועד 2022 נציג עשר מכוניות כאלה. במרצדס המבחר שלנו עומד על 40 אז הוא גדול בהרבה. והמעבר הגדול שאנחנו רואים יקרה אחרי 2030". בהקשר זה, קליניוס מאמין שפריצת הדרך הבאה בתחום המצברים תתרחש באזור 2025.
עוד רומז קליניוס כי EQ לא תציג מכוניות נפרדות לגמרי, אלא תתנהל כמו AMG - עם מכוניות שהינן קרובות למרכבים המוכרים. "הראנו את EQC, מכונית עם מראה אבולוציוני שרומז לאן הקו שלנו מתפתח. שפת העיצוב תהיה דומה ויהיה ברור שזה מרצדס".
אחת השאלות שחוזרות היא מתי נראה מכוניות אוטונומיות שיוכלו לחצות מרכזי ערים גדולות וסואנות. "מצד אחד המכונית הקונבנציונאלית הולכת ונהיית יותר חכמה, ומצד שני אנו עובדים על הרובו-טקסי שיהיו בתפישה שונה", מסביר זטשה. "הכלים הראשונים כבר עובדים בניסוי באזורים "מוגבלים". בתחילת העשור הבא הם יתחילו לעבוד ממש בערים מסוימות באזורים מוגדרים. אנחנו משוכנעים שהרובו-טקסי יהיו יכולים להסיע מספר כפול של אנשים עם אותו מספר מכוניות וזה ישנה את התנועה. אבל מכונית אוטונומית מלאה לגמרי נראה אולי בעשור שאחרי (כלומר מ-2030 א.ש.)".
- מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
על ההצלחה
מרצדס נמצאת באחת התקופות המוצלחות בתולדותיה. היא ממשיכה לגדול במכירות ורשמה שיא חדש באוקטובר. "מכרנו יותר מ-1.9 מליון מכוניות עד כה השנה, ואנחנו מובילים את שוק היוקרה" מספר זטשה.
מה סוד הקאמבק של מרצדס בשנים האחרונות?

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח
כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.
גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.
המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.
גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7