יו"ר דיימלר: "בישראל מאגר כישרונות מהגדולים בעולם"

ד"ר דיטר זטשה, יו"ר דיימלר ומרצדס, הגיע לישראל כדי לחנוך מרכז מחקר ופיתוח חדש של החברה בתל-אביב
אלי שאולי, אוטו |

"תל-אביב תשולב ברשת מרכזי החדשנות שלנו - ויש לנו תוכניות גדולות. אנו מאמינים שנקבל מכאן הרבה" - כך אמר יושב ראש קבוצת דיימלר ומנכ"ל מרצדס, ד"ר דיטר זטשה, שהגיע לתל אביב לכבוד פתיחת מרכז מחקר וחדשנות של מרצדס. "ישראל היא בין המובילות בדירוג העולמי בכל הקשור לחדשנות ולטכנולוגיה. מרכז הפיתוח בתל אביב יאפשר לדיימלר לחזק את הרשת הגלובלית שלה בכישרון וביצירתיות המאפיינים את תרבות ההיי-טק בישראל. ישראל מדורגת בין חמש המדינות המובילות בחדשנות וטכנולוגיות דיגיטליזציה, שירותי ניידות ומחשוב של מכוניות, ומחזיקה באחד מארבעת מאגרי הכישרונות הגדולים בעולם בתחום".

למרצדס 25 מרכזי מחקר ופיתוח שפרושים על פני 11 מדינות. "יש לנו מרכזי פיתוח בכל איזור זמן בעולם - דיימלר לא ישנה לעולם ואנחנו רוצים לזהות מגמות בכל מקום" - הוסיף אולה קליניוס, חבר הנהלה האחראי לנושאי מחקר ופיתוח, שהגיע לארץ לכבוד האירוע. המרכז הישראלי של מרצדס יעסיק בשלב הראשון צוות של כ-25 עובדים, שמלבד פיתוח ובדיקת פרויקטים, יטפח שיתופי פעולה עם קהילת ההי-טק הישראלית. "אנחנו עובדים תקופה ארוכה עם חברות ישראליות ולפני כמה חודשים הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להיות כאן. אחת המטרות היא לבחון מה קורה כאן מקרוב - משיתופי פעולה מסוימים ועד רכישת חברות. יש כאן הרבה פוטנציאל".

"המדינה הזו מובילה מבחינת מיזמי סטאטראפ לנפש. יש כאן חשיבה חדשנית ואנחנו חושבים שהפרויקט הזה יביא תרומה גדולה למרצדס" מוסיף זטשה, שמסביר שהנושאים העיקריים לפיתוחים יהיו אבטחת סייבר, חיישנים, ניידות ובטיחות.

והעתיד

זטשה סיפר במפגש עם עיתונאים שעד 2025, נתח של 25% מהייצור של מרצדס יהיה של מכוניות חשמליות. גם יתר המבחר יהיה מחושמל במידה זו או אחרת, מ"היברידי עדין" עם מערכות של 48V ועד היברידי נטען-רשת. זטשה אינו חושב שמכירת המכוניות תרד עם המהפיכה האוטונומית. "כשדיימלר המציא את המכונית היא החליפה את הסוס, אבל יש היום הרבה יותר סוסים מאשר אז. אני מצפה שזה יהיה הסיפור של המכוניות". 

במרצדס מדברים רבות על תת-המותג הסביבתי-טכנולוגי EQ שיוביל את השינוי החשמלי במותג. לשאלה האם בשלב מסוים יהיה תת-המותג EQ גדול ממבחר המכוניות הרגילות של מרצדס, עונה קליניוס באופן מעניין. "זה לא משהו שיקרה בהדלקת מתג אלא באופן הדרגתי. בינתיים דיברנו על 4 דגמי EQ ועד 2022 נציג עשר מכוניות כאלה. במרצדס המבחר שלנו עומד על 40 אז הוא גדול בהרבה. והמעבר הגדול שאנחנו רואים יקרה אחרי 2030". בהקשר זה, קליניוס מאמין שפריצת הדרך הבאה בתחום המצברים תתרחש באזור 2025.

 

עוד רומז קליניוס כי EQ לא תציג מכוניות נפרדות לגמרי, אלא תתנהל כמו AMG - עם מכוניות שהינן קרובות למרכבים המוכרים. "הראנו את EQC, מכונית עם מראה אבולוציוני שרומז לאן הקו שלנו מתפתח. שפת העיצוב תהיה דומה ויהיה ברור שזה מרצדס".     

 

אחת השאלות שחוזרות היא מתי נראה מכוניות אוטונומיות שיוכלו לחצות מרכזי ערים גדולות וסואנות. "מצד אחד המכונית הקונבנציונאלית הולכת ונהיית יותר חכמה, ומצד שני אנו עובדים על הרובו-טקסי שיהיו בתפישה שונה", מסביר זטשה. "הכלים הראשונים כבר עובדים בניסוי באזורים "מוגבלים". בתחילת העשור הבא הם יתחילו לעבוד ממש בערים מסוימות באזורים מוגדרים. אנחנו משוכנעים שהרובו-טקסי יהיו יכולים להסיע מספר כפול של אנשים עם אותו מספר מכוניות וזה ישנה את התנועה. אבל מכונית אוטונומית מלאה לגמרי נראה אולי בעשור שאחרי (כלומר מ-2030 א.ש.)".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

על ההצלחה  

מרצדס נמצאת באחת התקופות המוצלחות בתולדותיה. היא ממשיכה לגדול במכירות ורשמה שיא חדש באוקטובר. "מכרנו יותר מ-1.9 מליון מכוניות עד כה השנה, ואנחנו מובילים את שוק היוקרה" מספר זטשה.

מה סוד הקאמבק של מרצדס בשנים האחרונות?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.