ראש הממשלה בנט
צילום: צילום קובי גדעון לעמ

פחות רשתות, שוב עלייה בזום: השפעת "הסגר השקט" עלינו

דוח של קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי בחן את השימוש שלנו באפליקציות השונות בעקבות הסגר הלא רשמי שאנו נמצאים בו כעת, והיחס שלנו לחדשות. התוצאות מעניינות 
אלכסנדר כץ |

עד כמה "הסגר השקט" שאנחנו עוברים בימים אלו, שונה מהסגרים הרשמיים שהיו בשנת הקורונה הראשונה, מבחינת השימוש שלנו באפליקציות השונות? דוח השוואת הסגרים שהכינה קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי (מקבוצת בזק 0.16% ), חושף נתונים מעניינים לגבי מצבנו הנוכחי עם התפרצות האומיקרון, ומאשש את העובדה שאנחנו אכן בסגר, גם אם הממשלה לא הכריזה עליו.

קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי השוותה את השימוש של הישראלים באפליקציות השונות ובדוח היא מצביעה על ההבדלים בין הסגרים.

פייסבוק ואינסטגרם: "הסגר השקט" חסר השפעה

 

בסגר הראשון חלה ירידה גדולה יחסית במספר המשתמשים בשתי האפליקציות לעומת טרום הקורונה: 8.2% בפייסבוק ו-10.5% באינסטגרם. בסגר השני הירידה הייתה מתונה יותר (3.6% לפייסבוק ו-2.7% לאינסטגרם) ובסגר השלישי הוא כבר כמעט. הגל הנוכחי דומה יחסית לסגרים השני והשלישי בעוצמת הירידה המתונה.

 

טיקטוק: הזינוק של סגר 3 התמתן כעת

 

בסגר הראשון חלה ירידה מזערית של 0.1 במספר המשתמשים בטיקטוק אבל מאז חלה עלייה עקבית במספר המשתמשים היומי באפליקציה. בסגר השלישי כבר נרשם זינוק של 53% במספר המשתמשים לעומת טרום הקורונה. הסגר הנוכחי כמעט חסר השפעה על השימוש בטיקטוק עם עלייה של פחות מ-2% במספר המשתמשים היומי.

 

טיקטוק, שהייתה אפליקציה חדשה לפני כשנתיים עם חדירה נמוכה ועיקר השימוש בה היה על ידי בני נוער, הפכה בתקופת הקורונה ללהיט ותפסה תאוצה גם בקרב מבוגרים. אם משווים את העלייה במספר המשתמשים היומי בטיקטוק היום לעומת תקופת טרום הקורונה מגלים עלייה של 73%.

 

ווייז: פחות נוסעים, פחות משתמשים. אבל המגמה מתמתנת

 

הכבישים הכמעט ריקים מהסגר הראשון הם אמנם זיכרון רחוק, אבל אי אפשר להתעלם מכך שגם בימים אלו הכבישים הרבה פחות עמוסים, והכניסות לתל אביב קלות יחסית. אבל למצב הזה יש גם השפעה על אחת האפליקציות הכי פעילות אצלנו בסמארטפון - ווייז.

 

בסגר הראשון נרשמה ירידה של 54.2% במספר המשתמשים באפליקציית הניווט, בסגר השני הירידה התמתנה ל-36.7%, ובסגר השלישי התייצבה על 23.4% מול התקופה של לפני הקורונה. וכעת? בסגר הנוכחי נרשמה עד כה ירידה ממוצעת של 18.6% לעומת התקופה של לפני כחודש, טרום וריאנט האומיקרון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הזום זינק בסגר הראשון, וכעת עלה שוב

עם תחילת הסגר הראשון, התוודענו רוב הציבור לאפשרות לקיום פגישות וידאו באמצעות אפליקציית זום. שלושה שבועות לתוך הסגר הראשון, כבר חגגנו את ליל הסדר עם ההורים והמשפחה בצידו השני של האייפד.

מאז השימוש באפליקציה רק הלך וגבר. זה התחיל עם עלייה של מעל 3,000% במספר המשתמשים היומי בסגר הראשון, יותר מ-3,500% בסגר השני, וזינוק מטורף שך 4,260% בסגר השלישי, כל זאת לעומת תקופת טרום הקורונה.

 

בהשוואה לתקופה שלפני תחילת "הסגר השקט", חלה עלייה של כ-22% בלבד במספר המשתמשים היומי, אבל יש לכך הסבר פשוט: הזום הפך לחלק מחיינו, לכן הגידול בשימוש בו לא זינק כמו בסגרים הקודמים משום שכיום הוא כבר בשימוש מוגבר אצל רובנו. לשם השוואה, השימוש בזום ב"סגר השקט" לעומת תקופת טרום הקורונה עלה ב-3,516% והוא דומה לשימוש בתקופת הסגר השני.

 

אפליקציות אקטואליה: די עם חדשות, רוצים VOD

 

בסגר הראשון נדבקנו למסכים. בתקופה זו נרשמה עלייה של 66% בממוצע מספר שעות האקטואליה שצרכנו, ועם תדרוכים והצהרות לתקשורת של ראש הממשלה דאז נתניהו מדי ערב. בסגר השני, כשכבר ידענו יותר על הנגיף, נרשמה עלייה של 13.8% בלבד, ובסגר השלישי - עלייה של 8.1% בלבד, לעומת תקופת טרום הקורונה. הסגר הנוכחי כבר תופס אותנו מותשים וחסרי עניין עם ירידה של כ-4% בצפייה באקטואליה לעומת התקופה שלפני הסגר.

 

"אנו רואים נתונים דומים בין התקופה הנוכחית של הגל החמישי לבין מה שראינו בסגר השלישי, הדבר ניכר בהרגלי השימוש ברשתות החברתיות ובאפליקציות פופולאריות" ,אומר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון yes  ובזק בינלאומי. "מהנתונים עולה שהמעבר לעבודה היברדית וקיום פגישות מרחוק, כאן כדי להישאר ואנחנו רואים זאת בביקוש ובשימוש בזום שנשאר משמעותי מאד גם בין הסגרים ומאפשר לנו ניצול מיטבי יותר של הזמן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.