Epica
צילום: יח"צ Epica

זינוק מעל לבאמפר: M&C Saatchi זכה בכסף בתחרות ה-Epica

המשרד בבבעלותם של אלון הוכדורף וצור גולן זכה על המהלך למותג הרכב יגואר שהוצג במסגרת תחרות "הבאמפרים" של גוגל/יוטיוב לפרסומות בפורמט ה-6 שניות 
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום M&C Saatchi תל אביב בבעלותם של צור גולן ואלון הוכדורף מצרף למדף הפרסים זכייה בכסף בתחרות ה-Epica שהסתיימה בסופ"ש האחרון. הזכייה של המשרד היא עבור מהלך הפרסום למותג הרכב יגואר שהוצג במסגרת תחרות "הבאמפרים" של גוגל/יוטיוב שבה התחרו משרדי פרסום עם פרסומות בפורמט ה-6 שניות של יוטיוב. 

במהלך של יגואר השתמש משרד הפרסום במגבלת ה-6 שניות באופן יצירתי תוך כדי שילוב נתוני הביצועים של הרכב. הפרסומת נפתחת עם כיתוב שמציין כי היגואר מגיעה מ-0 ל-100 תוך 3.5 שניות בלבד. את 2.5 השניות שנותרו תרם המשרד לעמותות שונות, כ"שארית מדיה" שנותרה פנויה.  

 

מהלך הפרסום של M&C Saatchi ליגואר העפיל לשלבי הגמר של 2 תחרויות פרסום נוספות: הלורי'ז והגולדן דראם אך ללא זכייה במדליה. עוד התמודד בתחרות ה-Epica משרד הפרסום ליאו ברנט עם המהלך לעמותת נגישות ישראל שגם זכה בפסטיבל קאן אך כאן הסתפק בפיינליסט בלבד ללא מדליה. 

תחרות ה-Epica, מהוותיקות בסבב תחרויות הפרסום החלה את דרכה ב-1987 וכיום מתמודדים בה משרדים עצמאיים לצד סניפי הרשתות הגדולות מ-70 מדינות שונות. התחרות נבדלת מאחרות במודל השיפוט הייחודי שלה שאינו משלב אנשי קריאייטיב אלא מתבסס כולו על טהרת העיתונאים המקצועיים בתעשייה שכותבים על תחום הפרסום, שיווק, דיגיטל, טכנולוגיה, עיצוב, הפקות פוסט, אופנה ועוד, ומגיעים מעשרות מדינות.

השיפוט מתחלק לשני שלבים, שהראשון שבהם באונליין, הוא על ידי צוות של 300 עיתונאים-שופטים שמצביעים ומסננים מתוך עשרות אלפי ההגשות. בשלב השני, השיפוט על ידי ה-Grand jury עלו נמנים כתבים בכירים ועורכים של המגזינים הבולטים כגון Adweek, Campaign, Lurzer's Archive ועוד.

למרות שלל זכיות באמתחתו ממשרדים שבהם עבד בעבר, צור גולן, בעלים משותף ומנהל קריאייטיב במשרד, מעריך את הזכייה בפרס: "אנחנו משרד צעיר שבונה את המוניטין הקריאטיבי שלו בכל יום מחדש - רעיונות הם המוצר שלנו, בכל גודל, בכל צורה, בכל פורמט. לזכות בהכרה כל כך משמעותית מאחת מהתחרויות היוקרתיות והקשות בעולם זה כבוד גדול ורגע מכונן עבורנו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני 18/11/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
    זה הישג. בעצם אתה עוד צעיר, הפרס הזה בטח ישתלם לך בעוד 5-6 שנים.
  • יעלי 19/11/2018 08:50
    הגב לתגובה זו
    בגלל שכמוך ככה נראה הענף שלנו - אפס פרגון. שאפו ליצירתיים!!!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.