שמח ב-RTM: המותגים שמגיבים למונדיאל בזמן אמת
עם נתוני צפייה גבוהים, משחקים דרמטיים ושיח שלא יורד מקדמת הבמה, גם המפרסמים מבינים שתשומת הלב של הציבור נתונה למונדיאל. בהתאם, משרדי הפרסום מנצלים את הפלטפורמות הדיגיטליות, ולא רק, כדי לצאת במהלכים שמתכתבים עם הסיפורים שהגביע העולמי מספק מדי יום כדי לנצל את הרגע ולהיות רלוונטיים.
לאחר ש-Why Worry של גבי אטל ונורופן יצאו בקמפיין רדיו שממשיך לרוץ, בשבוע האחרון, 3 משרדי פרסום עשו זאת: M&C Saatchi, חברון זלצמן וענבר מרחב G. בחברון זלצמן הלכו על מהלך וידאו בפייסבוק, עבור מותג המשאיות ISUZU תחת הסלוגן "היחידה שמספקת את הסחורה". סרטוני הווידאו הקצרים הגיבו לנבחרות המאכזבות, בהתאם למשחקים שנערכו באותו היום עם קופי שאומר: "ספרד/רוסיה לא מספקת את הסחורה? ISUZU היחידה שמספקת את הסחורה".
גם ב-M&C Saatchi נשארו בגזרת הפייסבוק, עם מודעה שעלתה לרשת מיד בתום המשחק שבו הודחה אלופת העולם גרמניה ונשלחה הביתה בבושת פנים. המשרד שמטפל בתקציב הפרסום של יגואר, חיבר בין המפלה הגרמנית למותגי הרכב הגרמניים האהודים על הקהל הישראלי בניסיון להעביר את המושכות למותג הבריטי.
מי שעשה את זה בגדול היה ענבר מרחב G שיצא בסדרת שלטי חוצות ומודעה בעיתון הארץ. ענבר מרחב שמטפל במותג הרכב אינפיניטי המיובא לישראל על ידי קבוצת קרסו ניצל גם הוא את הדחת גרמניה מהמונדיאל כדי לפגוע ביוקרת המותג בשוק הישראלי. בפוסט שהעלה בפייסבוק סיפר סמנכ"ל הקריאייטיב של ענבר, בן סבר, כי הכוונה המקורית הייתה לצאת בפוסט סושיאל אך בקרסו החליטו שזה שווה הרבה יותר והעלו את הקמפין על שני שלטי חוצות באיילון ובמודעה בעיתון הארץ.
במשרד הפרסום לעומק התודעה עלו לטלוויזיה עם סדרת חסויות למותג הוודקה הרוסי "רוסקי סטנדרט". הסדרה מבוססת על המשחקים המשודרים באותו היום, כשהפתיח משתנה בהתאם לנבחרות והסגיר חותם עם הוודקה הרוסית.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
