יורובסט 2014
צילום: יח"צ

'פובליסיס' חוזרים מפינלנד עם מדליות: 2 פרסי ברונזה ל'זניט' ואחד ל'באומן'

תחרות היורובסט נחתמה עם שלל נמוך משמעותית לנציגים מישראל. עם זאת, נציגי פובליסיס לא חוזרים בידיים ריקות עם פרסים בקטגוריות המדיה וה-PR
משה בנימין | (4)

תחרות הפרסום האירופאית יורובסט (מקבוצת פסטיבלי קאן) נחתמה אמש עם שלל נמוך עבור הנציגים מישראל. מי שבכל זאת הצליח, שוב, להישאר בתמונת הפרסים הבינלאומיים עבור עשייה קריאייטיבית הם נציגי קבוצת פובליסיס ישראל: משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון וחברת המדיה זניט אופטימדיה בניהולו של גבי אטל.

נציגי פובליסיס זכו יחד ב-3 מדליות ב-2 קטגוריות: מדיה ו-PR. זניט זכתה בפרס ברונזה אחד בכל קטגוריה עבור מהלך "שמרי על הכוס שלך" ובאומן בר ריבנאי זכה בפרס הברונזה עבור הסרט "אנחנו לא רוצים אתכם פה" של פורום המשפחות השכולות, בקטגוריית ה-PR.

לא רוצים אתכם פה

קמפיין "שמרי על הכוס שלך" שמאחוריו עומדים זניט, משרד יחסי הציבור קרבט&וייס ומגזין טיים אאוט, היה אחד המדוברים בישראל השנה (לא תמיד לטובה) וגם באירופה הצליח לזכות להכרה. כזכור, קמפיין זה היה היחיד שהצליח להעפיל לשלב השורטליסט בפסטיבל קאן האחרון.

לתחרות הוגשו השנה כ-5,000 עבודות פרסום מכ-20 מדינות. מתוכן העפילו כ-10% לשלב השורטליסט ומתוך רשימה זו נבחרו העבודות שזכו באחת ממדליות הזהב, כסף וארד. בסיכום הכללי כ-5% בלבד מתוך העבודות המוגשות זוכות בפרס כלשהו.

הנציגים הישראליים בצוות השופטים לתחרות השנה היו צור גולן שותף ובעלים במשרד הפרסום בן נתן-גולן (לצד ענת בן נתן) וורד מבורך סמנכ"ל בזניט מדיה. גולן שופט בקטגוריית הסרטים, פרינט ופרינט קראפט, הקטגוריה המובילה מבחינת כמות ההגשות, ומבורך שופטת בקטגוריית המדיה.

משרדים נוספים שניסו את מזלם בתחרות אך לא עברו לשלב השורטליסטים הם ענבר מרחב ניסן, מקאן תל אביב, אדלר חומסקי ובן נתן גולן.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נשמח לדעת מי היוצרים?? (ל"ת)
    קולגה 04/12/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    באומן 50 אנשי קראיטיב -זניט 0 אנשי קראיטיב. (ל"ת)
    זניט 2-באומן 1 04/12/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מראה לתעשייה 04/12/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    מראה אובייקטיבית לרמת הפרסום בישראל.אפס עליות לגמר ואפס זכיות בקטגוריות המשמעותיות של טלויזיה, פרינט וכולי.לפחות שתי עבודות זכו להכרה.
  • 1.
    נחמד (ל"ת)
    מפרגן 04/12/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.