פובליסיס. מודעת החייאת הילדים ל'כללית'
צילום: יח"צ

התחלה טובה לכללית ופובליסיס: מודעת החייאת הילדים נבחרה למגזין הארכייב

המשימה הראשונה של המשרד עם קבלת תקציב הפרסום של 'כללית' היתה מודעה למדד המותגים. המודעה שעוצבה תוך 3 ימים זוכה כעת להכרה בינ"ל
משה בנימין | (6)

לפני כ-4 חודשים זכה משרד הפרסום פובליסיס בתקציב הפרסום של 'כללית' לאחר שטופל שנים במקאן אריקסן (תל אביב). עם קבלת התקציב, המשרד לא קיבל יותר מדי ימים של חסד והמשימה הראשונה כבר חיכתה בצינור: מודעה לספר מדד המותגים.

3 ימים לאחר מכן, משרד הפרסום כבר היה מוכן עם מודעה מעוצבת שאושרה על ידי קופ"ח כללית ושולבה בספר מדד המותגים שפורסם בחודש יולי 2014. כעת, מספר חודשים לאחר מכן, מסתבר שסדרת המודעות שכללה 3 גרסאות שונות, לא סיימה את דרכה לצד המותגים הישראליים בספר והמשיכה הלאה, עד למגזין הפרסום היוקרתי 'ארכייב'.

המודעות ישולבו במהדורה הקרובה של המגזין, מהדורת סוף שנת 2014 שתסכם את את המיטב מסביב לעולם בחודשיים האחרונים, נובמבר ודצמבר. בנוסף לפרסום המודעות, בחרו עורכי המגזין להעניק לאחת המודעות את התואר print ad of the week.

לדברי אמיר הספרי , סמנכ"ל הקריאייטיב של פובליסיס ישראל: "מייד לאחר הזכייה במכרז, פנתה אלינו ענבר זך מנהלת תקשורת שיווקית בכללית וביקשה מודעה ראשונה למדד המותגים. בתוך שלושה ימים הגשנו סדרת מודעות להחייאת ילדים. המודעה המובילה התפרסמה במדד והסדרה לכדה מייד את תשומת ליבם של בלוגרים ואתרי פרסום מסביב לעולם ועתה גם של מגזין ארכייב. מרגש לצאת לדרך משותפת עם ארגון גדול ומוביל בקנה מידה בינלאומי, שיודע גם לדרוש ולהעריך קריאטיב ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר".

קרדיטים: סמנכ ל קריאייטיב: אמיר הספרי, מנהל קריאייטיב: דרור נחומי, ארט: מיטל מילר, קופי: מיטל מילר, סמנכ ל אסטרטגיה: איתי בונה, פלנרית: קרן מכנס, סופרוייזר: מיכל נעים, תקציבאית: מלי איזדי, סטודיו: ירון כהן, ירון צרפתי, צלם: מנחם רייס, כללית:ראש אגף שיווק: טלי סקלר,מנהלת תקשורת שיווקית: ענבר זך, מנהלת פרסום: ענת איתן

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    קמפיין מקסים (ל"ת)
    ארטית באדלר 11/11/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
  • ינאי כהן 11/11/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    אם את מפרגנת כל כך יפה, מה שלא רווח במקומותינו, למה לא להזדהות? אחת הסיבות שאני חושש להכנס לענף שלכם זה חוסר הפרגון.
  • 3.
    מישהו יכול להסביר לי את המודעות האלה? (ל"ת)
    אחד שלא הבין 11/11/2014 10:40
    הגב לתגובה זו
  • הרופא 11/11/2014 11:40
    הגב לתגובה זו
    האצבעות שמתחת ליד העליונה צבועות בקצה ואמורות לייצג רגליים של ילדים. המסר הוא: כשאתה לומד לעשות החייאה אתה מציל יותר מאדם אחד. נראה לי ככה
  • 2.
    ניר 10/11/2014 22:13
    הגב לתגובה זו
    והישג מרגש. והכרה בינלאומית. אם קוראים רק את הציטטות אפשר לחשוב שהספרי לקח עכשיו את המותג אפל וזכה איתו באוסקר. מודעה יזומה למדד, מצויינת יפה וטובה ובואו נתקדם
  • 1.
    יוסי מוזס 10/11/2014 19:33
    הגב לתגובה זו
    אמנם יש משהו פאטתי ברדיפה הילדותית של מנהלי קריאייטיב אחר פרסים ו"הכרה בינלאומית" (במקום לחשוב למשל, איך להגדיל את עסקי הלקוחות או סתם לעזור למדינה להיות טובה יותר), אבל לגופו של קמפיין, הקונספט בצדק זוכה ויזכה להצלחה בתחרויות פרסום בחו"ל. עבודה יפה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.