"לקחנו סיכון ופרסמנו תרגיל במקום מספר טלפון - כדי להראות שאצלנו לא קל"
מנהלת מחלקת שיווק מכללת אפקה להנדסה בתל-אביב, שרון אריאל, היא האורחת שלנו במדור השבועי under 40 באייס. אריאל, נשואה ואם לשלושה, החלה את דרכה במכללת אפקה לפני 3.5 שנים כמנהלת שיווק, ולאחר שנה וחצי קודמה והייתה אחראית על הקמת המחלקה לשיווק ותקשורת, הכוללת את מערך השיווק והאסטרטגיה, פרסום, יח"צ, כנסים, אירועים וארגון בוגרים.
במסגרת תפקידה, היא עובדת עם ספקי פרסום, יחסי ציבור ומדיה חברתית, בתקציב שיווק של 6 מיליון שקלים בשנה. היא אחראית בין השא לקמפיין "קל זה לא יהיה" של המכללה.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
העבודה הקשה של המיתוג בתוך המכללות עצמן ובשיווק במדיה. בשנים האחרונות התחרות בין המוסדות האקדמיים הולכת וגוברת. האוניברסיטאות, בשונה למשה שהיה לפני כמה שנים, נלחמות על המועמדים ויוצאות במסע פרסום נרחב עם מגוון אמצעי מדיה. הן כבר השכילו לדעת ולראות שהמכללות מהוות עליהן איום.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
תקציב הפרסום שיחסית קטן לכמות ההשקעה, החשיבה והתכנון שנדרשים. החלטות התקציב נקבעות שנה מראש ולא חורגים מהן. הדברים החשובים בסופו של דבר הם הנועזות, היצירתיות ולהיות עקביים עם האסטרטגיה של המותג. לא לזגזג למקומות שלא באמת מתקשרים למותג.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
ההחלטה ללכת לעבוד במכללת אפקה, במקום לא מוכר, הייתה בגלל שראיתי את הפוטנציאל שיש בתוכה. אני חושבת שב-4 השנים שאני עובדת במכללה, אפשר ממש לחוש את המהפך שהמכללה עברה. ממכללה לא מוכרת, בעזרת עבודה פנימית וחיצונית הצלחנו למתג את המכללה כמובילה בתחום ההנדסה, הן מבחינת איכות ההוראה הגבוהה, והן מבחינת איכות הסטודנטים. בשנתיים האחרונות ונראה שגם השנה ישנה עלייה, גם בכמות הסטודנטים - עלייה של כ- 20%, ועלייה של 12% באיכות, נתון שהוא כמעט בלתי אפשרי היום בשוק של ההשכלה הגבוהה.
4. מה הרעיון השיווקי שעמד מאחורי הקמפיין "קל זה לא יהיה?"
הרעיון נבנה עם משרד הפרסום פוגל אוגילבי. כמנהלת שיווק של מוסד ללימודי הנדסה, לא היה קל לקחת את ההחלטה של קמפיין "קל זה לא יהיה". לקחנו סיכון ופרסמנו תרגיל במקום מספר טלפון, מתוך כוונה להראות שבמכללת אפקה הסטודנטים שלנו בוחרים במוסד לא בגלל ש"אם זו מכללה, אז הלימודים בה יהיו להם קלים", אלא מתוך ידיעה ונכונות להשקיע ולעבוד קשה. אנחנו לא עושים לסטודנטים או למועמדים שלנו הקלות. סטודנטים באים ללמוד באפקה כי אנו נשקיע וניתן להם את כל הכלים הנכונים והמתאימים להצליח אחר כך בעבודה ובלימודים לתארים מתקדמים.
5. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין רגע כזה, אני מאוד שלמה עם כל החלטה שלקחתי בחיי המקצועיים, מכל תפקיד או מקום למדתי, התפתחתי והתבגרתי ביחד עם מקום העבודה והתפקיד. בן אדם עושה את התפקיד ולא התפקיד את הבן אדם, ולכן כל תפקיד שנכנסתי אליו אם מבחירה או מאילוצים (גרנו 3 שנים בארה"ב), תמיד הצלחתי להעצים ולייצר מעבר להגדרת התפקיד מתוך אהבה ליצירה ועשייה.
6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
במקביל לתואר ראשון בכלכלה וניהול, למדתי גם שמאות מקרקעין. לאחר כמה חודשים בהתמחות ואחרי מספר לא מועט של מבחני לשכה קשים, החלטתי להגשים את החלום האמיתי ולעבוד בפרסום ושיווק.
7. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
מבלה עם המשפחה, החברים, מטיילת בארץ, קוראת ספרים ומשתדלת גם לרוץ לפחות פעמיים בשבוע.
8. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטח היית:
מעצבת פנים, כנראה משהו שקשור ליצירתיות ואסתטיקה שהם מרכיבים חשובים גם בשיווק ומיתוג.
9. מי פתח לך דלת?
את הדלת ראשונה פתחו לי באדלר חומסקי, שהיה סוג של בית עבורי. 3 שנים של עבודה קשה משולבת בהנאה ואהבה גדולה למשרד, לתחום וללקוח.
וכמובן שגם מכללת אפקה, שראתה את היכולות והאמינה בי מהרגע הראשון. זה לא מובן מאליו לקחת מנהל שיווק ללא ניסיון, ותוך זמן קצר לתת לו לבנות מחלקה ולהוביל אותה להישגים. אני מאוד מוקירה למכללה על כך.
10. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לא לקחת שום דבר כמובן מאילו, תמיד לנסות לשפר ולייעל, להראות שאפשר להעז, לשנות ולעשות דברים גדולים, ואף אם צריך אז לקחת סיכונים, לחקור ולנסות לחזות את העתיד - על מנת להיות שם לפני כולם, אם זה בבחירת הקונספט ועד בחירת המדיה. העבודה במכללה אפקה, סביב מהנדסים, עוזרת לחשוב בצורה חדשנית, להגיע לכיוונים יצירתיים ופותחת את המחשבה באופן כללי. חדשנות ויצירתיות הם מרכיבים חשובים מאוד בהנדסה כמו בשיווק, ההתממשקות שלהם היא טבעית ומאתגרת.
בנוסף, 2 תכונות שמאוד חשובות לי: אמינות ומקצועיות מבחינתי, לצערי יהיה מאוד קשה לספק או עובד שהפר את הכללים האלו, לחזור למגרש. אצטט את שלמה ארצי משיר שאני מאד מזדהה איתו - "אדם צריך שתהיה לו מילה, קצת מקום בעולם... כדי לתת ולקחת ולא לפחד מהפחד".
11. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
הפרדוקס בין כמות הסטודנטים הפוטנציאליים. מחקרים מראים כי כמות הסטודנטים שעתידים להתחיל לימודים לקראת תואר ראשון היא קבועה או קטנה לאורך השנים. בנוסף לנתון זה, בכל שנה נכנסים מתחרים חדשים לשוק, אך היעדים של המכללה משנה לשנה רק הולכים וגדלים. בינתיים, כנגד כל הסיכויים, אנחנו מצליחים לעמוד ביעדים, ובשנה שעברה אף עברנו אותם. בכל שנה האתגר נעשה קשה יותר ויותר, מה שמעודד אותנו להתפתח, להעז ולהצטיין.
12. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
כחלק מהתפקיד שלי, אני נושאת 2 כובעים מרכזיים: אחראית על אסטרטגיה, פרסום ושיווק המכללה שבה אנו דוגלים בהרמת איכות ההוראה, איכות הסטודנטים ושביעות רצון ושירות, ומנגד אני גם אחראית על מחלקת המכירות, שיעדי המכירות שלה והדחף שלהם לרשום מועמדים, לא תמיד עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה של הגדלת איכות הסטודנטים.
13. פרגני למתחרים
המרכז הבינתחומי בהרצליה השכיל לעבוד בצורה חכמה מההתחלה, ובנה אסטרטגיה של מוסד איכותי, בעוד שרוב המתחרים התרכזו בקמפיינים נקודתיים של הבאת מועמדים לימים פתוחים, ללא חשיבה רחבה של מיצוב ומיתוג לטווח ארוך. רק בשנה שנתיים האחרונות, מוסדות אקדמיים הבינו זאת, אבל אנחנו סוחבים על הגב שלנו גם את האסטרטגיות הישנות - וייקח עוד זמן עד שנשתחרר מהן, אם בכלל.
14. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
"קל זה לא יהיה", הן מבחינת הצבת אתגרים בפני הצוות והמכללה והן מול הספקים.
- 18.פרסום-יחצנות איזה פאטתיות מה תגידי שעשית בחים (ל"ת)מקצוע פאטתי 10/06/2013 13:41הגב לתגובה זו
- 17.בשביל מה 3 ילדים? (ל"ת)שני 03/06/2013 20:05הגב לתגובה זו
- 16.23 משרדים עבדו שעות 27/05/2013 11:30הגב לתגובה זולא יפה!
- 15.אנדר רייט שלה זה... 27/05/2013 09:58הגב לתגובה זואם את כזו מקצועית ומבינה בשיווק, אל תתני ל-23!!!!! משרדים לעבוד בחינם. חוסר מקצועיות משווע. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000681707
- מתברר שאת מנצלת את משרדי הפרסום ועובדיהם (ל"ת)עלק מקצועית 10/06/2013 10:42הגב לתגובה זו
- 14.שירה 27/05/2013 01:47הגב לתגובה זוכמה עצוב שקשה לחבורת קנאים קטנים וממורמרים לפרגן לבחורה צעירה ומוכשרת
- 13.מרי 26/05/2013 22:56הגב לתגובה זובחורה מיקצועית ופרפקציוניסטית .אך גם יודעת לפרגן לעובדים שלה ... כל הכבוד לה איך שהיא התקדמה וקידמה את המכללה הזאת
- 12.אבאד 26/05/2013 22:49הגב לתגובה זוכספק שניפגש איתה , בחורה רצינית מקצוענית וחכמה בצורה יוצאת דופן כל הכבוד לה על מה שהיא עושה שם
- 11.נעמי 26/05/2013 19:51הגב לתגובה זוגאים בך מאוד שרון. ממש מרשים!
- 10.אחד הקמפיינים המפגרים שראיתי. עליי זה לא עבד. (ל"ת)אני 26/05/2013 18:05הגב לתגובה זו
- 9.יריב 26/05/2013 17:56הגב לתגובה זוכמה קמפיינים הילדה הזו ניהלה? מה הולך כאן? 'לקחנו סיכון ופרסמנו תרגיל'. זה סיכון?
- 8.נטע 26/05/2013 17:36הגב לתגובה זושירקוד לפניכם. מבריק, זה לא!
- 7.תמר 26/05/2013 17:13הגב לתגובה זובאמת מכללה יוצאת דופן בין יתר המכללות
- 6.בועז 26/05/2013 17:12הגב לתגובה זוראיון מדוד וחשוב
- 5.רווית 26/05/2013 17:08הגב לתגובה זוכל הכבוד שרון!
- 4.שי ק. 26/05/2013 15:18הגב לתגובה זו"...ממכללה בינונית שהסטודנטים בה ** בעיקר דוברי רוסית**, בעזרת עבודה פנימית וחיצונית הצלחנו למתג את המכללה כמובילה בתחום ההנדסה, הן מבחינת איכות ההוראה הגבוהה, והן מבחינת **איכות הסטודנטים** ..." המסר השיווקי פה הוא: סטודנטים רוסיים הם בינוניים וההבדל בין מה המסר המשווק לבין מה שהיא ניסתה לשווק בפועל מעידים על רמתה המקצועית. ואגב, התרגיל, מאד קל. חזקות לומדים ביסודי...
- 3.מקצוענית בתחומה! (ל"ת)אמנון 26/05/2013 15:10הגב לתגובה זו
- 2.עדן 26/05/2013 15:07הגב לתגובה זועבודהטובה עושים שם, בטח בכל הנוגע לקמפיין זה. לגבי תקציב של 6 מיליון לשיווק, אני לא בטוחה שיש להם תקציב כזה גבוה
- 1.עוד טיפשה קטנה ... (ל"ת)26/05/2013 13:52הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
