"בחיים שלי לא פונקתי בביקורת טובה. עם 'הפיג'מות' זה השתנה רק בעונה השישית"
הילדים שלכם יכולים להיות מרוצים. הקומדיה המצליחה והמוצלחת 'פיג'מות' חוזרת לעונה שמינית בערוץ הילדים, החל מיום ראשון הקרוב, ורק שתירגעו - העונה התשיעית כבר בדרך, עשור מאז עלתה לאוויר לראשונה.
רובי דואניס, הבמאי, התסריטאי ואחד מיוצריה, מריץ במקביל בזכיינית ערוץ 2 'קשת' את הסדרה מפציצת הרייטינג שמעצבנת את המבקרים - 'סברי מרנן', אותה כתב וביים. אבל עכשיו הוא עסוק בבימוי 'השמינייה', עוד להיט מבית היוצר של ערוץ הילדים.
השבוע התפנה דואניס לדבר על טמירה ירדני ו'טדי הפקות' שנתנו לו את ההזדמנות להפוך משחקן לתסריטאי ובמאי, על מה השתנה בטלוויזיה ב-20 השנים שעברו מימי 'הקומדי סטור' העליזים, ועל חכמת המבקרים.
-איך אתה מסביר את הצלחת 'הפיג'מות' כל כך הרבה שנים?
לא יודע. צופי העונה הראשונה כבר אחרי צבא. לא הייתה סדרה כזאת מבחינת כמות פרקים, צילמנו בסך הכל 223 פרקים! זאת סידרה שמודעת לכך שהיא סדרת טלוויזיה והדמויות יודעות שהן בתכנית טלוויזיה, יש המון בדיחות פנימיות. 'הפיג'מות' יודעים כבר בפרק הראשון שהם בתכנית טלוויזיה והם מדברים לקהל בבית. אין קיר רביעי. יש פה המון רבדים והמציאות גם משתלבת. ל"ימית" בסדרה, כמו בחיים, יש באמת תואר שני בפסיכולוגיה קליני. היא סיימה את התואר ועכשיו אחרי העונה, היא הגישה את התיזה. והבת של גרי אחרי הצבא כמו השחקנית שמגלמת אותה. כולנו איבדנו שערות בעשור הזה. אנחנו עושים פה משהו שמצחיק אותנו.
-מה חדש בעונה החדשה?
לקובי (פרג') תהיה דמות חדשה במסגרת פיצול האישיות שלו. שון גילטמן יופיע בתפקיד 3 ילדיו של גרי, שייקה, פולי וגברי. ובפרק 200 סוף סוף יראו מי זאת שיפרה, אשתו הבלתי נראית של גרי מנדלבאום (יניב פולישוק).
-מי מגלמת אותה?
זה סוד.
-זה אחרת לכתוב סדרה לערוץ הילדים וסדרה לכל המשפחה?
זה לא אותו סוג ספורט. כמו כדורעף וכדור יד. בשניהם יש כדור, אבל לא זה אותו ספורט.
-איך זה לעבוד ב'טדי הפקות'?
אני לא יודע משהו אחר. אני עובד ב'טדי' משנת 1993, 20 שנה. בהתחלה 'קומדי סטור סטייג'', מ-1994 'קומדי סטור' בטלוויזיה, ב-1997 הסדרה 'שמש' שאני חתום עליה כיוצר, תסריטאי ראשי, ומעונה שלישית גם במאי, עם יואב צפיר. ב-2010 היו לסדרה 300 אלף צפיות.
אם לא היה 'טדי', לא הייתי תסריטאי ולא הייתי במאי. התחלתי כשחקן תיאטרון בהכשרתי, שיחקתי בתאטרון החאן ואז ב'קומדי סטור'. צביקה (הדר, נ"ת) וכולנו חתומים על הכתיבה ב'קומדי', אבל הרוב נכתב על ידי אסף אשתר ועל ידי, וכשצביקה רצה סיטקום לערוץ 2, הוא ביקש מאסף וממני לכתוב. לימים הפכתי להיות התסריטאי הראשי. יואב צפיר פמפם שהוא ייתן לי לביים, ויצא שהתגלחתי על התפקיד הזה בערוץ 2. הפרק שביימתי ב'שמש' מצא חן בעייני 'קשת' והתחלתי לביים קבוע ב'שמש' מהעונה השישית. ואז הגיעו 'הפיג'מות' וסידרת הספין 'מנדלבאום בלש פרטי'. אני עובד ברצף - תודה לאל ולטמירה - 20 שנה. אני עובד ואנשים נהנים לראות.
לקראת העונה ה-8 של 'הפיג'מות'
-מה השתנה ב-20 שנה בטלוויזיה?
קצב. הצופים רגילים לקבל הרבה יותר נתונים בפחות זמן. אתה צריך לכתוב הרבה יותר בדיחות לתוך עמוד של תסריט.
-ובמהלך השנים האלה הביקורת לא פינקה אותך?
הביקורות על 'קומדי סטור' היו "אם זה יחזיק מעמד שבועיים, אוכל את הכובע" שכתב מאיר שניצר (המבקר של 'מעריב', נ"ת). 3 פרקים ראשונים של 'שמש' חולקו למבקרים לפני השידור, ויום לפני השידור הראשון - לא אחרי - הייתה הכותרת של הביקורת ב'ידיעות' "אל תראו היום בערב!". בחיים שלי לא פונקתי בביקורת טובה. 'הפיג'מות' לא קיבלה ביקורת טובה עד העונה השישית כשזה הפך לתופעה. על 'סברי מרנן' נכתב ב'ידיעות האחרונות' שזה "פשע נגד האנושות". על אסד שטובח בבני עמו, לא נאמר דבר כזה.
-אבל הקהל אוהב
ב'קשת' מרוצים עד אימה. תקציבה נמוך יחסית לסדרת כמו 'רמזור' והיא מספקת רייטינג גבוה. הביקורת נובחת אבל הרייטינג 27.8%. אז אתה אומר שיש חוסר מתאם בין דעת צופינו לבין מה שחושב המבקר שחי באזור שונה מזה של הצופים. כשזה מגיע לטבח עם ופשע נגד האנושות, ואני מוצא את עצמי מואשם בפשעים כמו מילוסביץ'. זה מטופש.
-נעלבת?
לא. זה לא מזיז לי.
-'הקומדי סטור' הייתה תקופה של כוכבות. איך הרגשת עם זה?
הפרסום היה טיפונת אכזרי מידי, יצא מפרופורציה שהתאימו לתכנית מערכונים של 20 דקות, הייתי צריך ללכת עם כובע ומשקפי שמש. אני מבין שהייתי אצל הצופים כל שבוע בסלון - אבל כהלכתי ברחוב וקיבלתי צ'פחות, הרגשתי שזה יותר מידי. היה לי נוח ואני נהנה לעבור לצד השני של המצלמה וגם לכתוב.
-עכשיו שמש משודרת בערוץ הילדים ב-20:00 בערב. זאת סדרה לילדים בעצם?
'שמש' לא נכתב לערוץ הילדים ולא נכתב לילדים. קשה לי עם הבדיחות והמחשופים של אורלי וינרמן, כשאני חושב על ילדים. הסדרה נכתבה לכל המשפחה.
-מה עומד מאחורי 'סברי מרנן'?
אלה החיים שלי. זה מבוסס על החיים שלי ושל אשתי שהיא ממוצא צפון אפריקאי. שישי אחד אנחנו אצל הוריי ובשישי שאחריו - אצל הוריה. אבל אני לא רוצה לדבר על הסדרה הזאת.
-למה? ממה אתה חושש?
זה כמו מלכודת, מתחילים לדבר על משהו אחר ואז מגיעים ל'סברי מרנן' והכתב בא עם אג'נדה ומוביל אליה. לפני איזה שבוע דביר (בנדק, נ"ת) היה צריך לעשות כתבה כדי לקדם הצגה שלו בתיאטרון חיפה, בסוף יצא שכתבו רק על 'סברי ברנן' - "איך אתה משתתף בחרא הזה". אני מכיר טוב את דביר, זה לא הוא. הוא התקשר מיד בהיסטריה ואמר - "לקחו וערכו את מה שאמרתי, חיברו תשובות שיתאימו לדעת הכתב". הוא התנצל, מרן תלם ועד ליניב פולישוק. אין לי כוח לחרטה הזה, כאילו, אוקי, הבנתי שזה לא הבון-טון של יושבי שנקין. עשו לבנדק אמבוש, לא יפה.
-'קשת' או ערוץ הילדים מתערבים לך בתסריט?
לא ב'קשת' ולא בערוץ הילדים, אלא אם כן חושבים שיש משהו שיכול טיפונת לפגוע במישהו ואז אני אנסה להבין מי יכול להיעלב. לא מתערבים בתסריט וזה מוכיח את עצמו. בערוץ 2 זה אפילו מדיד.
-איפה יותר מלחיץ לכתוב - לצופי הפריים טיים או לילדים?
האחריות לכתוב לילדים גדולה יותר כי השפה צריכה להיות נקייה יותר, הקללה הכי חמורה בפיג'מות זה מטומטם, מטונף. בשמש יש מניאק.
-אתה בקשר עם צביקה הדר?
אנחנו עובדים על רעיון חדש, קומדיה לטלוויזיה, ועם כל שאר 'הקומדי סטור' אני בקשר של שיחות דו שנתיות בפסח וראש השנה. אצל אסף אני מתעדכן איך הוגים דברים נכון. הוא היה מורה לעברית.
-מה חשבת על 'כוכב נולד'?
הציעו לי לקחת חלק ב'לא נפסיק לשיר' (ממנה נולדה 'כוכב נולד', נ"ת) ואמרתי ממממ תכנית על שירה בציבור ושעשועון? לא יתפוס... הייתי עסוק בדברים אחרים.
-אתה צופה בריאליטי?
אני לא מחובבי הז'אנר וב'טדי' יודעים. אני לא אוהב ריאליטי - לא 'האח הגדול'. ב'הישרדות' עם איתי שגב (חברו ל'קומדי סטור', נ"ת) לא צפיתי, אני לא קהל היעד.
-לאן הולכת הטלוויזיה? עד מתי יהיה ביקוש לסדרות שאתה כותב?
גם אם נחליף מדיה והמחשב יחליף את הטלוויזיה, אנשים ירצו לראות קומדיה טובה ויוכלו למצוא את מה שאני עושה.
-תהיה עוד עונה ל'סברי מרנן'?
שודרו 10 פרקים מתוך 40 שצולמו, אז כן.
-ול'פיג'מות'?
צילמנו 9 עונות, השמינית מתחילה ביום ראשון. גם 'הפיג'מות' שאלו אם תהיה עוד עונה, ואמרתי להם מה שאני אומר תמיד - "עד שאני לא אגיד אקשן, לא תהיה". אני רב עונתי.
- 8.אביתר חזן 18/11/2013 17:32הגב לתגובה זומתי תיהיה עונה 9 ל"פיג'מות"
- 7.גילטי פלג'ר 06/06/2013 03:37הגב לתגובה זוואשכרה נהנה. סברי מרנן לא מצחיק ...
- 6.מעריץ וותיק 19/05/2013 11:16הגב לתגובה זורובי ,אתה מלך . חתום על כל כך הרבה תוכניות קאלט . הגיע הזמן לאיחוד הקומדי סטור .
- ילד-לך לישון,כבר מאוחר ! (ל"ת)המורה ללשון ~ 19/05/2013 13:30הגב לתגובה זו
- 5.אביונה 19/05/2013 08:01הגב לתגובה זוסדרת הפורנו - זבל הראשונה בטלביזיה ועוד בעברית.... סליחה
- 4.אלעד 18/05/2013 11:48הגב לתגובה זוכל הכבוד לו. נכון, לפעמים הוא עושה טראש, אבל הוא יודע לעשות את זה
- 3.ממש מבין 17/05/2013 13:07הגב לתגובה זוהבון טון ידידי הוא להצדיק זבל מושלם על ידי העלבות והתעלמות כביכול מעולם לא נוצר פריים בעל ערך שתוכל לעמוד מאחוריו ולהיות גאה בו והדרך להצדיק את זה היא לתקוף את המבקרים עצוב
- 2.ג'ון סנואו 17/05/2013 12:09הגב לתגובה זוזה להפוך צופים למטומטמים על ידי אספקת הומור דלוח ונמוך ומיושן. אין ספק שדואניס הוא רעה חולה בטלוויזיה ועדיף שהיה עובד במשהו אחר רחוק מהציבור. הוא לא אסד אבל הוא רוצח תאי מוח
- וויט 18/05/2013 13:29הגב לתגובה זוהזפזופ והצפייה המקרית בתוכנית מונעת ממך להמציא תרופה לאיידס/לסרטן? במקרה הטוב אתה איזה איש קראייטיב "עלאק" ממורמר אנשים כמוך פשוט מחליאים אותי. ודא גם אני לא רואה את התוכנית אבל רבאק איזה פה פתחת...
- 1.גילי 17/05/2013 11:38הגב לתגובה זו20 שנה אחרי וזה נראה כאילו היה אתמול. יאוחדו הקומדי לאלתר
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
