ניתוח קמפיין

הפרסומת של 'אפריל' - הרגו שם פרה קדושה שכבר שחוטה מזמן

אסטרטגית המיתוג עטרה בילר, חושבת שהנסיון של אפריל מעניין ומגרה אך בסרטון החדש יש כשל, "הסרט היה צריך להרוג קלישאה שקשורה ליופי בלבד"
עטרה בילר | (3)

בהמשך לסרט הקודם של אפריל בו מצוירת האשה כנמרה ש'צדה' את האוכל שלה, משוחררת מתסביכים אנורקטיים, בסרט הנוכחי של אפריל עושה הגיבורה היפה אקט נוסף של שחרור האישה. היא נכנסת לאוטובוס שבו הנשים יושבות מאחור והגברים מקדימה, ובתנועה מתריסה מחליטה להתיישב דווקא בעזרת הגברים.

תהיי גאה להיות אישה מציע לנו הסרטון והסיסמא "אפריל מבינים יופי" מסכמת את הקליפ. האסטרטגיה של אפריל לוקחת בעלות על יותר מאשר טריטוריית היופי החיצוני המאופר והמבושם. אפריל מתבסס על התובנה שאנו עושים דברים עם סיבה עמוקה. "להראות יפה" זו סיבה לא מספיק מעניינת. לכן, הניסיון של אפריל להבין מה מניע את האישה ומה עוצר אותה מלהיות מי שהיא - הוא ניסיון מעניין ומגרה.

אבל, האסטרטגיה הזו מחייבת ומאתגרת וחייבת לעמוד ברף מסוים שתמיד יפתיע אותנו מכיוון אחר. למשל - לראות דוגמנית יפה לופתת עוגה או סטייק ומתנפלת עליו בתאווה - זה מפתיע ומטלטל.

לעומת זאת, בסרטון האחרון יש כשל מסוים. הורדת ווליום במקום שבו צריך להגביר אותו. נכון, כולנו נחשפנו לסוגיה של הדרת נשים. זה אקטואלי ומלבה יצרים. אבל רוב צופי הסרט הם אלה שלא סובלים אישית מהדרת נשים, בוודאי שלא באוטובוס. לא הנשים מודרות ולא הגברים מדירים. עבור מרביתנו, ישיבה בסביבת גברים באוטובוס זה אקט שגרתי שאינו מבטא נועזות או פמיניזם, שהחברה הלא חרדית לא תהסס לבצע.

אסתי גינזבורג בסרטון החדש של אפריל

נכון, יש משהו בסרט שמזכיר את הסרט האלמותי של אפל '1984' שבו גיבורה מנפצת את מסך האח הגדול ומעירה שורות עגומות של אנשים אפורים שהקריבו את החופש שלהם לטובת שלטון הדיכוי. גם פה יש גיבורה שאינה מקבלת את כללי הדיכוי והאפליה אבל הנושא של הדרת נשים באוטובוס בעיני הוא בחירה שגויה ולא מטלטלת.

אם כבר להרוג פרה קדושה, מחויבות שלקח על עצמו אפריל בעונה הקודמת, אז לפחות פרה שהיא באמת קדושה לרובנו ולא כזו שרובנו כבר שחטנו אותה מזמן. החיפוש צריך להיות במקומות שהקונצנזוס חונק את האישה ומכניס אותה למסגרת שלא נוח לה בה - סטיגמות שהן אוניברסאליות. בעיני, הסרט הבא של אפריל, כדי לנצח את הסרט הקודם, היה צריך להרוג עוד קלישאה שקשורה ליופי וליופי בלבד. למשל - הקלישאה שאישה יפה רק כשהיא מאופרת או מושכת רק כשהיא מתבשמת. יריית הפתיחה של אפריל לא הייתה "בואו נדבר על גבורה נשית באשר היא". יריית הפתיחה הייתה להעיז להתגרות בקרקע עליה עומדת תעשיית היופי עצמה.

בדומה לDove, שהוזכר בטור על הקליפ הקודם, שמתריס נגד תעשיית היופי שמוכרת לנו שקרים ומשחיתה לבנות את הילדות, אפריל פתחה דלת להראות לנו כמה יפה אפשר להיות בלי להשתמש במוצרים שהם מתפרנסים מהם. והאתגר האמיתי הוא להשאיר אותה פתוחה ולא להיבהל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מירב מיכאלי 25/03/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    אדלר משרד של שוביניסטים שמנסה לעשות עצמה נשית. שקרנים, לא מאמינה לכם!
  • 1.
    אסתי 25/03/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    אדלר מסים לעשות אופנה ולא באמת הולך להם
  • גולדי 28/03/2012 07:43
    הגב לתגובה זו
    את צודקת לגמרי, מבלי שהתמקדתי בפרטים של הפרסומת, אפילו לא עלה בדעתי שהנושא כאן הוא הדרת נשים באוטובוס, נושא שרחוק מאיתנו לחלוטין.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.