ניתוח קמפיין

קסטרו היא קץ הבנאליה? המיקוד אמיץ והתובנה ברורה

אסטרטגית המיתוג עטרה בילר, מזהה בקסטרו חזרה למקורות. "הפרסומת בולטת על רקע מותגי האופנה האחרים שמזמן לא מדברים באופן קונקרטי"
עטרה בילר | (5)

לפעמים התובנה הצרכנית כל כך ברורה שאתה שואל את עצמך איך לא חשבו על זה קודם. התובנה שקשורה לכך שאנו מרגישים מאד לא נוח כשאנחנו לא לבושים כמו שצריך משותפת לרובנו. זה קורה כשאנו לא לבושים בהתאם לציפיות שלנו מעצמינו ובעיקר בהתאם למצב מסוים. זה גורם לנו להרגיש מגוחכים, גמלוניים וחסרי בטחון. במלים אחרות - עירומים.

קסטרו בלאק יצרה נישה שהייתה חסרה בישראל. לבוש מחויט ואלגנטי אבל כזה שלא עושה מעצמו עניין. כקו אופנה עצמאי זה קצת חסר בלקסיקון הישראלי. הישראלים אוהבים להתלבש בסטייל אבל מושג הסטייל נתון לפרשנויות רבות ולקווי עיצוב כאלה ואחרים. מותג שמציע אלגנטיות יומיומית נקיית - קו - חסר בישראל, ולכן היוזמה ברוכה.

הפרסומת, בה רואים אישה עירומה נכנסת למעלית או גבר עירום נכנס לבר, מתלבשת באופן מדויק על הפסיכולוגיה של מי שמרגיש underdressed. בכל קליפ "מלביש" קסטרו בלאק את העירומים בבגדים מחויטים, בעלי אמירה חדש. מיקוד אמיץ פירושו גם הקרבה. אנחנו ישר מבינים שבקסטרו בלאק אין הכל. אבל יש בגדים עסקיים, שהופכים אותך מעירום ללבוש, ממגמגם למהוקצע, מאאוטסיידר לבעל נוכחות מרכזית.

קסטרו בלאק - הגבר העירום

המותג קסטרו עבר דרך ארוכה, חלקה מובילה וחלקה מתברברת. בעולם שכולו דיבר על קולקציות, היה נכון, בזמנו, להגיע עם בשורה פורצת דרך שמדברת על state of mind צרכני. קסטרו ייצגה הרבה דברים מלבד את הדבר הקונקרטי הזה שקוראים לו בגד. קסטרו היה האישה שלא נותרה חייבת ושהייתה יכולה להרשות לעצמה הכול, קסטרו היה סיפורים מהמלתחה, קנאה ואהבה, צמר ופרחים. לאחרונה דיברה קסטרו על 'האנשים של העיר' ועל כך שעלינו לצאת בעקבות החלומות שלנו, ולרחף בשחקים.

אמנם מדובר בקסטרו בלאק ולא קסטרו הכללי, אבל אולי זה מבשר את קץ הבנאליה, ואת החזרה למקורות הרלוונטיים. דווקא הפרסומת שאומרת דבר כל כך פשוט ועתיק יומין לגבי תפקידו של הבגד בחיינו בולטת על רקע מותגי היופי והאופנה האחרים שמזמן כבר לא מדברים באופן קונקרטי על המוצר ונותנים לו תפקיד משני בנאראטיב.

קסטרו בלאק - האשה העירומה

ואגב, הדיון הפסיאודו חינוכי בנושא העירום של השחקנים אינו רלוונטי בעיני. כאשר עירום הוא הנושא ולא התעתוע - אין שום סיבה שלא להשתמש בו במיוחד לאור העובדה שמדובר בעירום מפוקסל, ובז'אנר קולנועי מוכר בו העירום אף פעם לא מלא ורק הדמיון האנושי משלים את החסר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זה היה הרבה לפני הלידה מותק (ל"ת)
    גל גדות 20/03/2012 09:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחת הפרסומות הכי יפות (ל"ת)
    נועה 19/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרסומת מדהימה ביופייה (ל"ת)
    ריקי 19/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    18/03/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    הניתוח של עטרה מזכיר לי את שיעורי ספרות בתיכון, כשעל כל קשקוש היו עורמים משמעויות בלי סוף, ומנתחים, ומנתחים ומנתחים... אם מדובר על תחושת חוסר הנוחות שעטרה מתייחסת אליה - מדוע לא רואים על פניהם של הדוגמנים הערומים שמץ מאי הנוחות הזו? ועל בסיס מה בדיוק מגיעה האמירה שאין בישראל חברת אופמה שמספקת קו קלאסי, מחויט, ועם זו יומיומי, שלאעושה עניין מעצמו? האם ברנואר, זארה, H&M, לוצ'י, הנויגמן, דן קסידי, דפנה לוינסון, ואפילו קסטרו שלפני קו ה"בלאק" אין ערב רב של אופציות לבוש הגיוניות שמתאימות באותה מידה גם ליום עבטדה במשרד הישראלי הממוצע, וגם לדרינק או סרט אחרי העבודה? עם כל הכבוד לראובני פרידן, ודווקא יש הרבה מאד כבוד, דעתי היא שבסרט הזה הם מה-זה פספסו... והזדרזו מדי לקפוץ על האלטרנטיבה הקלה מדי - כי בחיי שחיפשתי, אבל לא מצאתי תובנה מעמיקה הרבה יותר מהתובנה האנושית הבסיסית הבאה - כולנו רוצות לראות את גל גדות בעירום מלא יומיים אחרי הלידה...
  • מיקי 19/03/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    תכלס. גם אני פספסתי את תובנת האנדרדרסט. אם כבר התובנה שעוברת היא שהבגדים של קסטרו זה אחלה אבל זה קצת חיוור לעומת עירום איכותי...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.