ניתוח קמפיין

קסטרו היא קץ הבנאליה? המיקוד אמיץ והתובנה ברורה

אסטרטגית המיתוג עטרה בילר, מזהה בקסטרו חזרה למקורות. "הפרסומת בולטת על רקע מותגי האופנה האחרים שמזמן לא מדברים באופן קונקרטי"
עטרה בילר | (5)

לפעמים התובנה הצרכנית כל כך ברורה שאתה שואל את עצמך איך לא חשבו על זה קודם. התובנה שקשורה לכך שאנו מרגישים מאד לא נוח כשאנחנו לא לבושים כמו שצריך משותפת לרובנו. זה קורה כשאנו לא לבושים בהתאם לציפיות שלנו מעצמינו ובעיקר בהתאם למצב מסוים. זה גורם לנו להרגיש מגוחכים, גמלוניים וחסרי בטחון. במלים אחרות - עירומים.

קסטרו בלאק יצרה נישה שהייתה חסרה בישראל. לבוש מחויט ואלגנטי אבל כזה שלא עושה מעצמו עניין. כקו אופנה עצמאי זה קצת חסר בלקסיקון הישראלי. הישראלים אוהבים להתלבש בסטייל אבל מושג הסטייל נתון לפרשנויות רבות ולקווי עיצוב כאלה ואחרים. מותג שמציע אלגנטיות יומיומית נקיית - קו - חסר בישראל, ולכן היוזמה ברוכה.

הפרסומת, בה רואים אישה עירומה נכנסת למעלית או גבר עירום נכנס לבר, מתלבשת באופן מדויק על הפסיכולוגיה של מי שמרגיש underdressed. בכל קליפ "מלביש" קסטרו בלאק את העירומים בבגדים מחויטים, בעלי אמירה חדש. מיקוד אמיץ פירושו גם הקרבה. אנחנו ישר מבינים שבקסטרו בלאק אין הכל. אבל יש בגדים עסקיים, שהופכים אותך מעירום ללבוש, ממגמגם למהוקצע, מאאוטסיידר לבעל נוכחות מרכזית.

קסטרו בלאק - הגבר העירום

המותג קסטרו עבר דרך ארוכה, חלקה מובילה וחלקה מתברברת. בעולם שכולו דיבר על קולקציות, היה נכון, בזמנו, להגיע עם בשורה פורצת דרך שמדברת על state of mind צרכני. קסטרו ייצגה הרבה דברים מלבד את הדבר הקונקרטי הזה שקוראים לו בגד. קסטרו היה האישה שלא נותרה חייבת ושהייתה יכולה להרשות לעצמה הכול, קסטרו היה סיפורים מהמלתחה, קנאה ואהבה, צמר ופרחים. לאחרונה דיברה קסטרו על 'האנשים של העיר' ועל כך שעלינו לצאת בעקבות החלומות שלנו, ולרחף בשחקים.

אמנם מדובר בקסטרו בלאק ולא קסטרו הכללי, אבל אולי זה מבשר את קץ הבנאליה, ואת החזרה למקורות הרלוונטיים. דווקא הפרסומת שאומרת דבר כל כך פשוט ועתיק יומין לגבי תפקידו של הבגד בחיינו בולטת על רקע מותגי היופי והאופנה האחרים שמזמן כבר לא מדברים באופן קונקרטי על המוצר ונותנים לו תפקיד משני בנאראטיב.

קסטרו בלאק - האשה העירומה

ואגב, הדיון הפסיאודו חינוכי בנושא העירום של השחקנים אינו רלוונטי בעיני. כאשר עירום הוא הנושא ולא התעתוע - אין שום סיבה שלא להשתמש בו במיוחד לאור העובדה שמדובר בעירום מפוקסל, ובז'אנר קולנועי מוכר בו העירום אף פעם לא מלא ורק הדמיון האנושי משלים את החסר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זה היה הרבה לפני הלידה מותק (ל"ת)
    גל גדות 20/03/2012 09:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחת הפרסומות הכי יפות (ל"ת)
    נועה 19/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרסומת מדהימה ביופייה (ל"ת)
    ריקי 19/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    18/03/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    הניתוח של עטרה מזכיר לי את שיעורי ספרות בתיכון, כשעל כל קשקוש היו עורמים משמעויות בלי סוף, ומנתחים, ומנתחים ומנתחים... אם מדובר על תחושת חוסר הנוחות שעטרה מתייחסת אליה - מדוע לא רואים על פניהם של הדוגמנים הערומים שמץ מאי הנוחות הזו? ועל בסיס מה בדיוק מגיעה האמירה שאין בישראל חברת אופמה שמספקת קו קלאסי, מחויט, ועם זו יומיומי, שלאעושה עניין מעצמו? האם ברנואר, זארה, H&M, לוצ'י, הנויגמן, דן קסידי, דפנה לוינסון, ואפילו קסטרו שלפני קו ה"בלאק" אין ערב רב של אופציות לבוש הגיוניות שמתאימות באותה מידה גם ליום עבטדה במשרד הישראלי הממוצע, וגם לדרינק או סרט אחרי העבודה? עם כל הכבוד לראובני פרידן, ודווקא יש הרבה מאד כבוד, דעתי היא שבסרט הזה הם מה-זה פספסו... והזדרזו מדי לקפוץ על האלטרנטיבה הקלה מדי - כי בחיי שחיפשתי, אבל לא מצאתי תובנה מעמיקה הרבה יותר מהתובנה האנושית הבסיסית הבאה - כולנו רוצות לראות את גל גדות בעירום מלא יומיים אחרי הלידה...
  • מיקי 19/03/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    תכלס. גם אני פספסתי את תובנת האנדרדרסט. אם כבר התובנה שעוברת היא שהבגדים של קסטרו זה אחלה אבל זה קצת חיוור לעומת עירום איכותי...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.