במבה עם דן חסכן זה אולי חיבור גאוני, אבל 99% פוליטיקה
נכון. זו התקופה והאילוץ. וזו אסם שמוגדרת כאחת הענקיות, והיה רגע מפחיד בקיץ 2011 שאוטוטו מחאת הקוטג' עמדה להקיש בברוטליות גם על שעריה של זו, והאיום טרם חלף.
אז כדי להגיד כמה מלים טובות: האקט של חיבור במבה לדן חסכן הוא מהלך גאוני שיש בו 99% פוליטיקה ואולי 1% שאריות של המותג במבה. למה פוליטיקה? כי זו דרך שנונה לחבר את חברת אסם לערך החסכנות והצדק החברתי. המהלך הוא מהלך טקטי המחבר שתי דמויות שילדים אוהבים בהקשר של חינוך לחיסכון. מחד - דן חסכן שיודע לעשות פעולה אחת ויחידה: לחסוך. מאידך - במבה שילדים אוהבים לבזבז עליה כסף, לאכול אותה בלי לדפוק חשבון ובעיקר ליהנות ממנה.
המפגש מגשים מטרה חינוכית - ללמד את התינוק של במבה לחסוך, ולהפגיש את החטיף הגרגרני עם עובדות הכלכלה של החיים וערכי המוסר - באריזת חסכון של 200 גרם.. מה שבטוח זה שהאקט לא יכול שלא להחניף להורים, מורים ובעיקר למובילי מחאה חברתית. ומה בינו לבין מלאכת מיתוג? מעט מאד.
התינוק של במבה נולד כדי להקצין את הילדותיות של החטיף ולהפוך אותו מחטיף של תינוקות שאפילו חיילים אוהבים - למותג שמסמל את הילדותיות שבכל אחד מאיתנו.
התינוק בראשית ימיו הצהיר "לא נותן ולא מכבד כי אין, אין, אין תחליף!". ולכן במבה, על פי האידיאולוגיה התינוקית, היא קלף שצריך להחזיק קרוב לחזה. האגואיזם התינוקי יצר סימפטיה מיידית כי אין, אין, אין תחליף לאוטנטיות.
מאז ועד היום אבדה לו ילדותו הנאיבית של התינוק, והוא מגויס תכופות לעבודות חינוכיות. למעשה, ילדותו התמימה נקטפה לטובת משימות ממלכתיות.
במקרה הנוכחי הוא מלמד אותנו, במקום לתת דרור ליצרינו - לחסוך. הוא עושה את זה בשיתוף פעולה עם הגמד הזקן שכל מה שהוא יודע לעשות זה לדאוג לעתיד ולהזכיר למבוגרים שבינינו את הצניעות הקסומה עליה נאלצנו לגדול.
במקרה הנוכחי במבה תורם לדן חסכן יותר מאשר דן תורם לבמבה. כשגזי קפלן יצא בהצהרה, בשיא המחאה החברתית, כי הוא עצמו מרוויח שכר גבוה מדי לטעמו וכי הוא מקווה שאפשר יהיה להוביל מהלך צמצום שכר הבכירים באסם, הרגשתי הערצה לאיש, למשנתו ולגישתו הבלתי אמצעית. אולם לאנוס מותגים למשימות כאלו הינו אקט שגוי.
אגב, יש הרבה דרגות חופש כיצד בכל זאת לפתור את שיתוף הפעולה הזה בין אסם לבנק הפועלים. למשל, במקום שהדיאלוג בין שני הקאראקטרז יהיה שטוח ופופוליסטי, כזה שרוצה כל כך לכבד את הזולת בבמבה, אפשר היה להשאיר את התפקיד של התינוק אגואיסטי, וכנגד זה להביא את חכמתו הזקנה ולמודת החיים של דן חסכן. מפגש בין אגואיסט לאלטרואיסט הינו מפגש קומי שיכול להיות מתועל לתסריט קריאטיבי מגרה ומעורר גם חיוך וגם הזדהות אמיתית. אחד שחושב רק על עכשיו ולא רוצה לכבד, ואחד שחושב רק על מחר זה פוטנציאל תיאטרלי המוחטא בגדול בקליפ הנוכחי.
- 3.יואל 30/01/2012 13:32הגב לתגובה זובפרטים. זו לא הפוזיציה של דן ובטח לא הפוזיציה של הילד.
- 2.עטרה את חופרת וחופרת וחופרת - לא מבינים אותך (ל"ת)ג 29/01/2012 13:56הגב לתגובה זו
- 1.מכיר היטב את 2 29/01/2012 11:22הגב לתגובה זוגרוע שיכלו לבחור. צודקת לגבי הפוליטיקה כי רק שזה 100% !!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
