במבה עם דן חסכן זה אולי חיבור גאוני, אבל 99% פוליטיקה
נכון. זו התקופה והאילוץ. וזו אסם שמוגדרת כאחת הענקיות, והיה רגע מפחיד בקיץ 2011 שאוטוטו מחאת הקוטג' עמדה להקיש בברוטליות גם על שעריה של זו, והאיום טרם חלף.
אז כדי להגיד כמה מלים טובות: האקט של חיבור במבה לדן חסכן הוא מהלך גאוני שיש בו 99% פוליטיקה ואולי 1% שאריות של המותג במבה. למה פוליטיקה? כי זו דרך שנונה לחבר את חברת אסם לערך החסכנות והצדק החברתי. המהלך הוא מהלך טקטי המחבר שתי דמויות שילדים אוהבים בהקשר של חינוך לחיסכון. מחד - דן חסכן שיודע לעשות פעולה אחת ויחידה: לחסוך. מאידך - במבה שילדים אוהבים לבזבז עליה כסף, לאכול אותה בלי לדפוק חשבון ובעיקר ליהנות ממנה.
המפגש מגשים מטרה חינוכית - ללמד את התינוק של במבה לחסוך, ולהפגיש את החטיף הגרגרני עם עובדות הכלכלה של החיים וערכי המוסר - באריזת חסכון של 200 גרם.. מה שבטוח זה שהאקט לא יכול שלא להחניף להורים, מורים ובעיקר למובילי מחאה חברתית. ומה בינו לבין מלאכת מיתוג? מעט מאד.
התינוק של במבה נולד כדי להקצין את הילדותיות של החטיף ולהפוך אותו מחטיף של תינוקות שאפילו חיילים אוהבים - למותג שמסמל את הילדותיות שבכל אחד מאיתנו.
התינוק בראשית ימיו הצהיר "לא נותן ולא מכבד כי אין, אין, אין תחליף!". ולכן במבה, על פי האידיאולוגיה התינוקית, היא קלף שצריך להחזיק קרוב לחזה. האגואיזם התינוקי יצר סימפטיה מיידית כי אין, אין, אין תחליף לאוטנטיות.
מאז ועד היום אבדה לו ילדותו הנאיבית של התינוק, והוא מגויס תכופות לעבודות חינוכיות. למעשה, ילדותו התמימה נקטפה לטובת משימות ממלכתיות.
במקרה הנוכחי הוא מלמד אותנו, במקום לתת דרור ליצרינו - לחסוך. הוא עושה את זה בשיתוף פעולה עם הגמד הזקן שכל מה שהוא יודע לעשות זה לדאוג לעתיד ולהזכיר למבוגרים שבינינו את הצניעות הקסומה עליה נאלצנו לגדול.
במקרה הנוכחי במבה תורם לדן חסכן יותר מאשר דן תורם לבמבה. כשגזי קפלן יצא בהצהרה, בשיא המחאה החברתית, כי הוא עצמו מרוויח שכר גבוה מדי לטעמו וכי הוא מקווה שאפשר יהיה להוביל מהלך צמצום שכר הבכירים באסם, הרגשתי הערצה לאיש, למשנתו ולגישתו הבלתי אמצעית. אולם לאנוס מותגים למשימות כאלו הינו אקט שגוי.
אגב, יש הרבה דרגות חופש כיצד בכל זאת לפתור את שיתוף הפעולה הזה בין אסם לבנק הפועלים. למשל, במקום שהדיאלוג בין שני הקאראקטרז יהיה שטוח ופופוליסטי, כזה שרוצה כל כך לכבד את הזולת בבמבה, אפשר היה להשאיר את התפקיד של התינוק אגואיסטי, וכנגד זה להביא את חכמתו הזקנה ולמודת החיים של דן חסכן. מפגש בין אגואיסט לאלטרואיסט הינו מפגש קומי שיכול להיות מתועל לתסריט קריאטיבי מגרה ומעורר גם חיוך וגם הזדהות אמיתית. אחד שחושב רק על עכשיו ולא רוצה לכבד, ואחד שחושב רק על מחר זה פוטנציאל תיאטרלי המוחטא בגדול בקליפ הנוכחי.
- 3.יואל 30/01/2012 13:32הגב לתגובה זובפרטים. זו לא הפוזיציה של דן ובטח לא הפוזיציה של הילד.
- 2.עטרה את חופרת וחופרת וחופרת - לא מבינים אותך (ל"ת)ג 29/01/2012 13:56הגב לתגובה זו
- 1.מכיר היטב את 2 29/01/2012 11:22הגב לתגובה זוגרוע שיכלו לבחור. צודקת לגבי הפוליטיקה כי רק שזה 100% !!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
