ניתוח קמפיין

במבה עם דן חסכן זה אולי חיבור גאוני, אבל 99% פוליטיקה

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לקמפיין החדש של במבה עם בנק הפועלים. קמפיין של אחרי מחאת הקיץ
עטרה בילר | (3)

נכון. זו התקופה והאילוץ. וזו אסם שמוגדרת כאחת הענקיות, והיה רגע מפחיד בקיץ 2011 שאוטוטו מחאת הקוטג' עמדה להקיש בברוטליות גם על שעריה של זו, והאיום טרם חלף.

אז כדי להגיד כמה מלים טובות: האקט של חיבור במבה לדן חסכן הוא מהלך גאוני שיש בו 99% פוליטיקה ואולי 1% שאריות של המותג במבה. למה פוליטיקה? כי זו דרך שנונה לחבר את חברת אסם לערך החסכנות והצדק החברתי. המהלך הוא מהלך טקטי המחבר שתי דמויות שילדים אוהבים בהקשר של חינוך לחיסכון. מחד - דן חסכן שיודע לעשות פעולה אחת ויחידה: לחסוך. מאידך - במבה שילדים אוהבים לבזבז עליה כסף, לאכול אותה בלי לדפוק חשבון ובעיקר ליהנות ממנה.

המפגש מגשים מטרה חינוכית - ללמד את התינוק של במבה לחסוך, ולהפגיש את החטיף הגרגרני עם עובדות הכלכלה של החיים וערכי המוסר - באריזת חסכון של 200 גרם.. מה שבטוח זה שהאקט לא יכול שלא להחניף להורים, מורים ובעיקר למובילי מחאה חברתית. ומה בינו לבין מלאכת מיתוג? מעט מאד.

התינוק של במבה נולד כדי להקצין את הילדותיות של החטיף ולהפוך אותו מחטיף של תינוקות שאפילו חיילים אוהבים - למותג שמסמל את הילדותיות שבכל אחד מאיתנו.

התינוק בראשית ימיו הצהיר "לא נותן ולא מכבד כי אין, אין, אין תחליף!". ולכן במבה, על פי האידיאולוגיה התינוקית, היא קלף שצריך להחזיק קרוב לחזה. האגואיזם התינוקי יצר סימפטיה מיידית כי אין, אין, אין תחליף לאוטנטיות.

מאז ועד היום אבדה לו ילדותו הנאיבית של התינוק, והוא מגויס תכופות לעבודות חינוכיות. למעשה, ילדותו התמימה נקטפה לטובת משימות ממלכתיות.

במקרה הנוכחי הוא מלמד אותנו, במקום לתת דרור ליצרינו - לחסוך. הוא עושה את זה בשיתוף פעולה עם הגמד הזקן שכל מה שהוא יודע לעשות זה לדאוג לעתיד ולהזכיר למבוגרים שבינינו את הצניעות הקסומה עליה נאלצנו לגדול.

במקרה הנוכחי במבה תורם לדן חסכן יותר מאשר דן תורם לבמבה. כשגזי קפלן יצא בהצהרה, בשיא המחאה החברתית, כי הוא עצמו מרוויח שכר גבוה מדי לטעמו וכי הוא מקווה שאפשר יהיה להוביל מהלך צמצום שכר הבכירים באסם, הרגשתי הערצה לאיש, למשנתו ולגישתו הבלתי אמצעית. אולם לאנוס מותגים למשימות כאלו הינו אקט שגוי.

אגב, יש הרבה דרגות חופש כיצד בכל זאת לפתור את שיתוף הפעולה הזה בין אסם לבנק הפועלים. למשל, במקום שהדיאלוג בין שני הקאראקטרז יהיה שטוח ופופוליסטי, כזה שרוצה כל כך לכבד את הזולת בבמבה, אפשר היה להשאיר את התפקיד של התינוק אגואיסטי, וכנגד זה להביא את חכמתו הזקנה ולמודת החיים של דן חסכן. מפגש בין אגואיסט לאלטרואיסט הינו מפגש קומי שיכול להיות מתועל לתסריט קריאטיבי מגרה ומעורר גם חיוך וגם הזדהות אמיתית. אחד שחושב רק על עכשיו ולא רוצה לכבד, ואחד שחושב רק על מחר זה פוטנציאל תיאטרלי המוחטא בגדול בקליפ הנוכחי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יואל 30/01/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    בפרטים. זו לא הפוזיציה של דן ובטח לא הפוזיציה של הילד.
  • 2.
    עטרה את חופרת וחופרת וחופרת - לא מבינים אותך (ל"ת)
    ג 29/01/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מכיר היטב את 2 29/01/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    גרוע שיכלו לבחור. צודקת לגבי הפוליטיקה כי רק שזה 100% !!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.