ניתוח קמפיין

במבה עם דן חסכן זה אולי חיבור גאוני, אבל 99% פוליטיקה

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לקמפיין החדש של במבה עם בנק הפועלים. קמפיין של אחרי מחאת הקיץ
עטרה בילר | (3)

נכון. זו התקופה והאילוץ. וזו אסם שמוגדרת כאחת הענקיות, והיה רגע מפחיד בקיץ 2011 שאוטוטו מחאת הקוטג' עמדה להקיש בברוטליות גם על שעריה של זו, והאיום טרם חלף.

אז כדי להגיד כמה מלים טובות: האקט של חיבור במבה לדן חסכן הוא מהלך גאוני שיש בו 99% פוליטיקה ואולי 1% שאריות של המותג במבה. למה פוליטיקה? כי זו דרך שנונה לחבר את חברת אסם לערך החסכנות והצדק החברתי. המהלך הוא מהלך טקטי המחבר שתי דמויות שילדים אוהבים בהקשר של חינוך לחיסכון. מחד - דן חסכן שיודע לעשות פעולה אחת ויחידה: לחסוך. מאידך - במבה שילדים אוהבים לבזבז עליה כסף, לאכול אותה בלי לדפוק חשבון ובעיקר ליהנות ממנה.

המפגש מגשים מטרה חינוכית - ללמד את התינוק של במבה לחסוך, ולהפגיש את החטיף הגרגרני עם עובדות הכלכלה של החיים וערכי המוסר - באריזת חסכון של 200 גרם.. מה שבטוח זה שהאקט לא יכול שלא להחניף להורים, מורים ובעיקר למובילי מחאה חברתית. ומה בינו לבין מלאכת מיתוג? מעט מאד.

התינוק של במבה נולד כדי להקצין את הילדותיות של החטיף ולהפוך אותו מחטיף של תינוקות שאפילו חיילים אוהבים - למותג שמסמל את הילדותיות שבכל אחד מאיתנו.

התינוק בראשית ימיו הצהיר "לא נותן ולא מכבד כי אין, אין, אין תחליף!". ולכן במבה, על פי האידיאולוגיה התינוקית, היא קלף שצריך להחזיק קרוב לחזה. האגואיזם התינוקי יצר סימפטיה מיידית כי אין, אין, אין תחליף לאוטנטיות.

מאז ועד היום אבדה לו ילדותו הנאיבית של התינוק, והוא מגויס תכופות לעבודות חינוכיות. למעשה, ילדותו התמימה נקטפה לטובת משימות ממלכתיות.

במקרה הנוכחי הוא מלמד אותנו, במקום לתת דרור ליצרינו - לחסוך. הוא עושה את זה בשיתוף פעולה עם הגמד הזקן שכל מה שהוא יודע לעשות זה לדאוג לעתיד ולהזכיר למבוגרים שבינינו את הצניעות הקסומה עליה נאלצנו לגדול.

במקרה הנוכחי במבה תורם לדן חסכן יותר מאשר דן תורם לבמבה. כשגזי קפלן יצא בהצהרה, בשיא המחאה החברתית, כי הוא עצמו מרוויח שכר גבוה מדי לטעמו וכי הוא מקווה שאפשר יהיה להוביל מהלך צמצום שכר הבכירים באסם, הרגשתי הערצה לאיש, למשנתו ולגישתו הבלתי אמצעית. אולם לאנוס מותגים למשימות כאלו הינו אקט שגוי.

אגב, יש הרבה דרגות חופש כיצד בכל זאת לפתור את שיתוף הפעולה הזה בין אסם לבנק הפועלים. למשל, במקום שהדיאלוג בין שני הקאראקטרז יהיה שטוח ופופוליסטי, כזה שרוצה כל כך לכבד את הזולת בבמבה, אפשר היה להשאיר את התפקיד של התינוק אגואיסטי, וכנגד זה להביא את חכמתו הזקנה ולמודת החיים של דן חסכן. מפגש בין אגואיסט לאלטרואיסט הינו מפגש קומי שיכול להיות מתועל לתסריט קריאטיבי מגרה ומעורר גם חיוך וגם הזדהות אמיתית. אחד שחושב רק על עכשיו ולא רוצה לכבד, ואחד שחושב רק על מחר זה פוטנציאל תיאטרלי המוחטא בגדול בקליפ הנוכחי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יואל 30/01/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    בפרטים. זו לא הפוזיציה של דן ובטח לא הפוזיציה של הילד.
  • 2.
    עטרה את חופרת וחופרת וחופרת - לא מבינים אותך (ל"ת)
    ג 29/01/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מכיר היטב את 2 29/01/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    גרוע שיכלו לבחור. צודקת לגבי הפוליטיקה כי רק שזה 100% !!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.