מרכז אפל בניו יורק מחשבים בניין פלאפון סלולר
צילום: Istock

אפל מכרה רק 77.3 מיליון אייפונים במהלך הרבעון האחרון

ענקית הטכנולוגיה הצליחה להכות את התחזיות בהכנסות וברווחים, אך נתון המכירות פיספס, מניית החברה עברה לעליות
עמית טל |

ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) דיווחה לפני מספר דקות על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2017. והשורה התחתונה היא חולשה חזקה במכירות מכשירי הסלולר של החברה. החברה מכרה במהלך הרבעון האחרון כ-77.3 מיליון מכשירי אייפון, נמוך מהצפי של האנליסטים שעמד על מכירות של 80 מיליון, ונמוך מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. מניית החברה שהגיבה בתחילה בירידות של 1.3% מטפסת כעת כ-1%.

למרות הירידה במספר המכירות, עדיין החברה קבעה שיא בהכנסות, שהסתכמו ב-88 מיליארד דולר. הדבר התאפשר עקב כך שהמחיר הממוצע של האייפונים שמכרה החברה עמד על 796 דולר, גבוה מהמחיר בשנה שעברה שעמד על 767 דולר. הרווח של החברה הסתכם ב-20.1 מיליארד דולר.  ונראה כי החששות לביקושים נמוכים של למכשיר הדגל של החברה, האייפון X, מקבלים הערב חיזוק משמעותי.

בתוך כך, מכירות האייפד עלו ב-6% והסתכמו ב-5.9 מיליארד דולר. מכירות המק ירדו ב-5% ל-6.9 מיליארד, אפילו שהחברה פרסמה מוקדם יותר השנה גרסה חדשה.

החברה מצפה להכנסות של 60-62 מיליארד דולר, נמוך מהצפי המוקדם של האנליסטים שעמד על הכנסות של 65.9 מיליארד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

המרוויח הגדול: הנפקת טוויטר תכניס לגולדמן זאקס 20 מיליון דולר

ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של הנפקת הרשת החברתית צפוי להכניס כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקה שתצא לפועל בשישה לנובמבר
יואב כהן |
הנפקת טוויטר הולכת ומתקרבת ומתגלה ומסתמן כי גולדמן זאקס (סימול: Gד) הולך להיות אחד המרווחים הגדולים שלה. ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של ההנפקה צפוי להכניס לכיסו 20 מיליון דולר, כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקת הרשת החברתית. ע"פ הערכות, המניה תונפק במחיר של בין 17-20 דולר והרשת צפויה לגייס כ-1.6 מיליארד דולר. בסך הכל, הבנקים המעורבים בהנפקה ירוויחו 3.25% מהכסף שטוויטר תגייס. כאמור, גולדמן זאקס יקבל את הנתח הגדול ביותר, כאשר שאר הבנקים לא צפוים להרוויח יותר מעשרה מיליון דולר. ההנפקה המסקרנת תתקיים בסופו של דבר בשישה לנובמבר והמניה תיסחר תחת הסימול TWTR. על פי התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשת יותר מ-215 מיליון לקוחות חודשיים ו100 מיליון משתמשים יומיים. המנוע המרכזי של החברה הוא תחום הסלולר כאשר 75% מהמשתמשים החודשיים גולשים לאתר דרך הסמארטפון. הגולשים הללו מהווים 65% מההכנסות של טוויטר מפרסומות בעוד שמהחברה נמסר שתחזית הצמיחה מסקטור זה היא חיובית.