ארסנל כדורגל
צילום: צילום מסך, עמוד הפייסבוק של ארסנל

איך הבעלים של אלופת NBA קשור לרכש של ארסנל?

בעלי דנבר נאגטס סטן קרונקי ובנו, הם חלק מהנהלת ארסנל והבטיחו רכש של 200 מיליון ליש"ט בקיץ הקרוב. כמה הוציאו עד עכשיו ומה צופה העתיד?

מיכאל וייסרמן |

ארסנל נלחמה עד המחזורים האחרונים על אליפות הפרמיירליג, אבל פספסה את התואר במחזורים האחרונים של העונה למנצ'סטר סיטי. בכל זאת, נראה כי זה פתח תיאבון לבעלי המועדון לפתוח את הכיס לקראת העונה הבאה.

יביא תואר גם בכדורגל? קרונקי (צילום: טוויטר דנבר נאגטס)

ארסנל הודיעה אתמול (רביעי) רשמית על החתמתו של החלוץ קאי האברץ מצ'לסי שנרכש ב-65 מיליון ליש"ט. האברץ, 24, חתם על חוזה לחמש שנים ומקווה לשחזר את אחת העונות הטובות בצ'לסי, שזכתה בליגת האלופות. החלוץ, כזכור, כבש שער במשחק הגמר מול מנצ'סטר סיטי.

המשימה הבאה של ארסנל היא החתמת קשר ווסטהאם, דקלן רייס. כפי שפרסמנו, ארסנל הגישה הצעה חסרת תקדים בסכום של 105 מיליון ליש"ט - מה שיהפוך לעסקה הגבוהה ביותר של שחקן בריטי בהיסטוריה. ראוי לציין כי תנאיו של רייס כבר סוכמו והעסקה צפויה להפוך לרשמית בימים הקרובים.

שם נוסף שנמצא במשא ומתן מתקדם הוא המגן של אייאקס, יוריאן טומבר. טומבר, 22, צפוי להירכש על ידי האנגלים ב-30 מיליון ליש"ט מהמועדון ההולנדי. 3 ההחתמות צפויות להביא את מסע הרכש ל-200 מיליון ליש"ט, כאשר אנחנו בסוף חודש יוני ורק בתחילת הקיץ.

אחד מבעלי המועדון, סטן קרונקי, ובנו ג'וש, הודיעו שהם מתכוונים להציע סכומי עתק לשחקנים נוספים. כבר בנובמבר 2021 התראיינו השניים ואז ג'וש ציין: "אנחנו רוצים להפוך את ארסנל לאחד המועדונים הבכירים באירופה, כזה שזוכה בתארים. בשביל זה נצטרך להשקיע".

כבר בקיץ 2021 השקיעה הקבוצה כ-140 מיליון ליש"ט. היא צירפה שחקנים כמו מרטין אודוג, ארון רמסדייל ובן ווייט. בקיץ שעבר מאמן ארסנל, מייקל ארטטה, קיבל צ'ק פתוח לרכש של 160 מיליון ליש"ט עם הגעתם של גבריאל ז'סוס, אולכסנד זינצ'נקו וליאנרדו טרוסאר.

זו הייתה הוצאה גדולה עבור התותחנים, אבל קרונקי הבטיח לאוהדים שהם ימשיכו לבזבז. בראיון ל"דיילי מייל" אמר: "מאז 2018 היינו הכי אגרסיביים שאנחנו יכולים בבעלות הבלעדית שלנו על המועדון".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

לאחרונה צייין קרונקי: "אבל אנחנו נמשיך להיות משמעותיים וכשנראה תחומים שבהם נוכל לשפר את המועדון על המגרש ומחוצה לו, נמשיך לעשות את זה".

קרונקי, 75, נחשב לאחד האנשים האמידים בעולם. הונו מוערך בכ-12.9 מיליארד דולר. הוא מחזיק במספר מועדוני ספורט בעולם וזכה כעת באליפות רביעית בשנה וחצי האחרונות. קודם זכה באליפות הסופרבול עם לוס אנג'לס ראמס, באליפות ההוקי עם קולורדו אוולאנש ובאליפות הלקרוס עם קולורדו מאמות' וקבוצת ה-MLS של דנבר - קולורדו רפידס.

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.