יום קשה בבורסה בת"א: מדד המעו"ף צנח ב-2.6%, החברה לישראל ירדה 7.4%

מניות הבנקים הובילו את המגמה השלילית, הפועלים ירדה 4.9%. בסיכום שבועי: המעו"ף ירד 4.1% ות"א-75 איבד 4.9%
קובי ישעיהו |

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב סגרו את יום המסחר בירידות שערים חדות, זאת על רקע מגמה שלילית מסביב לעולם. טרם הסגירה בת"א, החוזים בוול סטריט נסחרו בירידה של עד 2%, דבר שהפעיל לחץ כבד על המדדים בארץ. מחזור המסחר היה נמוך גם היום והסתכם ב-845 מליון שקלים בלבד. מבין המניות, כיל ריכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר - 100 מיליון שקלים.

בסיכום שבועי

המדדים בישראל השלימו היום 4 שבועות רצופים של ירידות שערים. מדד המעו"ף רשם ירידה שבועית של 4.1% ומדד ת"א-75 רשם ירידה שבועית של 4.93%. המדד שרשם השבוע את התשואה הגרועה ביותר היה מדד הבנקים עם ירידה של 9.84%.

המסחר באירופה ובאסיה

באירופה נרשמות כעת ירידות שערים חדות, מדד הדקס משיל 2.4% ומדד הפוטסי יורד 1.9%. המדדים המובילים בבורסות אסיה סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת עם נטיה לעליות, זאת לאחר שראש ממשלת סין אמר בפרלמנט הסיני כי ארצו מסוגלת לעמוד השנה ביעד צמיחה של 8%. עם זאת, בשוק רואים בהצהרה זו כמנוגדת לדיווחים שהתקבלו אתמול, לפיהם הממשל הסיני צפוי לפרסם חבילת תמריצים נוספת.

הבנקים המרכזיים של בריטניה וגוש האירו הכריזו היום, כצפוי, על הפחתות ריבית של 0.5% כל אחד. הריבית באירופה תרד ל-1.5% ובבריטניה לרמה של 0.5%. בבורסות אירופה יורדים כעת המדדים המובילים ביותר מ-2%.

מגמה מעורבת נרשמה באג"ח הקונצרני

בשוק האג"ח הקונצרני נרשמה מגמה מעורבת. מדד התל-בונד 20 רשם עליה של 0.07% ואילו התל-בונד 40 נסוג ב-0.5%. אלביט הדמיה אג"ח ד' בלטה בירידה של 2.1%, כלכלית ירושלים ה' יורדת 2.7%.

מניות במרכז

כיל נסחרה בירידות על רקע הזרם הבלתי נפסק של ידיעות בנוגע לסקטור הדשנים העולמי. מניות סקטור הדשנים נסחרו בבורסות וול סטריט במגמה חיובית שהפכה עד מהרה למגמה מעורבת ברקע לדיווחים מצידן של חברות אורקלי ופוטאש על הורדת מחירי האשלג באזור ביילרוסיה. אתמול זינקה המניה ב-5.5%.

מניית דלק קבוצה נסחרה בירידות למרות דוחות טובים של חברת דלק ארה"ב (סימול: DK) , שהיכתה בגדול את התחזיות. החברה רשמה רווח נקי, לא כולל פריטים חד פעמיים, של 18 מיליון דולר, 33 סנט למניה. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 500 אלף דולר, 1 סנט למניה, לעומת צפי אנליסטים להפסד של 6 סנט.

מניית שטאנג רשמה ירידה חדה לאחר הזינוק אתמול. נזכיר כי החברה דיווחה, כי בעלי השליטה מנהלים מו"מ עם חברה פרטית העוסקת בקבלנות חוזית, לבחינת השקעה אפשרית בחברה.

מניות הבנקים חזרו לרדת בחדות. פועלים ירדה 4.9% ולאומי איבדה 4.4%. מניית מזרחי טפחות איבדה 4.1% למרות שכלכלני דוייטשה בנק עדכנו היום את סקירתם למניות הבנק בעקבות מפגש עם הנהלת הבנק לפני מספר ימים. ההמלצה למניה היא "קניה" עם מחיר יעד של 24 שקלים, גבוה בכ-30% ממחיר המניה בבורסה כעת.

מניית רילון זינקו 33% במחזור ענק לאחר שהחברה הציגה את תוצאותיה לשנת 2008 ודיווחה גם על חלוקת דיבידנד ענק בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

מניית ויטה פרי גליל עדיין בהפסקת מסחר, לאחר שהמסחר בה הופסק אתמול לאחר זינוק של 71% במחזור ענק. אחרי הפגנות רבות וסערת רגשות של אנשים הנאבקים בכל הכוח על מקום פרנסתם, הגיעו אמש ההסתדרות וחצי חינם להסדר שיאפשר את המשך הפעילות של מפעל ויטה פרי גליל. היום צפוי בית המשפט לאשר את ההסכם הסופי בין הצדדים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.