הפדרציה לקמעונאות בארה"ב: 2008 תהיה קשה לקמעונאים

הכלכלנית הראשית שהובילה את המחקר ב-NRF הדגישה: "הספקולציות הקבועות באשר לכניסה למיתון משפיעות בצורה שלילית על הכלכלה האמריקנית ועל הסנטימנט של הצרכנים"
שהם לוי |

המכירות הקמעונאיות ב-2008 צפויות לסבול מקצב הצמיחה האיטי ביותר מזה 6 שנים, בעוד האמריקנים נאבקים בעלייה החדה בשיעור האבטלה, שוק הדיור המתדרדר ותנאי האשראי הנוקשים. כל אלה לצד עליות חדות במחירי הסחורות והאנרגיה של החודשים שעברו, זאת על פי תחזית התעשיינים האמריקנים ששוגרה היום.

הפדרציה הלאומית לקמעונאות בארה"ב (NRF), בראייה השנתית שלה, צופה כי המכירות השנתיות תעלנה ב-3.5%, הקצב האיטי ביותר מאז 2002, אז עלו המכירות ב-2% בלבד.

"המוכרים ישקדו יותר על תשלומי החובות, הוצאות הנצמדות יותר לצמיחה בהכנסות, ורכישות המוטות שיקול דעת," אמרה היום הכלכלנית הראשית שהובילה את המחקר Rosalind Wells.

עוד הוסיפה הכלכלנית כי הספקולציות הקבועות באשר לכניסה למיתון משפיעות בצורה שלילית על הכלכלה האמריקנית ועל הסנטימנט של הצרכנים. "זה הופך את הצרכנים ללחוצים. המיתון אינו דבר בטוח אבל אנחנו יודעים כי כרגע ישנה הרגשה של צמיחה איטית."

עוד הדגישה Wells, כי כל הקמעונאים מסביב לשולחן, החל ממוצרי היוקרה וכלה במוכרים ברשת האינטרנט, יחושו בלחצים כאשר עוד צרכנים ילחצו מטה את המחירים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה