בנק ישראל: נסגר המכרז לשינוי המבנה הארגוני

תשע מתמודדות הגישו את מועמדותן. במכרז אשר פורסם בחודש אוקטובר האחרון, ביקש הבנק לבחור חברה לצורך מתן שירותי ייעוץ לשינוי תהליכי עבודה והמבנה הארגוני של בנק ישראל
חזי שטרנליכט |

היום התפרסם בכלי התקשורת כי בנק ישראל הינו אחד היקרים בעלויות התפעוליות לנפש בין המדינות בעולם. בהקשר הקרוב לעניין זה, מדווח כי ביום ה' האחרון (17.11) נסגר המכרז לשינוי המבנה הארגוני ותהליכי העבודה בבנק ישראל. תשע חברות נגשו למכרז, בחלקן בשיתוף עם חברות נוספות. בשלב הראשון תיבחן עמידת החברות בתנאי הסף שהוגדרו במכרז.

בשלב השני נמסר מהבנק המרכזי של המדינה, תבחן ועדת המכרזים את איכות ההצעות עפ"י הקריטריונים שפורטו במכרז ותבחר את שלש החברות עם ציוני האיכות הגבוהים ביותר. חברות אלה תצגנה בפני ועדת המכרזים מצגת המפרטת את הצעתן. מבין שלש חברות אלה, לאחר שכלול ציוני האיכות וציוני המחיר שלהן, תיבחר החברה הזוכה.

יעקב דנון, מנכ"ל הבנק ציין היום כי בבנק נחושים לסיים את התהליך במהירות האפשרית, "יש בכוונתנו להכנס לתהליכי לימוד ויישום באופן מיידי" אמר.

במכרז אשר פורסם ב-11.10.05 ביקש הבנק לבחור חברה לצורך מתן שירותי ייעוץ לשינוי תהליכי עבודה והמבנה הארגוני של בנק ישראל. הבנק מעוניין להתאים את המבנה הארגוני ותהליכי העבודה בו באופן שיאפשר לו עמידה ביעדיו כבנק המרכזי, תוך הפחתת הנטל הבירוקרטי ושיפור רמת השירות ללקוחותיו.

המשימה המרכזית של המציע שייבחר, אם כן, הינה לתקף את המבנה הארגוני החדש שמגבש הבנק, לגבש את התפישה התפעולית, מדיניות השירות ותהליכי העבודה בבנק, בהתבסס על ניתוח מצב קיים והשוואה (Benchmark) לבנקים מרכזיים בעולם. יישום האסטרטגיה הניהולית והתפעולית בבנק אשר תציע החברה הזוכה נדרש לשם מימוש היעדים הבאים:

1. מיצוי אופטימאלי של הייעוד ומטרותיו המרכזיות של הבנק. 2. שיפור השירותים הניתנים על ידי הבנק לבנקים המסחריים, למגזר העסקי ולציבור, לרבות התאמה אופטימאלית של השירותים לגורמים אלו. מתן מידע מלא, עדכני ואמין, אפיון תהליכי עבודה, מבנה ארגוני ותכנית ליישום המדיניות והטמעתה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה