רמי לוי
צילום: שלומי יוסף
דוחות

רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון

הרשת רשמה גידול של 9.4% בהכנסות ו-5.2% בחנויות זהות על רקע אסטרטגיה של ויתור על רווחיות לטובת מחירים נמוכים בעוד היא מתכננת לפתוח 18 סניפים חדשים בשנה הקרובה

אדיר בן עמי | (9)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 1.16%  פרסמה תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 עם הכנסות של 2 מיליארד שקל לראשונה בהיסטוריה של הרשת. זהו גידול של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמשקף את המשך המגמה החיובית של הרשת על רקע התמודדות הצרכנים עם יוקר המחיה.


הנתונים מראים שחנויות זהות של הרשת גדלו ב-5.2% והמכירות במגזר הקמעונאות מזון עלו ב-10%. החברה מייחסת את הצמיחה החדה למדיניות המחירים הנמוכים שלה ולהשקעות הטכנולוגיות, בעיקר העגלות החכמות שמשפרות את חווית הקניה ומקצרות את התורים בקופות. למרות הגידול בהכנסות, הרווח הגולמי של החברה ירד מ-23.2% ל-22.9% של ההכנסות. זאת כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק. החברה מוכנה לוותר על רווחיות כדי לתמוך בלקוחותיה בתקופה הכלכלית הקשה.


הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-62 מיליון שקל, ירידה מ-70 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אבל מנהלי החברה לא מודאגים מהירידה ברווחיות - הם רואים בכך השקעה אסטרטגית למשיכת לקוחות נוספים ובניית נאמנות לטווח הארוך.


בתחום הסלולר רשמה החברה הצלחה נוספת עם גידול של 68 אלף מנויים חדשים במהלך השנה, והגיעה ל-426 אלף מנויים סה"כ. זהו גידול של כמעט 20% שמחזק את מעמדה כמפעילה וירטואלית משמעותית בשוק הסלולר הישראלי.


עוד סניפים בדרך

במהלך השנה האחרונה פתחה החברה שלושה סניפי דיסקאונט חדשים וחמישה סניפי פארם, וזה רק התחלה. בתכניות החברה לשנה הקרובה: פתיחת חמישה סניפי רמי לוי נוספים ו-13 סניפי גוד פארם. ההתרחבות מבוססת על הערכה שיש פוטנציאל ל-25 סניפים נוספים באזורים שהרשת עדיין לא מכסה.


רמי לוי, המנכ"ל המשותף, הדגיש בהודעה לבעלי המניות: "המשק הישראלי נמצא בתקופה מורכבת ואנו ממשיכים לחזק את מקומנו כרשת דיסקאונט אמיתית המאפשרת להתמודד עם יוקר המחיה. הציבור מתברר כחכם והצביע ברגליים."


החברה ממשיכה להשקיע בטכנולוגיה כדי לשפר את השירות. מלבד העגלות החכמות, הרשת מטמיעה שילוט דיגיטלי על מדפי המוצרים שמאפשר ללקוחות לשלוט טוב יותר במחירים, ופתרונות לוגיסטיים שמבטיחים מלאי שוטף. החברה גם מקימה מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט. בנוסף, ברמי לוי מקימים מועדון לקוחות משותף עם ישראכרט וישראייר שיאפשר ללקוחות לצבור נקודות מקניות ולממש אותן לנופש בארץ ובחו"ל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 52 מיליון שקל, בהמשך לדיבידנד של 228 מיליון שקל שחולק במהלך השנה האחרונה. מאז ההנפקה ב-2007 חילקה החברה כ-2 מיליארד שקל דיבידנדים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אנונימי 20/08/2025 15:21
    הגב לתגובה זו
    תבדקו בכמה עלה מדד המחירים בערך באותם האחוזים שהוא עלה.הורדת מחירים קטלק
  • 8.
    ליטאי 20/08/2025 03:07
    הגב לתגובה זו
    גם בערוץ 14 וערוצי יוטוב מובילים. בשווי טריליון שקל בשנה. עם הנחות גבוהות של 10% למסעדות ובתי קפה כמו ארומה וBBB זה רווחי להן.
  • 7.
    למה שרמי לוי יפתח רשת חנויות פיאות ב400 לפאה באיכות נמוכה לויטוב עם סמל מחזיקים ידיים בשחור לבן. (ל"ת)
    ליטאי 20/08/2025 02:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ליטאי 20/08/2025 02:25
    הגב לתגובה זו
    זה המרקטינג ותמכור אגח ב20 מיליארד שקל למוסדיים. בפטנט עסקי לחנות עסקי בתחנת דלק בלי חטיפים וברים ושלגונים ומכירת חולצות כפתורים ועניבות איכותיות מחברות איטלקיות וצרפתיות במחיר בינוני. ותקים סניפים ביוש.
  • 5.
    אנונימי 20/08/2025 00:13
    הגב לתגובה זו
    אבל מעדיף את רמי לוי כשאני חושב על סופרסל
  • 4.
    אנונימי 19/08/2025 21:53
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי אחלה בחור אבל קמצן ממחזר מים במילחמה עים אירן חחחח
  • 3.
    אנונימיYL 19/08/2025 21:22
    הגב לתגובה זו
    אבל.....אישית לא קונה ברשתות שלו לאור זאת ש בעבר בקניות הסניף היה מזוהם שרות נוראי והמוצרים כולל בשר מוטב שלא .....מילה ו למרות הכל מעריך ושמח לכל הצלחה שלו
  • 2.
    רק אישתי אחראית לזה. (ל"ת)
    דוד 19/08/2025 20:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין על רמי לוי שאני יוצא מהקניה אני מסתכל בחשבון תמיד יד הנחות שלא מבין מאיפה הגיעו פשוט כייף (ל"ת)
    משה ראשלצ 19/08/2025 19:44
    הגב לתגובה זו
מאור דואק מנכל מניף קרדיט מניף שירותים פיננסייםמאור דואק מנכל מניף קרדיט מניף שירותים פיננסיים
דוחות

משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר

היקף החובות שמועד פירעונם נדחה בהסכמה זינק ברבעון השלישי ל-907 מיליון שקל לעומת כ-421 מיליון שקל ברבעון המקביל והיקף החובות בפיגור זינק פי 3 ל-361 מיליון שקל; הדוח מרמז על מצוקה מתגברת בשוק מימון הנדל״ן: קבלנים מתקשים לקבל אשראי בנקאי, פרויקטים נגררים, ועלויות הבנייה והירידה במכירות מכבידים על יכולת ההחזר

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מניף

הדוח של הרבעון השלישי שפרסמה חברת האשראי החוץ בנקאי מניף מניף -3.69%  , אחד הגופים המרכזיים במימון ליזמי נדל״ן, מציג תמונה שמרחיקה מעבר לביצועי החברה עצמה. מההתבוננות במספרים, בשינויים במבנה תיק האשראי, ובקפיצות בחובות הנדחים והפיגורים, ניתן לראות את מה שמתרחש כיום מאחורי הקלעים בענף הנדל״ן הישראלי: ירידה במכירות שהובילה למצוקה תזרימית מתמשכת, קבלנים שמתקשים לקבל אשראי בנקאי, התייקרות בעלויות הבנייה, ומשק שבו יותר ויותר פרויקטים זקוקים ל"חמצן כלכלי" כדי לשרוד את הסביבה הנוכחית.

וזו לא הגזמה. על פי הדוח, היקף החובות שמועד פירעונם נדחה בהסכמה בין הצדדים זינק ברבעון השלישי ל-907 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת כ-421 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. לצד זה, החובות שבהם ההסכם כבר הסתיים אך טרם חלפו תשעה חודשים ממועד הסיום, כלומר חובות שהיו אמורים להיסגר זה מכבר, הגיעו ל-361 מיליון שקל, כמעט פי שלושה משנה שעברה. ביחד מדובר בכמעט 1.27 מיליארד שקל של חובות שנדחו, גולגלו או פשוט לא שולמו בזמן.

כשמניחים את זה מול ההון העצמי של מניף, מתקבלת תמונה מדאיגה יותר: החובות הנדחים והלא משולמים עומדים כבר היום על יותר מפי שניים מההון העצמי של החברה. בסביבה של ירידה במכירות דירות, איחורים במסירות ועלייה בעלויות הבנייה ברקע המלחמה, גם שינמוך קטן בתרחיש ההחזר עלול לדרוש הפרשות משמעותיות בעתיד. מניף אמנם מציגה רווחיות, אבל כשמשווים את ההפרשות לסכום האדיר של החובות שנדחו או לא שולמו בזמן, ברור שהן נמוכות מאוד. הפער בין היקף הדחיות לבין ההפרשה בפועל מעורר סימני שאלה לגבי הסיכון שהחברה לוקחת על עצמה.

מי הם הלקוחות של מניף? 

מדובר לרוב בקבלנים ויזמים שמראש מגיעים למגרש הזה במצב פחות חזק, מי שנזקקים להלוואות חוץ-בנקאיות, לעיתים בריבית גבוהה עם שעבודים שניים, רק כדי להשלים הון עצמי ולצאת לדרך. המודל הזה עובד היטב כשהשוק גודש במכירות ובקצב סגירת עסקאות מהיר שמזרים כספים לחברה. אבל כשהשוק מאבד גובה, עלויות הבנייה מזנקות, המלאים נערמים (נזכיר שהיקף הדירות הלא מכורות מתקרב לכ-85 אלף דירות) והמחירים מתחילים להתיישר כלפי מטה מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת, הלווים האלה הם הראשונים להיכנס ללחץ. כאן בדיוק הסיפור עשוי להפוך ממצוקת אשראי למחנק אשראי.

הדוח מציג כי החברה פועלת במבנה שבו היזם משלם ריבית לאורך חיי הפרויקט, בעוד פירעון הקרן נדחה למועד הסיום. זהו מודל שמסתמך על כך שהפרויקט יתקדם כמתוכנן ויניב תזרים רק בסוף התהליך, בעיקר ממכירת הדירות או מהשלמת הבנייה. לצד זאת, מניף עצמה מדגישה בדוח כי היא מודעת לקשיים המתגברים בענף וכי חלק מההתנהלות השוטפת שלה כולל התאמה של לוחות הזמנים ותשלומים שוטפים ללקוחות שנקלעו לעיכובים. החברה מבינה שהמציאות בענף מורכבת יותר, ולכן במקרים רבים היא בוחרת לדחות מועדי פירעון, לעדכן הסכמי מימון או לאפשר פריסה מחודשת של התחייבויות. במילים אחרות, החברה מודעת לקשיים ובוחרת לדחות אותם, בתקווה שמשהו ישתנה בחודשים הבאים. אלא שהשנה האחרונה הוכיחה שוב שאין אפשרות לסמוך על קצב המכירות. ברבעונים האחרונים כל השוק ראה ירידות משמעותיות במספר העסקאות, שמובילה לדחיות במסירות, גידול במלאים, והעברת הלוואות לסבבי הארכה חוזרים ונשנים.

מתקן של רבל
צילום: אתר רבל

רבל זינקה לאור עלייה ברווחיות ולמרות ירידה בהכנסות

מניית החברה זינקה בלמעלה מ-10% לאחר פרסום הדוח; שהציג שיפור חד ברווחיות, הכרה בהכנסות משיפויים שהובילה לרווח גולמי גבוה מהצפוי; עם זאת, החברה מראה ירידה במכירות, השפעות מטבע ושחיקה בתחזית ההזמנות מאחת מיצרניות הרכב הגדולות

רן קידר |
נושאים בכתבה רבל

רבל אי.סי.אס רבל 10.92% , העוסקת בייצור מערכות אוורור למיכלי דלק ורכיבים נלווים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025, וזינקה במעל 10%, על רקע פרסום התוצאות. החברה הציגה תמונה של התקדמות תפעולית מחד וסימני האטה בפעילות מהצד השני. הדוח מציג עלייה חדה ברווח הנקי, שיפור בשיעורי הרווחיות והכרה בהכנסות חד-פעמיות, לצד ירידה בהכנסות, שינויי מטבע מהותיים והפחתה משמעותית בהיקף ההזמנות המחייבות מצד אחד מלקוחותיה הגדולים בענף הרכב.

על פי הדוח, הרווח הנקי של רבל ברבעון זינק במאות אחוזים, והגיע לכ-4 מיליון אירו, בהשוואה לכ-800 אלף אירו בלבד ברבעון המקביל אשתקד.  מדובר בעלייה דרמטית בשורה התחתונה, המשקפת גידול ברווח הגולמי ובשיעורי הרווחיות. עם זאת, הדוח מציין כי ברבעון בוצעה הכרה בהכנסה של כ-4 מיליון אירו בגין שיפויים מלקוחות. בנוסף, החברה מדווחת כי חל גידול בשיעורי הרווחיות בפעילות התבניות, שהגיעו לכ-52% לעומת כ־27% בתקופה המקבילה. החברה מציינת גם קיטון בעלויות התצרוכת, שהשפיע על שיפור הרווח הגולמי.

לצד זאת, הכנסות החברה ירדו באופן ניכר. בתחום החלקים המבניים לתעשיית הרכב נרשמה ירידה של כ-8.4 מיליון אירו, שהם קיטון של כ-11.1% לעומת התקופה המקבילה. גם תחום התבניות מציג ירידה משמעותית של כ-6.6 מיליון אירו, המהווה צניחה של כ-66% בשנה. עלות המכר של החברה קטנה במצטבר בכ-15.5 מיליון אירו, כאשר הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בתחום החלקים המבניים.

בנוסף. החברה מציינת כי יצרנית רכב מרכזית, המוגדרת כלקוח מהותי, הקטינה את התחזית להזמנות מחייבות בכ-50%. ההפחתה נרשמה כהקטנה בתוך מסגרות ההתקשרות, המהוות בסיס לבניית צבר פוטנציאלי אך אינן מהוות התחייבות להזמנה בפועל. המשמעות התפעולית, כפי שהחברה מדגישה, היא ירידה בחלק המחייב של ההזמנות, שנרשם כחלק מהפחתה כוללת בשווי המסגרות במונחי אירו.

לצד שינויי ההזמנות, הדוח מתייחס גם להשפעות מטבע, בעיקר מול הדולר והיואן. חלה הפחתה של כ-65.4 מיליון אירו בהיקף מסגרות ההתקשרות במונחי אירו בשל תנודות בשערי המטבע, המשפיעות על הערכת השווי של מסגרות קיימות ושל התקשרויות עתידיות.