רמי לוי
צילום: שלומי יוסף
דוחות

רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון

הרשת רשמה גידול של 9.4% בהכנסות ו-5.2% בחנויות זהות על רקע אסטרטגיה של ויתור על רווחיות לטובת מחירים נמוכים בעוד היא מתכננת לפתוח 18 סניפים חדשים בשנה הקרובה

אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 0.67%  פרסמה תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 עם הכנסות של 2 מיליארד שקל לראשונה בהיסטוריה של הרשת. זהו גידול של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמשקף את המשך המגמה החיובית של הרשת על רקע התמודדות הצרכנים עם יוקר המחיה.


הנתונים מראים שחנויות זהות של הרשת גדלו ב-5.2% והמכירות במגזר הקמעונאות מזון עלו ב-10%. החברה מייחסת את הצמיחה החדה למדיניות המחירים הנמוכים שלה ולהשקעות הטכנולוגיות, בעיקר העגלות החכמות שמשפרות את חווית הקניה ומקצרות את התורים בקופות. למרות הגידול בהכנסות, הרווח הגולמי של החברה ירד מ-23.2% ל-22.9% של ההכנסות. זאת כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק. החברה מוכנה לוותר על רווחיות כדי לתמוך בלקוחותיה בתקופה הכלכלית הקשה.


הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-62 מיליון שקל, ירידה מ-70 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אבל מנהלי החברה לא מודאגים מהירידה ברווחיות - הם רואים בכך השקעה אסטרטגית למשיכת לקוחות נוספים ובניית נאמנות לטווח הארוך.


בתחום הסלולר רשמה החברה הצלחה נוספת עם גידול של 68 אלף מנויים חדשים במהלך השנה, והגיעה ל-426 אלף מנויים סה"כ. זהו גידול של כמעט 20% שמחזק את מעמדה כמפעילה וירטואלית משמעותית בשוק הסלולר הישראלי.


עוד סניפים בדרך

במהלך השנה האחרונה פתחה החברה שלושה סניפי דיסקאונט חדשים וחמישה סניפי פארם, וזה רק התחלה. בתכניות החברה לשנה הקרובה: פתיחת חמישה סניפי רמי לוי נוספים ו-13 סניפי גוד פארם. ההתרחבות מבוססת על הערכה שיש פוטנציאל ל-25 סניפים נוספים באזורים שהרשת עדיין לא מכסה.


רמי לוי, המנכ"ל המשותף, הדגיש בהודעה לבעלי המניות: "המשק הישראלי נמצא בתקופה מורכבת ואנו ממשיכים לחזק את מקומנו כרשת דיסקאונט אמיתית המאפשרת להתמודד עם יוקר המחיה. הציבור מתברר כחכם והצביע ברגליים."


החברה ממשיכה להשקיע בטכנולוגיה כדי לשפר את השירות. מלבד העגלות החכמות, הרשת מטמיעה שילוט דיגיטלי על מדפי המוצרים שמאפשר ללקוחות לשלוט טוב יותר במחירים, ופתרונות לוגיסטיים שמבטיחים מלאי שוטף. החברה גם מקימה מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט. בנוסף, ברמי לוי מקימים מועדון לקוחות משותף עם ישראכרט וישראייר שיאפשר ללקוחות לצבור נקודות מקניות ולממש אותן לנופש בארץ ובחו"ל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 52 מיליון שקל, בהמשך לדיבידנד של 228 מיליון שקל שחולק במהלך השנה האחרונה. מאז ההנפקה ב-2007 חילקה החברה כ-2 מיליארד שקל דיבידנדים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימיYL 19/08/2025 21:22
    הגב לתגובה זו
    אבל.....אישית לא קונה ברשתות שלו לאור זאת ש בעבר בקניות הסניף היה מזוהם שרות נוראי והמוצרים כולל בשר מוטב שלא .....מילה ו למרות הכל מעריך ושמח לכל הצלחה שלו
  • 2.
    רק אישתי אחראית לזה. (ל"ת)
    דוד 19/08/2025 20:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין על רמי לוי שאני יוצא מהקניה אני מסתכל בחשבון תמיד יד הנחות שלא מבין מאיפה הגיעו פשוט כייף (ל"ת)
    משה ראשלצ 19/08/2025 19:44
    הגב לתגובה זו
חי גאליס מנכל ביג
צילום: שלומי יוסף
דוחות

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית

כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג דוחות כספיים

לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.

הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו. 

סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש  כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.

ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.

במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79%  - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

טאואר זינקה ב-9%, אנלייט יורדת 3% בעקבות הנפקה פרטית

ארית בולטת בנפילה; ורידיס בולטת בעלייה; ארית נשקה לשווי פנומנלי של 4 מיליארד שקל - הסיכוי שהיא תצדיק אותו קטן.  דלתא סגרה רבעון שנתפס כחיובי, למרות המלחמה היא שמרה על השורה העליונה ומזנקת; המדדים עלו
מערכת ביזפורטל |

המניות הביטחוניות ירדו חזק. אם תהיה הפסקת אש בין רוסיה ואוקראינה ובין ישראל לחמאס, קצב ההצטיידות יירד, והסנטימנט עשוי להשתנות. כעת כולם מדברים על הכפלת תקציבי הביטחיון של אירופה, על סכומי עתק שיזרמו לתעשייה, אבל דמיינו שנה של שקט - האם אחריה, ימשיכו להצטייד בהיקפים גדוים? כלומר, נכון שבלי קשר למלחמה ושלום בימים האלו, יש כוונה להגדיל תקציבים, אבל, בסוף מה שקובע זה הצרכים המידיים, המשברים, התקציבים הולכים למה שבוער. המשקיעים מבינים זאת - משקיעים במניות ביטחוניות מעדיפים לכאורה שמלחמות יימשכו ותקציבים יגדלו, אם יש הפסקות אש ותקציבים גדלים זה פחות טוב מהתרחיש הראשון. זה מפיל את המניות הביטחוניות באירופה וגם אצלנו  - מניות הביטחון באירופה נופלות על רקע מאמצי טראמפ   


חוץ מהמניות הביטחוניות המדדים היו בסנטימנט חיובי. אנלייט נחלשה בשעה האחרונה על רקע גיוס הון, במסגרתו הקצתה למשקיעים מוסדיים כ־11.4 מיליון מניות – המהוות כ־8.67% מהון המניות של החברה.


מניית טאואר קפצה בוול סטריט והשפיעה על הסגירה בת"א. אולי זאת התגלות מאוחרת  - טאואר מעלה תחזית הכנסות ואופנהיימר מעלים מחיר היעד"טאואר תזנק ב-29%"


לסקירת וול סטריט - פאלו אלטו מזנקת 5%, אלביט נופלת ב-4% הנאסד"ק יורד 0.7%


הדולר נחלש, השקל מתחזק. דולר שקל רציף 0.36%   אחרי שבועיים בהן זה היה נראה שהדולר מצא תחתית ויש נקודת מפנה ביחסים בין המטבעות, הדולר שוב משנה כיוון ונחלש כ-0.3% מול השקל כשהשער הרציף נסחר כעת ב-3.38. בבנק אוף אמריקה ניתחו את גורמי המאקרו והם משוכנעים שיש לדולר עוד לאן לרדת. הם סבורים ששוק המניות בשיא (וול סטריט) אבל הם נזהרים עם הצבעה על השיא בגלל זרימה גדולה של כספים לשוק בתמיכת הממשל - הניתוח של בנק אוף אמריקה: "שער הדולר יירד"