רייטינג

המספרת של בייל, הרייטינג של רשת: 20.9% לגמר הצ'מפיונס

נתון נאה לגמר בעידן שאחרי פיצול ערוץ 2. לפני המשחק הפריצה לבית האח הגדול ניפקה 17.7%. יום ו': שי בשישי ניצחה את דידי בשישי. יום ה': 15.9% למשחקי השף
אלכסנדר כץ |

הניצחון של ריאל מדריד אמש (מוצ"ש) בגמר ליגת האלופות על ליברפול (רשת 13), כולל המספרת של בייל והטעויות של שוער האדומים, הניב 20.9% במגזר היהודי, ו-689 אלף צופים באוכלוסייה הכללית – כך עולה מנתונים ראשוניים כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. מדובר על נתון טוב בעידן שאחרי פיצול ערוץ 2.

 

הנה נתוני הרייטינג של גמר ליגת האלופות ב-5 השנים האחרונות, כשהיו רק 3 ערוצים ארציים:

2015 - ברצלונה ניצחה את יובנטוס - רשת, ערוץ 2 - 24.6%

2017 - ריאל מדריד ניצחה את יובנטוס - רשת, ערוץ 2 - 22.6%

2013 - באיירן מינכן ניצחה את דורטמונד - רשת, ערוץ 2 -  21.9%

2016 - ריאל מדריד ניצחה את אתלטיקו מדריד - ערוץ 10 - 19.3%

2014 - ריאל מדריד ניצחה את אתלטיקו מדריד - ערוץ הספורט - 15.5%

 

עוד לפני השידור, עלה ערוץ רשת 13 בפריצה לבית האח הגדול עם ההודעה לדיירים על פרישת העורכת הראשית. השידור הניב 17.7% (520K). מנגד רשמה כמה רחוק (קשת 12) 14.9% (380K), ואילו גב האומה (ערוץ עשר) הסתפקה ב-6.8% (177K).

 

בגזרת החדשות:

חדשות סוף השבוע של חדשות 2 בקשת קיבלה 10.9% (304K),

מול אותה מהדורה ברשת עם 9.9% (273K)

(בחישוב מצרפי: 20.8% ו-577K),

המגזין (ערוץ עשר) עם 7% (193K), כשליש מהנתונים של חדשות 2,

חדשות השבת (כאן 119 הניבה 3.4% (83K), ואחריה רואים עולם (כאן 11) עם 3.5% (88K)

 

 

יום ו'

 

פרק של הסדרה סברי מרנן (קשת 12) הניב 10.2% (301K), ואחריה שידור חוזר של 'סברי מרנן' (קשת 12) עם 9%. שי בשידור (ערוץ עשר) ניצחה שוב את דידי בשישי (רשת 13) - 6.9% ו-186 אלף צופים, מול 4.2% ו-117K. שידור חוזר של הערב יהיו כאן (כאן 11) 1.6%.

 

שידור חוזר של 'כמה רחוק' (קשת 12) רשם 6%, שידור חוזר של 'לעוף על המיליון' (ערוץ עשר) ניפק 5.4%, 'בייבי בום - רגע לפני' (ערוץ עשר) קיבלה 4.9%, שידור חוזר של 'סלבריישן' (רשת 13) גירד 3.3% והסרט 'בחזית' (ערוץ עשר) עם 3%.

 

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) הניבה 4.3%,

מול הבוקר של קשת (קשת 12) שרשמה 2.6%

ובוקר אור (ערוץ עשר) עם 2.3%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'אופירה וברקוביץ'' (קשת 12) ממשיכה להוביל את הרצועה עם 6.6%,

'שישי - סיכום שבוע' (ערוץ עשר) ניפקה 5%,

ואילו 'הדוח השבועי' (רשת 13) עם 4.1%.

 

בגזרת החדשות:

אולפן שישי של חדשות 2 בקשת רשמה 7.6% (218K),

מול אותה מהדורה ברשת עם 5.8% בלבד (187K)

(בחישוב מצרפי: 13.4% ו-405K).

שישי עם אילה חסון (ערוץ עשר) ניצחה את רשת ונצמדה לרשת עם 7.3% (192K),

חדשות השבוע (כאן 11) ניפקה 3.8% (96K).

 

יום ה'

 

משחקי השף (רשת 13) רשמה נתון נאה של 15.9% (432K), וגברה על עובדה (קשת 12) עם 9.7% בלבד (232K). פנים אמיתיות (ערוץ עשר) הניבה 6.7% (167K), ואילו המרדף (כאן 11) הסתפקה ב-3.5% (78K).

 

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) הניבה 5.4% חזקים במיוחד,

מול חדשות הבוקר (קשת 12) עם 3.1%,

ואורלי וגיא (ערוץ עשר) עם 2.7%.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 2 בקשת הניבה 9.6% (235K),

מול אותה מהדורה ברשת עם 8.6% (216K)

(בחישוב מצרפי – 19.2% ו-451K),

חדשות עשר הניבה 8% (209K),

חדשות הערב (כאן 11) ניפקה 3.2% (70K),

ואילו חדשות ערוץ 20 עם 1.4% (33K).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.