שופרסל
צילום: מסך

ירידה של 6% בהוצאה לפרסום בפסח – ביחס ל-2017

ההוצאה לפרסום לפסח עמדה על 363 מיליון ש', אבל מה הנתון נמשך למטה בגלל ירידות חדות בפרסום בקטגוריות הביגוד, המשקאות הקלים והמרכזים המסחריים
אלכסנדר כץ |

מרכולים, מזון, מוצרי חשמל ורהיטים – אלה הקטגוריות המובילות בפרסום לקראת חג הפסח הנוכחי – כך עולה מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. ואולם מהבדיקה עולה כי השנה סך ההוצאה לפרסום בפסח עמדה על כ-363 מיליון שקלים, ירידה של כ-6% לעומת התקופה שלפני פסח ב-2017.

 

המחקר של יפעת בקרת פרסום הוא במחירים ריאליים, ובחן את ההוצאה הפרסומית ב-2 השבועות שלפני החג הנוכחי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהמחקר עולה כי הקטגוריות הבולטות בפרסום לפסח הם רשתות השיווק עם בולטות לשופרסל, סופרפארם ו-ACE; מוצרי החשמל והאלקטרוניקה עם בולטות ל-IRobot, מוצרי החשמל של סימנס ומקרר Haier; תחום הריהוט עם בולטות לרהיטי ZAGA, איקאה ורהיטי ניקולטי; רשתות החשמל והאלקטרוניקה עם בולטות לא.ל.מ, מחסני חשמל ומחסני תאורה; ומשרדי ממשלה עם בולטות למשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ומשרד הכלכלה.

 

המפרסמים המובילים בפסח השנה הם סופר פארם שהוציאה כ-6.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי, עם קמפיינים בולטים לאיפור של MILUCCA ובשמים כמתנה לחג. במקום השני נמצאת קבוצת שופרסל באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, תחת הסלוגן "קסם של חג". ואת המקום השלישי תופסת פרוקטר & גמבל באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט, עם פרסום למברשת השיניים החשמלית של אוראל B, ובאמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב  PUBLICIS לפרסום בושם של GUCCI BLOOM.

 

ברשימת ההוצאה לפרסום נמאת גם א.ל.מ במקום הרביעי באמצעות משרד ליאו ברנט, תחת הסלוגן "קונים ויוצאים לשופינג", ואת החמישייה סוגרת דלק מוטורס באמצעות באומן בר-ריבנאי, עם פרסומת למאזדה, תחת הסלוגן "MAZDA NOW" ופרסומת לפורד KUGA תחת הסלוגן "זה פשוט לא כוחות".

 

הקטגוריות שבלטו בהפחתת תקציבי הפרסום בפסח זה לעומת פסח 2017 הן ביגוד עם כ-9.7 מיליון שקלים, אבל ירידה של כ-50% ביחס לשנה שעברה; משקאות קלים עם כ-4.3 מיליון שקלים וירידה של 60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; וקטגוריית המרכזים המסחריים עם 4.6 מיליון שקלים, וירידה של כמחצית מההשקעה הפרסומית שלה מפסח 2017.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.