ירידה של 6% בהוצאה לפרסום בפסח – ביחס ל-2017

ההוצאה לפרסום לפסח עמדה על 363 מיליון ש', אבל מה הנתון נמשך למטה בגלל ירידות חדות בפרסום בקטגוריות הביגוד, המשקאות הקלים והמרכזים המסחריים
אלכסנדר כץ |

מרכולים, מזון, מוצרי חשמל ורהיטים – אלה הקטגוריות המובילות בפרסום לקראת חג הפסח הנוכחי – כך עולה מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. ואולם מהבדיקה עולה כי השנה סך ההוצאה לפרסום בפסח עמדה על כ-363 מיליון שקלים, ירידה של כ-6% לעומת התקופה שלפני פסח ב-2017.

 

המחקר של יפעת בקרת פרסום הוא במחירים ריאליים, ובחן את ההוצאה הפרסומית ב-2 השבועות שלפני החג הנוכחי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהמחקר עולה כי הקטגוריות הבולטות בפרסום לפסח הם רשתות השיווק עם בולטות לשופרסל, סופרפארם ו-ACE; מוצרי החשמל והאלקטרוניקה עם בולטות ל-IRobot, מוצרי החשמל של סימנס ומקרר Haier; תחום הריהוט עם בולטות לרהיטי ZAGA, איקאה ורהיטי ניקולטי; רשתות החשמל והאלקטרוניקה עם בולטות לא.ל.מ, מחסני חשמל ומחסני תאורה; ומשרדי ממשלה עם בולטות למשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ומשרד הכלכלה.

 

המפרסמים המובילים בפסח השנה הם סופר פארם שהוציאה כ-6.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי, עם קמפיינים בולטים לאיפור של MILUCCA ובשמים כמתנה לחג. במקום השני נמצאת קבוצת שופרסל באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, תחת הסלוגן "קסם של חג". ואת המקום השלישי תופסת פרוקטר & גמבל באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט, עם פרסום למברשת השיניים החשמלית של אוראל B, ובאמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב  PUBLICIS לפרסום בושם של GUCCI BLOOM.

 

ברשימת ההוצאה לפרסום נמאת גם א.ל.מ במקום הרביעי באמצעות משרד ליאו ברנט, תחת הסלוגן "קונים ויוצאים לשופינג", ואת החמישייה סוגרת דלק מוטורס באמצעות באומן בר-ריבנאי, עם פרסומת למאזדה, תחת הסלוגן "MAZDA NOW" ופרסומת לפורד KUGA תחת הסלוגן "זה פשוט לא כוחות".

 

הקטגוריות שבלטו בהפחתת תקציבי הפרסום בפסח זה לעומת פסח 2017 הן ביגוד עם כ-9.7 מיליון שקלים, אבל ירידה של כ-50% ביחס לשנה שעברה; משקאות קלים עם כ-4.3 מיליון שקלים וירידה של 60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; וקטגוריית המרכזים המסחריים עם 4.6 מיליון שקלים, וירידה של כמחצית מההשקעה הפרסומית שלה מפסח 2017.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.