כפר סבא צפון. בלי קשר לכפר סבא
צילום: יח"צ

נתניה וחדרה הפכו לכפ"ס? ראשי עיריות זעמו על קמפיין חוצות ודרשו להסירו

בכניסה לערים וישובים ברחבי הארץ פורסמו שלטים המברכים נהגים על כניסתם ל"כפר סבא צפון". ראשי העיריות זעמו ודרשו מחברת החוצות להסיר המודעות לאלתר. היום עולה לאוויר קמפיין "התשובה" שחושף מי המפרסם
משה בנימין | (14)

האם נתניה הפכה לכפר סבא בהחלטת ממשלה תמוהה שלא שמענו עליה? לא בדיוק. קמפיין חוצות שעלה בימים האחרונים ברחבי הארץ הצליח לבלבל לא מעט נהגים שהיו בטוחים כי טעו בדרך, ויותר מכך, הרתיח את ראשי העיריות והמועצות המקומיות: על שלטי חוצות בכניסה לערים וישובים כגון חדרה, נתניה, רעננה ועוד, נתלו שלטים שהכריזו: "ברוך הבא לכפר סבא צפון" ונתנו את האות למירוץ של נציגי העיריות לתחקור העניין.

אנשי המועצות המקומיות והערים לא חיכו הרבה זמן לפני שפנו לחברת החוצות מקסימדיה שעל שלטיה עלה הקמפיין. נציגים זועמים של מספר עיריות הרגישו כאילו מישהו מגחך על חשבונם ודרשו לקבל תשובות מיידיות מחברת החוצות, וכן להסיר את המודעות לאלתר.

היום (יום ד') צפוי לעלות לאוויר חלקו השני של הקמפיין ובו התשובה שתתן מענה לסימני השאלה ותרגיע, אולי, את ראשי העיריות המבולבלים. לאייס נודע כי מאחורי המהלך עומד משרד הפרסום Sabio בבעלותם של אייל אורנשטיין, עמית כפיר ובני גולדשטיין. מהלך הפרסום שנועד לייצר באזז הוא למעשה קמפיין עבור חברת הנדל"ן טריגו - מלקוחות המשרד - המשווקת קרקעות להשקעה בכפר סבא.

בני גולדשטיין, שותף ומבעלי המשרד הסביר לאייס: "מהיכרותנו הרבה עם שוק פרסום הנדל"ן הכה רווי בארץ, הבנו שאנחנו חייבים לנקוט בטקטיקה קצת אחרת על מנת לבלוט ולהביא את הפרויקט למודעות, בצורה כזו שיכירו אותו בכל הארץ ולא רק באיזור השרון. לצורך כך, החלטנו לצאת בגל שילוט של טיזרים ברחבי ערים שונות ובהם הכיתוב: "ברוכים הבאים לכפר סבא צפון", בסגנון השלטים המברכים את האנשים בכניסה לערים".

"כשאתה עולה בקמפיין טיזרים" הוסיף גולדשטיין, "המטרה שלך היא לעורר את כלל הציבור, שיהיה עניין, שישימו לב אליך. במקרה שלנו, לא רק שהציבור שם לב, גם ראשי הערים ראו, ראו וכעסו. אחרי יום באוויר התחלנו לקבל שיחות זועמות ממשרדי ראשי ערים שונות, שטענו כי תושבים רבים התקשרו לברר האם נתניה היא למעשה כפר סבא מעכשיו. כמובן שהתבקשנו להוריד את השלטים בהקדם".

יש לציין כי שלטי החוצות ברחבי הערים הם למעשה שטחי פרסום המשווקים על ידי חברות שילוט חוצות כגון 'מקסימדיה' הפועלת בפריסה ארצית. עם זאת, השלטים הם בבעלותם של העיריות שמוכרות את זיכיון השיווק לחברות החוצות ובאפשרותם לדרוש להסיר לאלתר קמפיין פוגעני כזה או אחר. למרות שבמקרה הנוכחי מדובר בתעלול מתוחכם ולא מזיק, ראשי העיריות, באופן טבעי, נעמדו בגללו על הרגליים האחוריות.

SABIO בבעלות כפיר, אורנשטיין וגולדשטיין הוקם לפני כ-4 שנים על ידי בוגרי תחום המדיה והפרסום. המשרד הצעיר מעניק שירותי פרסום, מיתוג ואסטרטגיה ובין לקוחותיו נמנים בהווה ובעבר 'טרייד מוביל', 'מיליון כסאות', 'קניוני G', 'טריגו נדל"ן', 'פטרוטק', 'דוידסון החזקות' ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    יוני 30/10/2014 08:01
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכם,שיחקתם אותה
  • 12.
    רונית 30/10/2014 01:13
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד..אכן sabio גדולים...כל הכבוד שימו לב. עמית כפיר מוכר???
  • 11.
    רעיון גאוני (ל"ת)
    רונית 30/10/2014 00:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עמנואל 29/10/2014 19:41
    הגב לתגובה זו
    משרד פרסום קיקיוני מעלה קמפיין טפשי וזניח ומצליח לכניס אותו לאייס. עד כאן - שומדבר חדש. אבל אז הם מצליחים לדחוף מלא תגובות נרגשות מהמהלך היצירתי-חדשני-נועז-פורץ הדרך. ככה עושים פרסום.
  • 9.
    רעיון טוב שמעוצב רע. חבל (ל"ת)
    עידו 29/10/2014 19:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חזק ביותר 29/10/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
    קצר. חזק. קולע!!!
  • 7.
    תקדים מסוכן (ל"ת)
    חכו חכו 29/10/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ראש העיר 29/10/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    כמה פשוט ככה טוב
  • 5.
    ארז 29/10/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד חברים
  • 4.
    מישו 29/10/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    אפשר בבקשה שמות+הקלטות של ראשי העיריות הזועמים? איזה שטויות, שאלוהים יעזור.
  • מישו..למה אתה אפס? (ל"ת)
    מפרגן 29/10/2014 19:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דבורה 29/10/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 2.
    שאפו - רעיון מבריק!!! (ל"ת)
    גילי וגיא 29/10/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שאפו 29/10/2014 11:40
    הגב לתגובה זו
    עוד הוכחה שלא צריך לזרוק מיליונים כדי שידברו עליך.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.