נתניה וחדרה הפכו לכפ"ס? ראשי עיריות זעמו על קמפיין חוצות ודרשו להסירו

בכניסה לערים וישובים ברחבי הארץ פורסמו שלטים המברכים נהגים על כניסתם ל"כפר סבא צפון". ראשי העיריות זעמו ודרשו מחברת החוצות להסיר המודעות לאלתר. היום עולה לאוויר קמפיין "התשובה" שחושף מי המפרסם
משה בנימין | (14)

האם נתניה הפכה לכפר סבא בהחלטת ממשלה תמוהה שלא שמענו עליה? לא בדיוק. קמפיין חוצות שעלה בימים האחרונים ברחבי הארץ הצליח לבלבל לא מעט נהגים שהיו בטוחים כי טעו בדרך, ויותר מכך, הרתיח את ראשי העיריות והמועצות המקומיות: על שלטי חוצות בכניסה לערים וישובים כגון חדרה, נתניה, רעננה ועוד, נתלו שלטים שהכריזו: "ברוך הבא לכפר סבא צפון" ונתנו את האות למירוץ של נציגי העיריות לתחקור העניין.

אנשי המועצות המקומיות והערים לא חיכו הרבה זמן לפני שפנו לחברת החוצות מקסימדיה שעל שלטיה עלה הקמפיין. נציגים זועמים של מספר עיריות הרגישו כאילו מישהו מגחך על חשבונם ודרשו לקבל תשובות מיידיות מחברת החוצות, וכן להסיר את המודעות לאלתר.

היום (יום ד') צפוי לעלות לאוויר חלקו השני של הקמפיין ובו התשובה שתתן מענה לסימני השאלה ותרגיע, אולי, את ראשי העיריות המבולבלים. לאייס נודע כי מאחורי המהלך עומד משרד הפרסום Sabio בבעלותם של אייל אורנשטיין, עמית כפיר ובני גולדשטיין. מהלך הפרסום שנועד לייצר באזז הוא למעשה קמפיין עבור חברת הנדל"ן טריגו - מלקוחות המשרד - המשווקת קרקעות להשקעה בכפר סבא.

בני גולדשטיין, שותף ומבעלי המשרד הסביר לאייס: "מהיכרותנו הרבה עם שוק פרסום הנדל"ן הכה רווי בארץ, הבנו שאנחנו חייבים לנקוט בטקטיקה קצת אחרת על מנת לבלוט ולהביא את הפרויקט למודעות, בצורה כזו שיכירו אותו בכל הארץ ולא רק באיזור השרון. לצורך כך, החלטנו לצאת בגל שילוט של טיזרים ברחבי ערים שונות ובהם הכיתוב: "ברוכים הבאים לכפר סבא צפון", בסגנון השלטים המברכים את האנשים בכניסה לערים".

"כשאתה עולה בקמפיין טיזרים" הוסיף גולדשטיין, "המטרה שלך היא לעורר את כלל הציבור, שיהיה עניין, שישימו לב אליך. במקרה שלנו, לא רק שהציבור שם לב, גם ראשי הערים ראו, ראו וכעסו. אחרי יום באוויר התחלנו לקבל שיחות זועמות ממשרדי ראשי ערים שונות, שטענו כי תושבים רבים התקשרו לברר האם נתניה היא למעשה כפר סבא מעכשיו. כמובן שהתבקשנו להוריד את השלטים בהקדם".

יש לציין כי שלטי החוצות ברחבי הערים הם למעשה שטחי פרסום המשווקים על ידי חברות שילוט חוצות כגון 'מקסימדיה' הפועלת בפריסה ארצית. עם זאת, השלטים הם בבעלותם של העיריות שמוכרות את זיכיון השיווק לחברות החוצות ובאפשרותם לדרוש להסיר לאלתר קמפיין פוגעני כזה או אחר. למרות שבמקרה הנוכחי מדובר בתעלול מתוחכם ולא מזיק, ראשי העיריות, באופן טבעי, נעמדו בגללו על הרגליים האחוריות.

SABIO בבעלות כפיר, אורנשטיין וגולדשטיין הוקם לפני כ-4 שנים על ידי בוגרי תחום המדיה והפרסום. המשרד הצעיר מעניק שירותי פרסום, מיתוג ואסטרטגיה ובין לקוחותיו נמנים בהווה ובעבר 'טרייד מוביל', 'מיליון כסאות', 'קניוני G', 'טריגו נדל"ן', 'פטרוטק', 'דוידסון החזקות' ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    יוני 30/10/2014 08:01
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכם,שיחקתם אותה
  • 12.
    רונית 30/10/2014 01:13
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד..אכן sabio גדולים...כל הכבוד שימו לב. עמית כפיר מוכר???
  • 11.
    רעיון גאוני (ל"ת)
    רונית 30/10/2014 00:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עמנואל 29/10/2014 19:41
    הגב לתגובה זו
    משרד פרסום קיקיוני מעלה קמפיין טפשי וזניח ומצליח לכניס אותו לאייס. עד כאן - שומדבר חדש. אבל אז הם מצליחים לדחוף מלא תגובות נרגשות מהמהלך היצירתי-חדשני-נועז-פורץ הדרך. ככה עושים פרסום.
  • 9.
    רעיון טוב שמעוצב רע. חבל (ל"ת)
    עידו 29/10/2014 19:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חזק ביותר 29/10/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
    קצר. חזק. קולע!!!
  • 7.
    תקדים מסוכן (ל"ת)
    חכו חכו 29/10/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ראש העיר 29/10/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    כמה פשוט ככה טוב
  • 5.
    ארז 29/10/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד חברים
  • 4.
    מישו 29/10/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    אפשר בבקשה שמות+הקלטות של ראשי העיריות הזועמים? איזה שטויות, שאלוהים יעזור.
  • מישו..למה אתה אפס? (ל"ת)
    מפרגן 29/10/2014 19:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דבורה 29/10/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 2.
    שאפו - רעיון מבריק!!! (ל"ת)
    גילי וגיא 29/10/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שאפו 29/10/2014 11:40
    הגב לתגובה זו
    עוד הוכחה שלא צריך לזרוק מיליונים כדי שידברו עליך.
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.