ליאור גרינץ מסכם את קאן במבט על עבודות מעוררות השראה
מרבית המסרים שנשמעו בחלקו הראשון של פסטיבל קאן השנה היו על החוקים החדשים במדיה המשתנה (2010?!), חשיבות הצרכנים הגוברת בתהליך התקשורת (מסתבר שהם היו פחות חשובים עד כה), ועל איך לדבר איתם מעכשיו (נוט טו סלפ: לתת להם ערך מוסף!). בין לבין היה ניתן למצוא כמה דוברים וזוויות מעוררות השראה לקחת הביתה ולחשוב עליהם לעומק.
בין מאות העבודות שראיתי, מצאתי כמה שצדו את עיני שאותם מצאתי לנכון לחלוק, חלקן אמנם זכו להערכת השופטים וקיבלו פרסים, אבל לאו דווקא את העבודות מעוטרות אריות זהב.
השקת הפיק-אפ טויוטה טונדרה
אמנם אני בא מהמדיה ושם היה תפקידי כשופט, אבל ברור לכולם שכל הדיסציפלינות משתנות וגולשות זו לתוך זו: האם שימוש באירוע או stunt הוא פעילות מדיה או שנעשה לצורך מהלך PR? הרי כל הגשת עבודה במרבית הקטגוריות, מתגאה בכמה earned media היא השיגה. (תקראו את זה בטון הרד-סיילי: and with zero budget )
אפשר להשיק את הפיק-אפ המאסיבי בעל יכולת הנשיאה בשלטי חוצות ענקיים, ספוט טלויזיה או אירועי קד"מ, אבל אפשר גם להסיע את מעבורת החלל אנדוור ברחובות לוס-אנג'לס. אל תשאלו אותי כמה הם שילמו, ואת מי בנאסא שיחדו, אבל זה הצליח. וכך הושק הדגם החדש, הטונדרה במהדורות החדשות המקומיות.
קטגוריית ה"צדקה, מודעות ציבורית ובריאות הציבור" מספקת מידי שנה עבודות רבות ובהן גם כאלה מצויינות בצורת המחשבה והביצוע, מעבר לחיבה האוטומטית מעצם היותן למטרות חיוביות. אז כדי להתגבר על האופטימיות הקוסמית, תמיד טוב להשתמש בציניות קלה.
BRIDGE OF LIFE
סמסונג מבקשת למכור ביטוח חיים בדרום-קוריאה. אבל הבעיה היא שהמדינה מובילה בגאווה זו השנה 8 ברציפות במדינות ה OECD עם יש 15,000 מתאבדים בשנה (43! ביום) וזה יקר לחברות הביטוח. בעזרת סוכנות CHEIL, בפעילות חוצות ייחודית, הם הפכו את גשר מאפו בסיאול שהוא זירת ההתאבדות הגדולה ביותר, מגשר המוות לגשר החיים.
רדיו אמבולנס מאקוודור
באיזור החיוג של "מודעות ציבורית ובריאות הציבור" הוצג פטנט גאוני שלא ברור איך לעזאזל לא חשבו עליו קודם. פעילות של איגוד הרדיו של אקוודור, שהתקין מכשיר עם תדר רדיו שיכול להשתלט על מקלטים ברדיוס מוגדר, וכך מודיע לנהגים בפקקי התנועה שאמבולנס מגיע ויש לפנות את הדרך. זמני הנסיעה של אמבולנסים בשעות שיא ירדו בכ- 40%!
שבירת הטאבו האחרון בעולם: חרא
ועוד פרויקט אחד: כמו שציינתי קודם, כמות העבודות בתחום צדקה charity ומודעות חברתית היא רבה. במהלך הצפייה בעבודות השונות התפתח דיון עם עמיתיי השופטים על הכוונות של המפרסמים הגדולים מאחורי פעילויות כאלה. נדמה שהכיוון הכללי מצביע על איזושהי התרככות כלפי התאגידים הגדולים, והמעבר מתוקפנות כלפי חברות כמו קוקה קולה, P&G וכד' על כך שהפעילות למען הקהילה הן יותר ציניות, כסת"ח או green wash - למצב של יותר קבלה והשלמה, שאם כבר יש את האמצעים לתרום, לגייס מתנדבים או לעזור - אז למה לא.
אחד הקמפיינים שהוצג בכנס הוא
אז עלה לבמת ההרצאות: mister toilet, הסינגפורי ג'ק סים, ששם לעצמו מטרה לשבור את הטאבו האחרון בעולם: חרא. זה נשמע יותר ידידותי באנגלית ובניב אסייתי, אבל תחשבו על זה אתם מדברים חופשי על הכל: סקס, סמים, איידס, כסף, דת, פוליטיקה, אבל לא על חרא. ומנקודת מבט גלובלית זה אפילו מצב חמור. אז מיסטר טוילט בא לפנות למפרסמים ופרסומאים בכנס, כדי לקדם את הנושא. תזכרו את לקראת יום השירותים העולמי ב- 19.11. אולי ייצא לכם מזה אריה בשנה הבאה.
הכותב הוא סמנכ"ל המדיה של HAVAS ISRAEL
- 7.יופי של כתבה (ל"ת)איה 25/06/2013 12:37הגב לתגובה זו
- 6.מילים כדורבנות (ל"ת)המשכיז 24/06/2013 19:37הגב לתגובה זו
- 5.אשטון אתה עדיין המלך שלי :) (ל"ת)דמי מור 24/06/2013 09:49הגב לתגובה זו
- 4.המפרגן 24/06/2013 03:09הגב לתגובה זוקאט דה בולשיט!
- 3.ashton 23/06/2013 18:41הגב לתגובה זואשטון אתה תותח!!
- 2.אשטון 23/06/2013 18:38הגב לתגובה זואשטון אתה תותח!!
- 1.אריאל 23/06/2013 18:18הגב לתגובה זויש דבר כזה?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
