טור

ליאור גרינץ מסכם את קאן במבט על עבודות מעוררות השראה

סמנכ"ל המדיה של HAVAS ישראל הוזמן לשפוט בקטגוריית המדיה וכותב לאייס על עבודות שצדו את עיניו ו"לאו דווקא העבודות מעוטרות אריות זהב"
ליאור גרינץ | (7)

מרבית המסרים שנשמעו בחלקו הראשון של פסטיבל קאן השנה היו על החוקים החדשים במדיה המשתנה (2010?!), חשיבות הצרכנים הגוברת בתהליך התקשורת (מסתבר שהם היו פחות חשובים עד כה), ועל איך לדבר איתם מעכשיו (נוט טו סלפ: לתת להם ערך מוסף!). בין לבין היה ניתן למצוא כמה דוברים וזוויות מעוררות השראה לקחת הביתה ולחשוב עליהם לעומק. בין מאות העבודות שראיתי, מצאתי כמה שצדו את עיני שאותם מצאתי לנכון לחלוק, חלקן אמנם זכו להערכת השופטים וקיבלו פרסים, אבל לאו דווקא את העבודות מעוטרות אריות זהב.

השקת הפיק-אפ טויוטה טונדרה אמנם אני בא מהמדיה ושם היה תפקידי כשופט, אבל ברור לכולם שכל הדיסציפלינות משתנות וגולשות זו לתוך זו: האם שימוש באירוע או stunt הוא פעילות מדיה או שנעשה לצורך מהלך PR? הרי כל הגשת עבודה במרבית הקטגוריות, מתגאה בכמה earned media היא השיגה. (תקראו את זה בטון הרד-סיילי: and with zero budget )

אפשר להשיק את הפיק-אפ המאסיבי בעל יכולת הנשיאה בשלטי חוצות ענקיים, ספוט טלויזיה או אירועי קד"מ, אבל אפשר גם להסיע את מעבורת החלל אנדוור ברחובות לוס-אנג'לס. אל תשאלו אותי כמה הם שילמו, ואת מי בנאסא שיחדו, אבל זה הצליח. וכך הושק הדגם החדש, הטונדרה במהדורות החדשות המקומיות.

קטגוריית ה"צדקה, מודעות ציבורית ובריאות הציבור" מספקת מידי שנה עבודות רבות ובהן גם כאלה מצויינות בצורת המחשבה והביצוע, מעבר לחיבה האוטומטית מעצם היותן למטרות חיוביות. אז כדי להתגבר על האופטימיות הקוסמית, תמיד טוב להשתמש בציניות קלה.

BRIDGE OF LIFE סמסונג מבקשת למכור ביטוח חיים בדרום-קוריאה. אבל הבעיה היא שהמדינה מובילה בגאווה זו השנה 8 ברציפות במדינות ה OECD עם יש 15,000 מתאבדים בשנה (43! ביום) וזה יקר לחברות הביטוח. בעזרת סוכנות CHEIL, בפעילות חוצות ייחודית, הם הפכו את גשר מאפו בסיאול שהוא זירת ההתאבדות הגדולה ביותר, מגשר המוות לגשר החיים.

רדיו אמבולנס מאקוודור באיזור החיוג של "מודעות ציבורית ובריאות הציבור" הוצג פטנט גאוני שלא ברור איך לעזאזל לא חשבו עליו קודם. פעילות של איגוד הרדיו של אקוודור, שהתקין מכשיר עם תדר רדיו שיכול להשתלט על מקלטים ברדיוס מוגדר, וכך מודיע לנהגים בפקקי התנועה שאמבולנס מגיע ויש לפנות את הדרך. זמני הנסיעה של אמבולנסים בשעות שיא ירדו בכ- 40%!

שבירת הטאבו האחרון בעולם: חרא ועוד פרויקט אחד: כמו שציינתי קודם, כמות העבודות בתחום צדקה charity ומודעות חברתית היא רבה. במהלך הצפייה בעבודות השונות התפתח דיון עם עמיתיי השופטים על הכוונות של המפרסמים הגדולים מאחורי פעילויות כאלה. נדמה שהכיוון הכללי מצביע על איזושהי התרככות כלפי התאגידים הגדולים, והמעבר מתוקפנות כלפי חברות כמו קוקה קולה, P&G וכד' על כך שהפעילות למען הקהילה הן יותר ציניות, כסת"ח או green wash - למצב של יותר קבלה והשלמה, שאם כבר יש את האמצעים לתרום, לגייס מתנדבים או לעזור - אז למה לא.

אחד הקמפיינים שהוצג בכנס הוא Focus Forward של ג'נרל אלקטריק. זהו קמפיין חברתי בו יוצרו סרטי תעודה קצרים על פרויקטים שבהם לוקחת חלק ג'נרל אלקטריק, בין אם בליווי של פיתוח מוצרים או תמיכה בפעילות חברתית גלובלית

אז עלה לבמת ההרצאות: mister toilet, הסינגפורי ג'ק סים, ששם לעצמו מטרה לשבור את הטאבו האחרון בעולם: חרא. זה נשמע יותר ידידותי באנגלית ובניב אסייתי, אבל תחשבו על זה אתם מדברים חופשי על הכל: סקס, סמים, איידס, כסף, דת, פוליטיקה, אבל לא על חרא. ומנקודת מבט גלובלית זה אפילו מצב חמור. אז מיסטר טוילט בא לפנות למפרסמים ופרסומאים בכנס, כדי לקדם את הנושא. תזכרו את לקראת יום השירותים העולמי ב- 19.11. אולי ייצא לכם מזה אריה בשנה הבאה.

הכותב הוא סמנכ"ל המדיה של HAVAS ISRAEL

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יופי של כתבה (ל"ת)
    איה 25/06/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מילים כדורבנות (ל"ת)
    המשכיז 24/06/2013 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אשטון אתה עדיין המלך שלי :) (ל"ת)
    דמי מור 24/06/2013 09:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    המפרגן 24/06/2013 03:09
    הגב לתגובה זו
    קאט דה בולשיט!
  • 3.
    ashton 23/06/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    אשטון אתה תותח!!
  • 2.
    אשטון 23/06/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    אשטון אתה תותח!!
  • 1.
    אריאל 23/06/2013 18:18
    הגב לתגובה זו
    יש דבר כזה?