אחרי Y&R וברוקנר: יריב טוויג יוצא לדרך עצמאית ומשיק סוכנות פרסום חדשה

לאחר קריירה בת כ-15 שנים במשרדים כמו מקאן אריקסון, שלמור אבנון עמיחי Y&R וברוקנר נטע יער, יריב טוויג משיק סוכנות פרסום חדשה בבעלותו
משה בנימין | (28)

לאחר כעשור בשלמור אבנון עמיחי Y&R ישראל ומעל לשנה בברוקנר נטע יער בו שימש בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב, החליט יריב טוויג (39) לפרוש כנפיים ולנסות את מזלו לבד. בפוסט שפרסם מוקדם יותר היום (יום ה) בפייסבוק הודיע טוויג על יציאה לדרך חדשה והקמת סוכנות בוטיק בבעלותו.

בפוסט שפרסם כתב טוויג: "האמירה "חיים רק פעם אחת" נתפסת אצל כמה מחברי הטובים כאחת מהקלישאות הפחות מוערכות. אמירה שהיא חצי שקופה לרוב, קצת אייטיז, כזו ששייכת לאנשים שקופצים באנג'י, או צוללים עם כרישים. אבל בחודשים האחרונים התחלתי לחטוא בלהיות פחות ופחות ציני כלפיה. יש משהו בלהעיז להתחיל להגשים חלום, שגובל באופוריה. דווקא בגלל כל אותם פעמים שהחלום הבוסרי נדחק לפינות חשוכות בתירוצים כאלו או אחרים. "החיים רק פעם אחת" שלי, זה לפתוח סוכנות פרסום בוטיק חדשה, ולעשות את מה שאני אוהב ויודע לעשות. פ ר ס ו ם. בקרוב מאוד הפרויקט הראשון".

ואכן כך, מספר שעות לאחר מכן הוצג הפרויקט הראשון אותו הוביל טוויג תחת כובע העצמאי החדש, עבור אגודת אל"י - האגודה להגנת הילד. טוויג כתב כי הוא "גאה להשיק את הפרויקט הראשון. מיצג שמתרחש ממש בשעות אלו, למעשה היום וגם מחר בכיכר רבין עבור אגודת אל"י - האגודה להגנת הילד. המיצג יהיה יריית הפתיחה בקמפיין שיוביל את המסר: "ילדים מוכים עלולים להפוך להורים מכים".

מתוך המיצג בכיכר רבין

כאמור טוויג (39), העביר את התקופה המשמעותית בקריירה במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי בו הועסק כעשור והגיע עד לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב. הוא החל את דרכו במשרד הפרסום רבן ומשם עבר למקאן בטרם הגיע לשלמור. לאחר שסיים את דרכו בשלמור אבנון עמיחי, בתקופה בה מנהליו הבכירים של המשרד פרשו בזה אחר זה, הצטרף טוויג לברוקנר נטע יער בו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב במהלך השנה האחרונה.

בין התקציבים הבולטים בהם טיפל טוויג נמנים אורנג' ודפי זהב, מרצדס, סמארט, טמבור, היינץ, גינדי, פוקס הום, קלירקס, שפ"ם, עצו"ם, לתת, עצו"ם ומהלכי הפרסום למען השבתו של גלעד שליט. על רשימת ההישגים הקריאיטיביים שלו נמנים זכיות ב- 3 אריות בפסטיבל Cannes Liones וזכיות בתחרויות בינלאומיות ולוקאליות רבות נוספות.

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 26.
    בהצלחה מותק! (ל"ת)
    אוה 27/05/2013 00:00
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    מלך. תצליח (ל"ת)
    אייל 26/05/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    כל הכבוד מוכשר! בהצלחה! (ל"ת)
    שירלה 26/05/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    בהצלחה!!!!!! (ל"ת)
    עדו לביא 26/05/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    איש מקסים ומוכשר (ל"ת)
    דליה 26/05/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    בהצלחה יריב (ל"ת)
    יאיר ויס 26/05/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אפרת.ל 26/05/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    תצליח, מגיע לך!
  • 19.
    אריאל 26/05/2013 00:01
    הגב לתגובה זו
    כל אחד פותח היום משרד פרסום? שיהיה בהצלחה אבל אתה בסה"כ פרילאנס בכיר עם לוגו.
  • 18.
    מאיר 25/05/2013 23:48
    הגב לתגובה זו
    היחידי בתעשייה הזאת שלא ראיתי אותו אף פעם מאבד עשתונות, צועק על משהו או מתמרמר - נטו של כישרון, חריצות ושקט פנימי.
  • 17.
    למה השם כתוב באנגלית כמו ספר מרוקאי? (ל"ת)
    כיי 25/05/2013 09:13
    הגב לתגובה זו
  • ענק (ל"ת)
    26/05/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אלעד 25/05/2013 08:12
    הגב לתגובה זו
    בחור מוכשר אבל קצת פלצן ומלא בעצמו. המבחן האמיתי בפרסום הוא בעבודה השוטפת עם הלקוחות ה״בעייתיים״ ולא רק בתחרויות בחו״ל. נראה לי שמר טוויג הולך להבין את זה מאוד מהר ועל בשרו. וחוצמזה, מיצגים עם בובות בכיכר רבין זה כל כך 2006
  • 15.
    עוד לקוח מרוצה 24/05/2013 18:16
    הגב לתגובה זו
    גם איש קריאטיב טוב וגם בן אדם טוב. תצליח
  • 14.
    אבלגון 24/05/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חמוד. כל מילה שאמרת - בסלע.
  • 13.
    היועצת 24/05/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    התלמיד המצטיין (שנשאר מספיק כיתות) בביה"ס המתקדם לפרסום ופרסים בינלאומיים ע"ש גדעון עמיחי היה בדיוק חודש ימים בברוקר נטע. כן... החיים קשים בלי גדעון! מישהו יודע מה קורה לשותפו בכיתה, יו"ר מועצת התלמידים צור גולן?
  • 12.
    אורי גנות 24/05/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    בחור סופר מוכשר! שיהיה המון בהצלחה!
  • 11.
    מבפנים 24/05/2013 08:27
    הגב לתגובה זו
    אידה פלצנית משעממת בסרטים של עצמה. אבל בלי קשר שיהיה בהצלחה!
  • 10.
    ידענו ששכל ולב יש, עכשיו גם ביצים! (ל"ת)
    טוויט 23/05/2013 22:23
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה תותח וסחתיין על האומץ. (ל"ת)
    ארז מיטל 23/05/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    d 23/05/2013 21:28
    הגב לתגובה זו
    מחשיבות עצמית לא באמת תוביל לשום מקום. מצאת מקום שאף אחד לא ישחרר אותך מתפקידך. תתחיל עם לקוחות אמיתיים ולא למחזר רעיונות של גדעון בכיכר.
  • 7.
    אחד הטובים והצנועים שאני מכיר (ל"ת)
    נינגה 23/05/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    23/05/2013 20:56
    הגב לתגובה זו
    שקודם יצרף לקוח אחד בתשלום ואז תכתבו עליו ? כרגע הוא פרילאנס בלי לקוחות. זה שווה כתבה ? לא בטוח
  • 5.
    מישקה 23/05/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
    עד שהבחור יתארגן, למרות ש-30 אלף שקל בחודש זה לא רע
  • 4.
    זורבה היווני 23/05/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    המשרד בדעיכה ואם החברים שם לא יזיזו את עצמם וישנו את האופן בו הם מנהלים (אולי זה הזמן לגייס מנהל מקצועי) אז הם הם יכולים לסגור את הבאסטה
  • דוידי 18/06/2013 09:21
    הגב לתגובה זו
    משרד בינוני שהולך לאחור ולא מצליח לזהות מגמות בשוק. בעלי המשרד לא באמת מנהלים ולא יצא משם שום דבר טוב מעולם... בינוניות לשמה וחבל
  • 3.
    בהצלחה תותח! (ל"ת)
    יוסי צרפתי 23/05/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נד סטארק 23/05/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    תעבדו איתו
  • 1.
    אחד המוכשרים שעבדתי איתו (ל"ת)
    שי 23/05/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.