'חוויה קולנועית גדולה מהחיים'? עוד פרסומת לאבקת כביסה
כשהסיפור טוב, אומר לנו סטיב בושמי בתפקיד נאקי טומפסטון בדברו אלינו מתוך ארון מתים אגב החזקת מצית בוער בידו, לא תוכל לנבא מה יקרה. באמת שהפרסומת הזו ל-yes מתחילה טוב. שאפו, אתה אומר לעצמך - הצליחו להביא את נאקי בכבודו ובעצמו לעוד אחת מהפרסומות האלמותיות של יס! הסרטון מכניס אותנו לסצנה מבטיחה שבמהלכה רואים פיצוץ שמעיף מכונית לוויות באוויר, אבל מאותו רגע, סטיב היקר, הסיפור מתחיל לא רק להיות צפוי אלא אפילו משעמם.
אנחנו מורגלים לקלישאות קולנועיות בעלות נוסחה קבועה. ברור לנו ש-3 השוטרים, שמתקרבים שלופי אקדחים לארון המתים שממנו בושמי דיבר אלינו לפני דקה, יגלו ארון ריק. ברור לנו גם, שלפעמים גם כיף לדעת למה לצפות בפורמולה ההוליוודית. אבל הפער שבין העלילה שעל המסך לבין הטקסט של בושמי, שממשיך להסביר לנו שעם ערוץ yes oh שמאפסן את הסדרות הטובות מבית HBO תמיד נוכל לצפות ליותר - הופך בלתי ניתן לגישור.
סרטון הפרסומת הנוכחי ל-yes כאילו לא מכיר את כללי השפה הקריאטיבית של מותג יס. כדי לעמוד מאחורי ההבטחה 'חוויה קולנועית גדולה מהחיים', יצרה יס שפה שעל פיה, ברובה של הפרסומת, שתמיד מתרחשת בסצנה קולנועית מוכרת, הגיבורים אינם מודעים לעובדה שהם שחקנים בפרסומת.
חוויה קולנועית במהותה היא חוויה טוטאלית של הישאבות לעלילה משכנעת. אסקפיזם זמני מעצמי ומהחיים שאותם אני חי. רק ככה יכול הצופה להיכנס גם הוא, ולו לרגע, אל תוך חוויה קולנועית מושלמת. ה'שבירה' שמגלה לנו שמדובר בפרסומת מגיעה תמיד מבחוץ. בהפתעה, או אם נשתמש במשנתו של סטיב - ברגע לא צפוי. זה תמיד קריין, מחוץ לסרט, שפונה לשחקנים ומפתיע אותם בשאלה או באמירה.
במקרה של נאקי תומפסון הקשוח והחלקלק, הדבר מתבקש. נאקי תמיד עסוק במעמדו, בכוח ובשליטה שיש לו או שאין לו על המאפיה, על נשותיו ועל העיר כולה. הכי לא מתאים לו להפוך לפרזנטור שמקדם מוצר ומשבח את יתרונותיו.
נאקי, אם תרצו, חייב להיות הלא צפוי בהתגלמותו. נחמד ושרמנטי וג'נטלמן ברגע אחד ורוצח אכזרי חסר רחמים במשנהו. לכן, ברור לחלוטין שההחטאה בפרסומת ל-yes oh היא כפולה ומכופלת. גם סיפור צפוי וגם מבנה של פרסומת לאבקת כביסה: סלב מפורסם מקדם מוצר ומציע לנו להשתמש בו. הכי צפוי עד מאכזב - לא רק כלפי יס אלא כלפי בושמי עצמו בתפקיד הדון של המאפיה שהפך, למעשה, לגימל יפית.
הבחירה בסטיב בושמי מעוררת כבוד, מה גם שאפשר היה לפתור את הבריף להשקת ערוץ yes oh בכיכובו בהרבה צורות אחרות. אפילו סצנת ה'אני כאן רק שאני לא בארון המתים' היתה יכולה להיות מפתיעה באמת אילו היינו נותנים לה להתפתח כמו שסצנה צריכה להתפתח באימפריית הפשע. הם במתח נוראי כשבושמי בשלו, עסוק בסגירת עסקה על ראשו של חבר מאפיה שסרח, במועדון שלו או באמת בלימוזינה.
- 11.נאקי 12/02/2012 14:32הגב לתגובה זואיך נאקי קשור לזה?זה לא בכיוון הביקורת שלך בכלל. זה נראה כאילו לא ראית אותה בכלל!
- 10.את ניראית טוב, מעבר לכך הכל שטויות... (ל"ת)עטרה אוי עטרה 09/02/2012 10:16הגב לתגובה זו
- 9.אכן פרסומת מוחמצת. (ל"ת)אילן 05/02/2012 23:03הגב לתגובה זו
- 8.מישהו מהצד 05/02/2012 19:47הגב לתגובה זוקשה לקבל ביקורת. אבל לפחות הביקורת הזאת מדויקת וחריפה. בזבוז של שחקן גדול דבר ראשון. איפור מוגזם ומגוחך. בימוי רע. וכמו שעטרה אמרה וזה העיקר כאן. פרסומת שמנסה למכור לנו את חשיבותו של תסריט מעולה. אך יוצריה לא מסוגלים כנראה לייצר תוכן ברמה שאליה הוא מתייחס. HBO עשו פרסומות מושלמות על אותו הבריף ואני בטוח שהחבר׳ה במקאן הציעו דברים ברמה גבוהה. כאן יש לקוח שהפריע בדוק. רק לקוח חסר ביטחון או עם יותר מידי ביטחון יכול לייצר סלט שכזה. וזה עוד משודר בריפיט בייס. מזל שיש לי מקס!!!!
- 7.פספוס מהסרטים 05/02/2012 19:04הגב לתגובה זוהוא לא מספיק כוכב שעומד בזכות עצמו מונולוג וזהו..
- 6.תמי 05/02/2012 16:03הגב לתגובה זואני מאד אוהבת לקרוא את הטור שלך אבל אני מודה הפעם שראתי אותו פעמיים ועד עכשיו לא הבנתי אותו.
- 5.על סמך מה החלטת שהוא משחק את נאקי? (ל"ת)מקאן 05/02/2012 15:01הגב לתגובה זו
- 4.יונתן 05/02/2012 14:33הגב לתגובה זוברגע שבושמי אמר בפרסומת שלום ישראל / רק ביס וכדומה. המהלך המיתוגי בוצע בהצלחה.
- 3.א.ח 05/02/2012 13:13הגב לתגובה זואת חייבת למצוא דרך להיות יותר נגישה
- 2.עידו 05/02/2012 12:05הגב לתגובה זואם יש משהו שהצופה בבית שואל את עצמו בבית זה: 'איך קיבינימאט הצליחו להביא את סטיב בושמי לפירסומת של ייס?' 'כניראה ששוה לי להקשיב לו'
- 1.רועי 05/02/2012 11:20הגב לתגובה זווהיחס האישי לשוק הישראלי. ברור שאפשר לעשות קריאייטיב יותר חד. אבל התוכן מדבר בעד עצמו, כל התכנים הכי חדשים נמצאים ביס, והמסר עובר בהחלט. כמה פעמים רואים פנייה אישית של כוכבים לשוק הקטנטן שלנו ? ? ? לא הרבה !

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
