'חוויה קולנועית גדולה מהחיים'? עוד פרסומת לאבקת כביסה
כשהסיפור טוב, אומר לנו סטיב בושמי בתפקיד נאקי טומפסטון בדברו אלינו מתוך ארון מתים אגב החזקת מצית בוער בידו, לא תוכל לנבא מה יקרה. באמת שהפרסומת הזו ל-yes מתחילה טוב. שאפו, אתה אומר לעצמך - הצליחו להביא את נאקי בכבודו ובעצמו לעוד אחת מהפרסומות האלמותיות של יס! הסרטון מכניס אותנו לסצנה מבטיחה שבמהלכה רואים פיצוץ שמעיף מכונית לוויות באוויר, אבל מאותו רגע, סטיב היקר, הסיפור מתחיל לא רק להיות צפוי אלא אפילו משעמם.
אנחנו מורגלים לקלישאות קולנועיות בעלות נוסחה קבועה. ברור לנו ש-3 השוטרים, שמתקרבים שלופי אקדחים לארון המתים שממנו בושמי דיבר אלינו לפני דקה, יגלו ארון ריק. ברור לנו גם, שלפעמים גם כיף לדעת למה לצפות בפורמולה ההוליוודית. אבל הפער שבין העלילה שעל המסך לבין הטקסט של בושמי, שממשיך להסביר לנו שעם ערוץ yes oh שמאפסן את הסדרות הטובות מבית HBO תמיד נוכל לצפות ליותר - הופך בלתי ניתן לגישור.
סרטון הפרסומת הנוכחי ל-yes כאילו לא מכיר את כללי השפה הקריאטיבית של מותג יס. כדי לעמוד מאחורי ההבטחה 'חוויה קולנועית גדולה מהחיים', יצרה יס שפה שעל פיה, ברובה של הפרסומת, שתמיד מתרחשת בסצנה קולנועית מוכרת, הגיבורים אינם מודעים לעובדה שהם שחקנים בפרסומת.
חוויה קולנועית במהותה היא חוויה טוטאלית של הישאבות לעלילה משכנעת. אסקפיזם זמני מעצמי ומהחיים שאותם אני חי. רק ככה יכול הצופה להיכנס גם הוא, ולו לרגע, אל תוך חוויה קולנועית מושלמת. ה'שבירה' שמגלה לנו שמדובר בפרסומת מגיעה תמיד מבחוץ. בהפתעה, או אם נשתמש במשנתו של סטיב - ברגע לא צפוי. זה תמיד קריין, מחוץ לסרט, שפונה לשחקנים ומפתיע אותם בשאלה או באמירה.
במקרה של נאקי תומפסון הקשוח והחלקלק, הדבר מתבקש. נאקי תמיד עסוק במעמדו, בכוח ובשליטה שיש לו או שאין לו על המאפיה, על נשותיו ועל העיר כולה. הכי לא מתאים לו להפוך לפרזנטור שמקדם מוצר ומשבח את יתרונותיו.
נאקי, אם תרצו, חייב להיות הלא צפוי בהתגלמותו. נחמד ושרמנטי וג'נטלמן ברגע אחד ורוצח אכזרי חסר רחמים במשנהו. לכן, ברור לחלוטין שההחטאה בפרסומת ל-yes oh היא כפולה ומכופלת. גם סיפור צפוי וגם מבנה של פרסומת לאבקת כביסה: סלב מפורסם מקדם מוצר ומציע לנו להשתמש בו. הכי צפוי עד מאכזב - לא רק כלפי יס אלא כלפי בושמי עצמו בתפקיד הדון של המאפיה שהפך, למעשה, לגימל יפית.
הבחירה בסטיב בושמי מעוררת כבוד, מה גם שאפשר היה לפתור את הבריף להשקת ערוץ yes oh בכיכובו בהרבה צורות אחרות. אפילו סצנת ה'אני כאן רק שאני לא בארון המתים' היתה יכולה להיות מפתיעה באמת אילו היינו נותנים לה להתפתח כמו שסצנה צריכה להתפתח באימפריית הפשע. הם במתח נוראי כשבושמי בשלו, עסוק בסגירת עסקה על ראשו של חבר מאפיה שסרח, במועדון שלו או באמת בלימוזינה.
- 11.נאקי 12/02/2012 14:32הגב לתגובה זואיך נאקי קשור לזה?זה לא בכיוון הביקורת שלך בכלל. זה נראה כאילו לא ראית אותה בכלל!
- 10.את ניראית טוב, מעבר לכך הכל שטויות... (ל"ת)עטרה אוי עטרה 09/02/2012 10:16הגב לתגובה זו
- 9.אכן פרסומת מוחמצת. (ל"ת)אילן 05/02/2012 23:03הגב לתגובה זו
- 8.מישהו מהצד 05/02/2012 19:47הגב לתגובה זוקשה לקבל ביקורת. אבל לפחות הביקורת הזאת מדויקת וחריפה. בזבוז של שחקן גדול דבר ראשון. איפור מוגזם ומגוחך. בימוי רע. וכמו שעטרה אמרה וזה העיקר כאן. פרסומת שמנסה למכור לנו את חשיבותו של תסריט מעולה. אך יוצריה לא מסוגלים כנראה לייצר תוכן ברמה שאליה הוא מתייחס. HBO עשו פרסומות מושלמות על אותו הבריף ואני בטוח שהחבר׳ה במקאן הציעו דברים ברמה גבוהה. כאן יש לקוח שהפריע בדוק. רק לקוח חסר ביטחון או עם יותר מידי ביטחון יכול לייצר סלט שכזה. וזה עוד משודר בריפיט בייס. מזל שיש לי מקס!!!!
- 7.פספוס מהסרטים 05/02/2012 19:04הגב לתגובה זוהוא לא מספיק כוכב שעומד בזכות עצמו מונולוג וזהו..
- 6.תמי 05/02/2012 16:03הגב לתגובה זואני מאד אוהבת לקרוא את הטור שלך אבל אני מודה הפעם שראתי אותו פעמיים ועד עכשיו לא הבנתי אותו.
- 5.על סמך מה החלטת שהוא משחק את נאקי? (ל"ת)מקאן 05/02/2012 15:01הגב לתגובה זו
- 4.יונתן 05/02/2012 14:33הגב לתגובה זוברגע שבושמי אמר בפרסומת שלום ישראל / רק ביס וכדומה. המהלך המיתוגי בוצע בהצלחה.
- 3.א.ח 05/02/2012 13:13הגב לתגובה זואת חייבת למצוא דרך להיות יותר נגישה
- 2.עידו 05/02/2012 12:05הגב לתגובה זואם יש משהו שהצופה בבית שואל את עצמו בבית זה: 'איך קיבינימאט הצליחו להביא את סטיב בושמי לפירסומת של ייס?' 'כניראה ששוה לי להקשיב לו'
- 1.רועי 05/02/2012 11:20הגב לתגובה זווהיחס האישי לשוק הישראלי. ברור שאפשר לעשות קריאייטיב יותר חד. אבל התוכן מדבר בעד עצמו, כל התכנים הכי חדשים נמצאים ביס, והמסר עובר בהחלט. כמה פעמים רואים פנייה אישית של כוכבים לשוק הקטנטן שלנו ? ? ? לא הרבה !
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
