ניתוח קמפיין

החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם

יועצת האסטרטגיה עטרה בילר על הקמפיין החדש 'החבילה של בזק': עומס רגשי הוא משהו שיש לנו צורך לפרוק והחבילה של בזק היא אחת הצורות לכך
עטרה בילר | (1)

המניעים לתקשר עם הזולת הם אינסופיים, לכן הטריטוריה של תקשורת אלקטרונית - טלפון, אינטרנט וסלולארי - היא כר פורה לאינסוף מותגים. במלים אחרות - יש מקום לכולם.

אם נוקיה נתנה את יריית הפתיחה והצהירה שמטרתה אינה ייצור מכשירים, אלא קישור בין אנשים (connecting people), אזי אחריה הגיעו לא מעט מותגי תקשורת שחיפשו לעצמם חלקה משל עצמם בתוך היקום הזה.

* רוצים לדבר על זה? כנסו לדף הפייסבוק של אייס

אורנג' דיברה לא פעם על איכות הקשר, פלאפון - על הדיקותו (עד שיגמרו לך המלים), סלקום על הצורך להבטיח שנהיה 'אף פעם לא לבד', וכמובן בזק, שבזמנו הבטיחה לנו להיות בקשר 'עד שניפגש'.

ברק 013 (זוכרים?) דיברה על מישהו אי שם שמחכה שנצלצל אליו - סבתא או ילד, בחזית או בטיול. בשלב מסוים הפציעה 012 עם 'סתם כי בא לי לדבר' - טריטוריה חצופה שיושבת על תובנה עמוקה - לפעמים סתם בא לנו להרוג זמן בדיבורים, גם כשאין לנו משהו מיוחד להגיד וגם אם אין לנו מישהו מיוחד שחשוב לנו לדבר איתו - לכן, כאשר מחיר השיחה נמוך, אפשר לצלצל סתם לסין כדי לשאול איך מכינים אורז.

הורים עוברים לגור

באחרונה יצאה בזק עם פרסומת חדשה למוצר שאינו חדש במיוחד - החבילה של בזק. אסטרטגיה טובה מצליחה למקסם מהלך או מוצר גם אם לכאורה נראה שהוא אינו מהווה מכת מחץ בפני עצמו. זו אינה הפרסומת הראשונה שבה החבילה מככבת. הפעם, הסיפור הוא על התפרצות הצורך העז שיש לנו לשתף נוכח עומס רגשי כבד מלהכיל. עומס רגשי הוא משהו שיש לנו צורך לפרוק ולשם כך על העולם להיות זמין לנו בכל צורה שהיא. החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם.

ומה עם עומס רגשי? את זה אפשר לייצר בסימולציה פרסומית: מצבים 'מציפים' כמו הורי הבעל שעוברים לגור בפתאומיות עם הזוג הצעיר, או אב שמופיע עם אשתו הטרייה, שצעירה מגיבורת הסרט. מצבים, שמחייבים אותנו לרוץ ולשתף אחרים לפני כל פעולה או מחשבה אחרת, הופכים לשמש רקע להצדקת החבילה של בזק, שהופכת מדיל כספי לאפשרות בעלת תועלת רגשית.

הטריטוריה 'חייבים לשתף' אינה נופלת בתובנתה הקולעת מהטריטוריה של 'סתם כי בא לי לדבר' או של 'עד שיגמרו לנו המלים', שבזמנו היווה רגע טוב וחזק בהיסטוריה המקרטעת של פלאפון טרום 'העולם החדש'.

אבא עם חברה צעירה

'חייבים לשתף' יכול לצמוח למקומות שלא רק החבילה של בזק היא התשובה עבורם. אפליקציה כזו או אחרת, דיל עם מוצר תקשורת נוסף, מבצע טיסה לחו"ל או חופשה באיים הקאריביים - כל זה יכול לשרת את שפת ה'חייבים לשתף' בווריאציות חדשות ורעננות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נו כבר עטרה... 22/01/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
    חלילה שפלנרית תכיר בתחום התקשורת, את השורה life's for sharing של t mobile ואת הקמפיין זוכה הפרסים שלה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.