החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם
המניעים לתקשר עם הזולת הם אינסופיים, לכן הטריטוריה של תקשורת אלקטרונית - טלפון, אינטרנט וסלולארי - היא כר פורה לאינסוף מותגים. במלים אחרות - יש מקום לכולם.
אם נוקיה נתנה את יריית הפתיחה והצהירה שמטרתה אינה ייצור מכשירים, אלא קישור בין אנשים (connecting people), אזי אחריה הגיעו לא מעט מותגי תקשורת שחיפשו לעצמם חלקה משל עצמם בתוך היקום הזה.
אורנג' דיברה לא פעם על איכות הקשר, פלאפון - על הדיקותו (עד שיגמרו לך המלים), סלקום על הצורך להבטיח שנהיה 'אף פעם לא לבד', וכמובן בזק, שבזמנו הבטיחה לנו להיות בקשר 'עד שניפגש'.
ברק 013 (זוכרים?) דיברה על מישהו אי שם שמחכה שנצלצל אליו - סבתא או ילד, בחזית או בטיול. בשלב מסוים הפציעה 012 עם 'סתם כי בא לי לדבר' - טריטוריה חצופה שיושבת על תובנה עמוקה - לפעמים סתם בא לנו להרוג זמן בדיבורים, גם כשאין לנו משהו מיוחד להגיד וגם אם אין לנו מישהו מיוחד שחשוב לנו לדבר איתו - לכן, כאשר מחיר השיחה נמוך, אפשר לצלצל סתם לסין כדי לשאול איך מכינים אורז.
הורים עוברים לגור
באחרונה יצאה בזק עם פרסומת חדשה למוצר שאינו חדש במיוחד - החבילה של בזק. אסטרטגיה טובה מצליחה למקסם מהלך או מוצר גם אם לכאורה נראה שהוא אינו מהווה מכת מחץ בפני עצמו. זו אינה הפרסומת הראשונה שבה החבילה מככבת. הפעם, הסיפור הוא על התפרצות הצורך העז שיש לנו לשתף נוכח עומס רגשי כבד מלהכיל. עומס רגשי הוא משהו שיש לנו צורך לפרוק ולשם כך על העולם להיות זמין לנו בכל צורה שהיא. החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם.
ומה עם עומס רגשי? את זה אפשר לייצר בסימולציה פרסומית: מצבים 'מציפים' כמו הורי הבעל שעוברים לגור בפתאומיות עם הזוג הצעיר, או אב שמופיע עם אשתו הטרייה, שצעירה מגיבורת הסרט. מצבים, שמחייבים אותנו לרוץ ולשתף אחרים לפני כל פעולה או מחשבה אחרת, הופכים לשמש רקע להצדקת החבילה של בזק, שהופכת מדיל כספי לאפשרות בעלת תועלת רגשית.
הטריטוריה 'חייבים לשתף' אינה נופלת בתובנתה הקולעת מהטריטוריה של 'סתם כי בא לי לדבר' או של 'עד שיגמרו לנו המלים', שבזמנו היווה רגע טוב וחזק בהיסטוריה המקרטעת של פלאפון טרום 'העולם החדש'.
אבא עם חברה צעירה
'חייבים לשתף' יכול לצמוח למקומות שלא רק החבילה של בזק היא התשובה עבורם. אפליקציה כזו או אחרת, דיל עם מוצר תקשורת נוסף, מבצע טיסה לחו"ל או חופשה באיים הקאריביים - כל זה יכול לשרת את שפת ה'חייבים לשתף' בווריאציות חדשות ורעננות.
- 1.נו כבר עטרה... 22/01/2012 18:28הגב לתגובה זוחלילה שפלנרית תכיר בתחום התקשורת, את השורה life's for sharing של t mobile ואת הקמפיין זוכה הפרסים שלה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
