החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם
המניעים לתקשר עם הזולת הם אינסופיים, לכן הטריטוריה של תקשורת אלקטרונית - טלפון, אינטרנט וסלולארי - היא כר פורה לאינסוף מותגים. במלים אחרות - יש מקום לכולם.
אם נוקיה נתנה את יריית הפתיחה והצהירה שמטרתה אינה ייצור מכשירים, אלא קישור בין אנשים (connecting people), אזי אחריה הגיעו לא מעט מותגי תקשורת שחיפשו לעצמם חלקה משל עצמם בתוך היקום הזה.
אורנג' דיברה לא פעם על איכות הקשר, פלאפון - על הדיקותו (עד שיגמרו לך המלים), סלקום על הצורך להבטיח שנהיה 'אף פעם לא לבד', וכמובן בזק, שבזמנו הבטיחה לנו להיות בקשר 'עד שניפגש'.
ברק 013 (זוכרים?) דיברה על מישהו אי שם שמחכה שנצלצל אליו - סבתא או ילד, בחזית או בטיול. בשלב מסוים הפציעה 012 עם 'סתם כי בא לי לדבר' - טריטוריה חצופה שיושבת על תובנה עמוקה - לפעמים סתם בא לנו להרוג זמן בדיבורים, גם כשאין לנו משהו מיוחד להגיד וגם אם אין לנו מישהו מיוחד שחשוב לנו לדבר איתו - לכן, כאשר מחיר השיחה נמוך, אפשר לצלצל סתם לסין כדי לשאול איך מכינים אורז.
הורים עוברים לגור
באחרונה יצאה בזק עם פרסומת חדשה למוצר שאינו חדש במיוחד - החבילה של בזק. אסטרטגיה טובה מצליחה למקסם מהלך או מוצר גם אם לכאורה נראה שהוא אינו מהווה מכת מחץ בפני עצמו. זו אינה הפרסומת הראשונה שבה החבילה מככבת. הפעם, הסיפור הוא על התפרצות הצורך העז שיש לנו לשתף נוכח עומס רגשי כבד מלהכיל. עומס רגשי הוא משהו שיש לנו צורך לפרוק ולשם כך על העולם להיות זמין לנו בכל צורה שהיא. החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם.
ומה עם עומס רגשי? את זה אפשר לייצר בסימולציה פרסומית: מצבים 'מציפים' כמו הורי הבעל שעוברים לגור בפתאומיות עם הזוג הצעיר, או אב שמופיע עם אשתו הטרייה, שצעירה מגיבורת הסרט. מצבים, שמחייבים אותנו לרוץ ולשתף אחרים לפני כל פעולה או מחשבה אחרת, הופכים לשמש רקע להצדקת החבילה של בזק, שהופכת מדיל כספי לאפשרות בעלת תועלת רגשית.
הטריטוריה 'חייבים לשתף' אינה נופלת בתובנתה הקולעת מהטריטוריה של 'סתם כי בא לי לדבר' או של 'עד שיגמרו לנו המלים', שבזמנו היווה רגע טוב וחזק בהיסטוריה המקרטעת של פלאפון טרום 'העולם החדש'.
אבא עם חברה צעירה
'חייבים לשתף' יכול לצמוח למקומות שלא רק החבילה של בזק היא התשובה עבורם. אפליקציה כזו או אחרת, דיל עם מוצר תקשורת נוסף, מבצע טיסה לחו"ל או חופשה באיים הקאריביים - כל זה יכול לשרת את שפת ה'חייבים לשתף' בווריאציות חדשות ורעננות.
- 1.נו כבר עטרה... 22/01/2012 18:28הגב לתגובה זוחלילה שפלנרית תכיר בתחום התקשורת, את השורה life's for sharing של t mobile ואת הקמפיין זוכה הפרסים שלה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
