דעה

אסטרטגיית הפרסום בישראכרט: אוהב תרבות? נגשים לך

יועצת האסטרטגיה עטרה בילר על הקמפיין החדש של ישראכרט, שמזכיר באסטרטגיה שלו 2 קמפיינים אלמותיים של 2 בנקי ענק - City Bank ו-HSBC
עטרה בילר | (6)

הדיון לשם מה באמת אנו זקוקים לכסף הוא פילוסופי. מערכת היחסים שיש לנו עם הכסף שלנו, משקפת את זהותנו האמיתית יותר מאשר את מצבנו הפיננסי.

הקמפיין החדש של ישראכרט מסמל צעד גדול שעושה חברת כרטיסי האשראי אל עבר השקפת עולמו של הלקוח לגבי חייו. זה לא חדש שחברות כרטיסי האשראי רואות עצמן מחויבות להיות מעורבות בחיי הלקוח. לאומי קארד תמכה שנים ב'חיים האמיתיים', הטיפה לצרכנות הנבונה, והפכה עם הזמן להיות הכרטיס המפנק - עד טירוף של לקוחותיו. ישראכרט זיהתה את עצמה תקופה לא מבוטלת עם תרבות והגשמת חלומות, וכאל הטיפה ל'קל לרצות יותר' ול'לחיות נכון'. המסרים, בין אם הם על פינוק או על צרכנות נבונה, שאפו לקלוע למכנה המשותף הרחב בהנחה שקיים כזה.

לאחרונה החליטה ישראכרט לפרוע את ההבטחה קצת יותר, ולפרוט את ההטבה שהיא נותנת לצרכן לפרטי - פרטים, ברזולוציה שכמותה טרם פגשנו.

ישראכרט החליטה לא רק לראות את הביזנס דרך הצרכן שרוצה לחיות טוב יותר את חייו, היא מתחייבת להתאים את ההטבות לנטיית ליבו של הצרכן כך שאם הוא אוהד אמנות או בישול, ספורט או אופנה - שם תתמקדנה ההטבות. באופן עקרוני אומרת ישראכרט ללקוחותיה: אם אתה יודע מה אתה אוהב, אנחנו נהיה שם עבורך ונעזור לך ליהנות מזה.

ישרכאט

סרטון הטלוויזיה מספר סיפור על בעל שהולך עם זוגתו לקונצרט קלאסי, אבל הוא בעזרתו של איל ברקוביץ, הוא מגלה באמצע האירוע כי הוא בעצם מעדיף ספורט על קונצרט. קלאסית.

הסיפור הוא סיפור קלאסי על חיינו אנו, אותם לא תמיד אנו חיים במלואם, עושים ויתורים ופשרות ומוצאים את עצמינו מחוץ לאלמנט האמיתי שלנו. במקביל אפשר לראות שלטי חוצות בעלי נוכחות מרשימה ששואלים "אוהב לבשל?", "אוהבים אופנה?" ומציגים את המסלולים השונים.

ישראכרט מציעה לנו לבחון מה ההעדפות האמיתיות שלנו ולהכיר בהן. כדאי לנו, אומרת לנו ישראכרט כי אז נשיג יותר. לכאורה תכנית מסלולים שמזכירה קצת את המסלולים של סלקום (חיילים/משפחה - זוכרים?) אבל מרמזת על פילוסופיה עמוקה יותר: אם אתה יודע מי אתה ומה את רוצה, החיים ילכו איתך לשם.

קמפיין זה מזכיר באסטרטגיה שלו 2 קמפיינים אלמותיים של 2 בנקים אלמותיים עוד יותר. ה-HSBC וה-City Bank.

לסרטו של City Bank - לחצו כאן

ה-City Bank מדבר על כך שבחיים יש דברים חשובים יותר מכסף. כדי להדגים את זה הוא מראה מזה שנים סרטונים ומודעות שמדגימים חברות אמיתית, אהבה אמיתית, שיגעונות קטנים וגחמות גדולות - כולם לא ניתנים להשגה תמורת כסף. לשם דוגמא - בחורה שהשיגעון שלה הוא לעשות פרצוף של ארנב מול הראי. יש דברים חשובים יותר בחיים מכסף, ויש בנק שמבין זאת, אומר לנו הסיטי-בנק.

HSBC

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא מעודכנת 11/01/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    רק תעזרו לי לזהות: מי המפורסם שמופיע תחת טיולים ותחת בילויים? את גילה אלמגור זיהיתי, וגם את טריני וסוזנה, השאר קצת עלומים..
  • 4.
    אסתי 10/01/2012 21:14
    הגב לתגובה זו
    כמי שאינה שייכת לתחום הפרסום, איני יכולה אלא להתפעל מיכולתך לנתח ולהאיר את מה שחבוי בין השורות, את ה'סבטקסט' של הדברים. את עושה זאת באופן מעורר השראה ומחשבה.
  • 3.
    ד"ר שמוליק צרפתי 09/01/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    ראשית, נהנה לקרוא את ניתוחייך. זו לא מתמטיקה ומכאן שלא תמיד מסכים, אבל המתודה נכונה והאתגור משמעותי עבור קוראי שיווק. שנית ולגופו של עניין...ישראכרט ממחזרים מסלולי העדפה ויורדים לרזולוציה של ביקושי צרכן בערך כמו במהפכת ה-CRM ז"ל. זה קצת מיושן וזה מזכיר מתיחת מותג שבעוד שנתיים יתכנס חזרה לדרך בהירה וצלולה יותר. הם עוטפים נחמד כפי שציינת אבל במהות אין כל חדש.
  • 2.
    נדמה שהבנתך עטרה לא גדולה בנושא לדעתי... (ל"ת)
    מפרסם 09/01/2012 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קאטו 08/01/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    ישראכרט עוברת לשיטת בחירת הטבות, אבל במקום לחקות עד הסוף את כאל שעשו את זה לפני שנתיים ויותר, היא יוצרת מסלולים. מסלולי הטבות שמאלצות אותי לבחור טבות בתרווד במקום לבחור הטבות בכפית. זאת האסטרטגיה, אין שום קשר אמיתי ל"תובנה" לאנשים שונים אהבות שונות.
  • עטרה בילר 10/01/2012 00:50
    הגב לתגובה זו
    קודם כל אהבתי את כותרת התגובה. שנית - זה נכון שקונספציית המסלולים לא חדשה אבל חריפה, ישירה וברורה יותר מכל המיסלולים הקודמים בפיננסים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.