דעה

אסטרטגיית הפרסום בישראכרט: אוהב תרבות? נגשים לך

יועצת האסטרטגיה עטרה בילר על הקמפיין החדש של ישראכרט, שמזכיר באסטרטגיה שלו 2 קמפיינים אלמותיים של 2 בנקי ענק - City Bank ו-HSBC
עטרה בילר | (6)

הדיון לשם מה באמת אנו זקוקים לכסף הוא פילוסופי. מערכת היחסים שיש לנו עם הכסף שלנו, משקפת את זהותנו האמיתית יותר מאשר את מצבנו הפיננסי.

הקמפיין החדש של ישראכרט מסמל צעד גדול שעושה חברת כרטיסי האשראי אל עבר השקפת עולמו של הלקוח לגבי חייו. זה לא חדש שחברות כרטיסי האשראי רואות עצמן מחויבות להיות מעורבות בחיי הלקוח. לאומי קארד תמכה שנים ב'חיים האמיתיים', הטיפה לצרכנות הנבונה, והפכה עם הזמן להיות הכרטיס המפנק - עד טירוף של לקוחותיו. ישראכרט זיהתה את עצמה תקופה לא מבוטלת עם תרבות והגשמת חלומות, וכאל הטיפה ל'קל לרצות יותר' ול'לחיות נכון'. המסרים, בין אם הם על פינוק או על צרכנות נבונה, שאפו לקלוע למכנה המשותף הרחב בהנחה שקיים כזה.

לאחרונה החליטה ישראכרט לפרוע את ההבטחה קצת יותר, ולפרוט את ההטבה שהיא נותנת לצרכן לפרטי - פרטים, ברזולוציה שכמותה טרם פגשנו.

ישראכרט החליטה לא רק לראות את הביזנס דרך הצרכן שרוצה לחיות טוב יותר את חייו, היא מתחייבת להתאים את ההטבות לנטיית ליבו של הצרכן כך שאם הוא אוהד אמנות או בישול, ספורט או אופנה - שם תתמקדנה ההטבות. באופן עקרוני אומרת ישראכרט ללקוחותיה: אם אתה יודע מה אתה אוהב, אנחנו נהיה שם עבורך ונעזור לך ליהנות מזה.

ישרכאט

סרטון הטלוויזיה מספר סיפור על בעל שהולך עם זוגתו לקונצרט קלאסי, אבל הוא בעזרתו של איל ברקוביץ, הוא מגלה באמצע האירוע כי הוא בעצם מעדיף ספורט על קונצרט. קלאסית.

הסיפור הוא סיפור קלאסי על חיינו אנו, אותם לא תמיד אנו חיים במלואם, עושים ויתורים ופשרות ומוצאים את עצמינו מחוץ לאלמנט האמיתי שלנו. במקביל אפשר לראות שלטי חוצות בעלי נוכחות מרשימה ששואלים "אוהב לבשל?", "אוהבים אופנה?" ומציגים את המסלולים השונים.

ישראכרט מציעה לנו לבחון מה ההעדפות האמיתיות שלנו ולהכיר בהן. כדאי לנו, אומרת לנו ישראכרט כי אז נשיג יותר. לכאורה תכנית מסלולים שמזכירה קצת את המסלולים של סלקום (חיילים/משפחה - זוכרים?) אבל מרמזת על פילוסופיה עמוקה יותר: אם אתה יודע מי אתה ומה את רוצה, החיים ילכו איתך לשם.

קמפיין זה מזכיר באסטרטגיה שלו 2 קמפיינים אלמותיים של 2 בנקים אלמותיים עוד יותר. ה-HSBC וה-City Bank.

לסרטו של City Bank - לחצו כאן

ה-City Bank מדבר על כך שבחיים יש דברים חשובים יותר מכסף. כדי להדגים את זה הוא מראה מזה שנים סרטונים ומודעות שמדגימים חברות אמיתית, אהבה אמיתית, שיגעונות קטנים וגחמות גדולות - כולם לא ניתנים להשגה תמורת כסף. לשם דוגמא - בחורה שהשיגעון שלה הוא לעשות פרצוף של ארנב מול הראי. יש דברים חשובים יותר בחיים מכסף, ויש בנק שמבין זאת, אומר לנו הסיטי-בנק.

HSBC

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא מעודכנת 11/01/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    רק תעזרו לי לזהות: מי המפורסם שמופיע תחת טיולים ותחת בילויים? את גילה אלמגור זיהיתי, וגם את טריני וסוזנה, השאר קצת עלומים..
  • 4.
    אסתי 10/01/2012 21:14
    הגב לתגובה זו
    כמי שאינה שייכת לתחום הפרסום, איני יכולה אלא להתפעל מיכולתך לנתח ולהאיר את מה שחבוי בין השורות, את ה'סבטקסט' של הדברים. את עושה זאת באופן מעורר השראה ומחשבה.
  • 3.
    ד"ר שמוליק צרפתי 09/01/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    ראשית, נהנה לקרוא את ניתוחייך. זו לא מתמטיקה ומכאן שלא תמיד מסכים, אבל המתודה נכונה והאתגור משמעותי עבור קוראי שיווק. שנית ולגופו של עניין...ישראכרט ממחזרים מסלולי העדפה ויורדים לרזולוציה של ביקושי צרכן בערך כמו במהפכת ה-CRM ז"ל. זה קצת מיושן וזה מזכיר מתיחת מותג שבעוד שנתיים יתכנס חזרה לדרך בהירה וצלולה יותר. הם עוטפים נחמד כפי שציינת אבל במהות אין כל חדש.
  • 2.
    נדמה שהבנתך עטרה לא גדולה בנושא לדעתי... (ל"ת)
    מפרסם 09/01/2012 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קאטו 08/01/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    ישראכרט עוברת לשיטת בחירת הטבות, אבל במקום לחקות עד הסוף את כאל שעשו את זה לפני שנתיים ויותר, היא יוצרת מסלולים. מסלולי הטבות שמאלצות אותי לבחור טבות בתרווד במקום לבחור הטבות בכפית. זאת האסטרטגיה, אין שום קשר אמיתי ל"תובנה" לאנשים שונים אהבות שונות.
  • עטרה בילר 10/01/2012 00:50
    הגב לתגובה זו
    קודם כל אהבתי את כותרת התגובה. שנית - זה נכון שקונספציית המסלולים לא חדשה אבל חריפה, ישירה וברורה יותר מכל המיסלולים הקודמים בפיננסים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.