אסם תשקיע 20 מיליון שקל בחטיבה הקולינרית בחורף
ענקית המזון המקומית אסם הודיעה השבוע כי היא עומד להשקיע סך כולל של 20 מיליון שקל בפעילות החטיבה הקולינארית שלה במהלך חודשי החורף. ההשקעה תופנה להשקת 12 מוצרים חדשים, ולמערך שיווק בהיקף רחב, שבמרכזו מגוון כלים של תוכן שיווקי: הפעלת אתר מתכונים באינטרנט, הפצת חוברת מתכונים, והפקת DVD לילדים תחת הכותרת "בישול זה Cool!".
בשנת 2005 גדלו מכירות אסם בתחום הקולינארי ב-8%, והסתכמו בלמעלה מ-700 מיליון שקלים. בחברה ציינו כי נתח השוק שלה בקטגוריות הקולינאריות בהן היא פעילה, צמח מ-52% ל-54%. ההשקעה הנוכחית נועדה להמשיך ולבסס את מעמדה של החטיבה הקולינארית של אסם כמובילת שוק, עם מוצרים חדשים, בקטגוריות המרקים, התבשילים, מנה חמה שקדי מרק וקרוטונים.
חודשי החורף, מנובמבר עד פברואר, מניבים כ-40% מהמכירות השנתיות של החטיבה. חמש מתוך שמונה הקטגוריות בהן היא פעילה נחשבות "חורפיות" מובהקות: מרקי תיבול, מרקים, תבשילים, מנה חמה ושקדי מרק.
לדברי הרצל עוזר, מנכ"ל החטיבה הקולינארית של אסם, נשענים גל המוצרים החדש והפעילות בחורף הנוכחי בתחום התוכן השיווקי על מעמדה של אסם כעוגן מרכזי במטבח הישראלי. "אסם משתלבת במגמות הבישול של השנתיים האחרונות, המתבטאות בפריחת תוכניות הבישול בטלוויזיה, סדנאות בישול וחנויות מתמחות, הלוקחות את תחום הבישול אל מקום של חוויה. המוצרים שלנו הם חלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי: קשה לחשוב על ארון המוצרים במטבח ללא ייצוג למוצרים של אסם, כשמעתה אסם היא גם חלק בלתי נפרד מעולם התוכן שנלווה לתחום זה", אומר עוזר.