הפועלים: מגדל צפויה להציג גידול חד ברווח הנקי

מעריכים כי הרווח הנקי ינוע בטווח של 180-190 מיליון שקל, זינוק של 73% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ו-68% בהשוואה לרבעון הקודם. מעריכים כי עיקר הגידול יגיע מהרווחים מעסקי ביטוח חיים
דרור איטח |

לקראת פרסום תוצאותיה הכספיים של חברת הביטוח מגדל ביום ג' הבא. מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים כי מגדל צפויה להציג שיפור ניכר בהכנסותיה ובשורה התחתונה ברבעון השלישי של השנה כשהם מציינים את התשואות בשוק ההון כאחד הגורמים העיקריים שתרמו לפעילות.

בשורה התחתונה מעריכים בבנק כי הרווח הנקי של מגדל ביטוח ינוע בטווח של 180-190 מיליון שקל, זינוק של 73% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ו-68% בהשוואה לרבעון הקודם.

בבנק הפועלים מעריכים כי עיקר הגידול יגיע מהרווחים מעסקי ביטוח חיים. בבנק צופים לרווח של 200 מיליון שקל, זינוק של 130% בסעיף זה לעומת הרבעון המקביל ו-69% לעומת הרבעון הקודם. להערכתם, הגידול ינבע בעיקר מעלייה בדמי הניהול בגין הפוליסות המשתתפות ברווחים, לאור התשואות שנרשמו בשוק ההון.

גורם נוסף אשר צפוי להשפיע לחיוב על הרווח מעסקי ביטוח חיים הוא שינוי טכני בשיטת שערוך הנכסים, אשר צפוי לתרום כ-33 מיליון שקל.

בסעיף ביטוח כללי, מעריכים בבנק, כי הגידול יהיה מתון, והרווח יסתכם בכ-50 מיליון שקל, עליה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל ו-4% בהשוואה לרבעון הקודם. הגידול ינבע מהתשואות שרשמו מדדי האג"ח במהלך הרבעון, אשר, יחד עם ירידה בחלקו של תאגיד הביטוח אבנר, יביאו לגידול ברווחים מביטוח רכב חובה.

בהכנסות שאינן מעסקי ביטוח, מעריכים כי יסתכמו בכ-250 מיליון שקל, עליה של 86% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וגידול של 50% בהשוואה לרבעון הקודם. בהם הכנסות מהשקעות ומניהול קופ"ג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.