מכירות קונצרן הנקל צמחו ב-13% ל-3.1 מיליארד אירו
קונצרן הנקל הבינלאומי הודיע על גידול של 13.2% במכירות ברבעון השלישי של 2005 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם מכירות של 3.14 מיליארד אירו. הרווח הנקי של הקונצרן הסתכם ברבעון השלישי ב- 199 מיליון אירו, גידול של כ- 7.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עלה ב- 17.7%.
כל חטיבות הקונצרן הציגו תוצאות גבוהות: חטיבת הדטרגנטים הציגה גידול של 12% במכירות עם מכירות של כ-1.1 מיליארד אירו, בעיקר הודות לרכישת המותג Clorox. בחטיבת הקוסמטיקה והטואלטיקה, הציגה הנקל גידול במכירות של 4.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הגידול בחטיבת הקוסמטיקה ניכר בעיקר בתחום טיפוח השיער באירופה ונובע מסדרה של השקות מוצרים חדשים כולל צבעי שיער חדשים של שוורצקופף. הגידול בתחום טיפוח הגוף נבע בעיקר מהרחבת קו מוצרי הטיפוח בארה"ב וקנדה. בחטיבת הדבקים המכירות גדלו ב-21.6% לכ-481 מיליון אירו.
המכירות של הקונצרן באירופה, אפריקה והמזרח התיכון גדלו ב-6.1% לכ-1.9 מיליארד אירו. בארה"ב וקנדה המכירות גדלו ב-32.2% ל-772 מיליון אירו.
"קונצרן הנקל צופה גידול של בין 3% ל-4% בסוף 2005, יותר מאשר הגידול בשוק". מציין אולריך להנר, יו"ר מועצת המנהלים של הקונצרן. "בתשעת החודשים הראשונים של 2005 השגנו תוצאות גבוהות בעיקר בזכות רכישות חשובות. גידול במכירות באזורי הצמיחה של אמריקה הלטינית, אסיה ומזרח אירופה, בנוסף לפיתוח מוצרים חדשנים וחיזוק מעמדנו בשוק, יוביל לגידול מתמשך במכירות".
קונצרן הנקל פועל ומוביל בשלושה תחומים אסטרטגיים עיקרים: מוצרי דטרגנטים לטיפוח וניקיון הבית, מוצרי קוסמטיקה לטיפוח הגוף ודבקים. לקבוצה 50,000 עובדים והיא בעלת סניפים בכ-75 מדינות ברחבי העולם.
בבעלות הנקל 214 חברות בת המעסיקות 42,000 עובדים. קונצרן הנקל מחזיק בישראל בחברת "הנקל סוד" המשווקת את מותגי "פרסיל",FA ו"Somat" הבינלאומיים ואת המותגים הישראליים "הוואי" ו"סוד".